• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Godnatt tjejer. Nu ger jag upp för idag!

Stolt mamma till Philippa -05 och Matilda -06
  • Preggi

Godkväll tjejer,

Ser att ni pratar fotmått. Funderar på om jag mäter helt fel på tjejerna eller om de har små fötter?{#lang_emotions_dreamer}
    Idag har vi provat vårkläder. Kommer snart bild i BT.

• Preggi
    Nogula skrev 2009-03-07 19:37:05 följande:
    Det där med fötter varierar ju jättemycket. Ella 1,5 år har strl. 24, August 5,5 år strl. 26 och Nora 9,5 år strl. 31Så jag har en med jättefötter och två med minifötter
    Matildas fot var ca 13 och PHilippas knappt 15. Jag undrar om det kan stämma?
    Kasnke bäst att gåtill en skoaffär och mäta ordentligt?
    Zvartaliljan skrev 2009-03-07 19:41:00 följande:
    Jag var tvungen o mäta Maias ordentligt nu...snabbmätte bara sist då hon krånglade o inte ville (mer medgörlig nu när hon lite halvtrött läser en bok) och chansade på 26 i skorna...men ungens fötter är ju bara 13,4cm långa!!!
    Matilda har ju också 26:or. Ungen ser ju ut som en clown i så stora skor. Men hon gillar dom...
  • Preggi
    Tjollabolla skrev 2009-03-07 19:53:02 följande:
    Preggi: fiiina flickorna i bt! Hummelskorna är ju urcoola! Hittade Hummelskor åt mig själv idag, men 900 spänn... Njaae...
    Ja, är helt kär i dom. Vill nog ha dom till Matilda med men jag hittar inte mindre än 26.
    Vart hittade du hummelskor till dig? Söta Milo i BT!
  • Preggi
    Tjollabolla skrev 2009-03-07 19:56:53 följande:
    Hittade dom i en affär i stan. Vita och rosa och lila
    Måste ut och kika till mig med. Måste unna mig själv lite nya fina kläder.. Vill ju bara gå ner i vikt först egentligen.. Jag ser ut som värsta sunkbullen bredvid mina barn som alltid har så fina kläder...
  • Preggi
    Tjollabolla skrev 2009-03-07 20:02:40 följande:
    Samma här! Tycker inte det är så kul att handla åt mig...Nu är det melodifestivalen här. Hörs senare!
    Samma här.. Hörs sen!
  • Preggi
    ängeln83 skrev 2009-03-07 20:07:01 följande:
    Äh, ska alla glo på melodifestivalen nu?Jag tog med mej laptopen till vardagsrummet, två flugor i en smäll lixom
    JAg sitter i vardagsrummet med lapen jag med..
    Mätte tjejernas fötter igen de fick stå på papper men jag får samma mått ändå..

Vem håller ni på?
  • Preggi
    ängeln83 skrev 2009-03-07 20:17:59 följande:
    Smart Jag håller inte på nån, första avsnittet jag kollar på Är inget melodifestivla fan direkt men det är skönt med lite ljud sällskap nu när gubben jobbar
    Jag är ingen fantast jag heller och kan inte påstå att jag bryr mig så mkt men vissa låtar är ju bättre än andra..

Idag har Matilda varit utan blöja hela dagen för första gången både ute och inne. Ingen olycka.. Får se när det blir utan blöja på dagis..
  • Preggi
    ängeln83 skrev 2009-03-07 20:27:45 följande:
    Naeh, det är inte riktigt min musiksmak så därför lockar det inte så mkt, men finalen brukar vi iaf kolla på.Hittills har det bara varit skräp iaf, speciellt lili o sussie Ååååh, va duktig hon är
    Inte min heller.. Men Lili och Sussie liksom, vart hittade de dom? Trodde de försvann för 20 år sen typ...

Ja, hon är duktig. Hon har hållt på så länge nu och blir förvirrad när vi varvar trosor och blöja..
  • Preggi
    ängeln83 skrev 2009-03-07 20:44:08 följande:
    Ja fyyyy alltså, okay dom funkade på 80 talet, men INTE nu, känns verkligen som att dom är för gamla för det där Klart det är lite konstigt för dom, hoppas det håller sej nu då
    Ja, men det var lite kul ändå att de slog ut BWO. Vem är det som röstar?
    Den låten som var nu då? Vad är det för nåt?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12