Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Incommunicado skrev 2009-02-01 14:46:24 följande:
    Hallojs! Köper ni nåt? toys´r´ us i Göteborg säljer stora säckar med megablocks. Vi har massa duplo också, men Damien är lite för liten, han tar hellre de stora just nu (1,5 år ca).
    Det är nog en sådan säck som Max fick när han fyllde ett- superbra för motoriken!
    Ganska snabbt flyttades intresset till Duplo men jag tror mycket av det beror på att maken tyckte det var mycket roligare att bygga Duplo än Megablocks Numera får samtliga gäster här snällt följa med in på Max rum och sitta vid hans bord och bygga Duplo eller ja, det räcker att de sitter och tittar på när han bygger
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    nikki2006 skrev 2009-02-01 14:59:37 följande:
    ja jag har varit ledig både fre o lör o sön. kryss i taket, vet ite när jag var ledig sist 3 dagar i rad. jag har fotat lite och vägt till t men håller mig ett par veckor till att lägga ut. Skall bli spännande för jag har massor som är för litet nu så jag måste ju bli av med det och sen är det ju så spännande att följa T hela vägen till slutet. har börjat lägga ut på 1 kr ock det är ju sjukt spännande
    Visst går slutbuden högre vid en kronas utrop? Funderar på hur jag ska göra Troligen kommer jag lägga nytt för högre utrop med nära köp-nu och begagnat för 1 kr men kanske skulle man våga köra 1 kr på allt?
  • Smultronhjärta
    Incommunicado skrev 2009-02-01 15:06:04 följande:
    vi bygger mer än Damien, haha, vi vill bygga även Duplo, men de kastar han mest omkring, trots att vi köpt även djur osv, de är ju roliga, men inte klossarna. Megablocks däremot bygger han gärna med. Tror han inte är redo motoriskt än. Vi köpte även massor med briotåg men skenorna slänger han bara omrking med mest, särskilt när det ändå går sönder av hans manövrar, han förstår inte riktigt än. Klossar ska vi inte tala om, han bygger 4-5 st sedan slängs de bara omkring..
    Hi, hi mycket som kastas runt med andra ord Max fick tågbana och en massa annat i julklapp men han fattar inte hur det funkar så det ligger i förrådet och väntar tillsammans med en massa andra leksaker... Jag funderar på vad nästa barn ska få för något eftersom här finns allt
  • Smultronhjärta
    nikki2006 skrev 2009-02-01 15:12:23 följande:
    jag kör allt med märke typ molo, meandi, nanoou, o villervalla på 1 kr. Men katvig går superdåligt just nu så där vågar jag inte och inte heller på tex lindex och andra billigare märke, där tar jag kanske 25 kr eller nåt i utrop. Man vill ju ändå ha lite för sina saker.Jag tycker man får högre pris för fler är med och budar och blir sugna. Brukar tänka hur jag själv gör när jag handlar på T. Om något börjar på 1 kr så budar jag på den men om utbudet är för högt så struntar jag i det. Och då är det kanske ändå så att jag ger mer för den andra varan i slutändan än den med högre utrop. Det är ju lite kul att buda, det är ju halva grejen liksom, så känner jag i alla fall.
    Det blir nog 1 kr på det mesta..får se om jag vågar på nya suits och sånt bara

Nu måste jag rasta virvelvinden- det blir lekparken och djurgården med en termos i väskan till mig
  • Smultronhjärta
    tinkerbell74 skrev 2009-02-01 15:46:36 följande:
    Grattis till Max idag!
    Nova76 skrev 2009-02-01 16:14:11 följande:
    Köpte hem Grumme tvättsåpa idag och har precis kört första maskinen, spännande att se hur det blir, om det blir någon skillnad mot andra tvättmedel. Apropå T så la jag också ut för 1 kr denna gången för ovanlighetens skull. Antagligen går väl en del saker riktigt lågt, men tänkte att jag måste testa 1 kronas varianten också. Man vet ju aldrig  Passar också på att gratulera Max på namnsdagen idag
    TackKyss Vi har precis firat den genom att trycka i oss varsin "Maxbakelse"- svärmor kom med stora fikakorgen,rutig duk och FBGs godaste tårta till bb eller ja hon dukade upp utanför hissarna(inga besök på BB Mölndal) 12 timmar efter Max förlossning Sedan dess äts denna tårta/bakelse när vi firar Max på något sätt!
  • Smultronhjärta
    saturnina skrev 2009-02-01 16:47:59 följande:
    Förresten, nu har jag också låst min sida eftersom jag har så mycket foton på barnen, så om någon vill kika in får ni säga till!!
    Ja det är ju lika bra att kunna komma in om jag skulle vilja nått *knackar på*
    Fantastiska Skatt skrev 2009-02-01 16:55:07 följande:
    Naw söta sväris då Grattis till (en proppmätt?!) Max på namnsdagen!!
    Ja var väl liite overkill men så oväntat och därför uppskattat av mig

Max tackar och bockar- han klippte hela sin bakelse (jag orkade en halv) så nu sitter jag och inväntar sockertrippen Från vanliga hyperaktiva Max till yberhyper
  • Smultronhjärta
    saturnina skrev 2009-02-01 17:03:58 följande:
    Grattis till Max!Inlagd! .... *springer och lägger in några till*
    Tack tack
  • Smultronhjärta
    Tjollabolla skrev 2009-02-01 18:22:59 följande:
    Åh vad alla knattar är fina i bt! *löve* Smultronhjärta: Tack för tipset! Vet dock inte om jag vill klistra på hans bord... Hmm. Får fundera över om det finns nåt annat sätt att fästa plattan. Smart var det iaf!!
    Jag ville inte heller det förrän jag var säker på om han skulle gilla att sitta där...Så från början hade vi en vaxduk häftad runtom under bordsskivan som minskade glidandet av plattan (det går ju göra en sådan variant att man sätter fast tex vaxduk och limmar på den) Sen kan man nubba fast plattorna med men det sabbar ju även det bordsskivan.
    Jag insåg efter mycket om och men att det blir snyggast att limma så då får jag köpa ett nytt bord på Ikea den dagen Max tröttnar
  • Smultronhjärta

Sådär, nu har jag äntligen beställt en Fatboy till Max födelsedag Efter att ha velat och velat en halv evighet så slog jag till! Jag borde sluta shoppa eftersom jag är så värdelös på att bestämma mig

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12