• Nova76

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Bybo1 skrev 2009-02-17 09:45:58 följande:
    God morgon!Här skiner solen och snön gnistrar men -24 ute  hoppas att det blir lite varmare under dan.Idag väntar jag post från Rackamaja och Veras hus.. Oh my!  Jag ska inte klaga då, själv har jag bara -4,75 och -5,0 med brytningsfel.
    Drömsynen Då är det ju bara snyggt med glasögon!

Väntar också från Rackamaja kom jag precis på. Bra minne man har!

-24 är ju inte att leka med... du bodde långt norrut eller hur?
    ★ ♥ ♥ Hannes april -06 & Jonathan mars -08 ♥ ♥ ★
  • Nova76

Nu måste jag vara OT igen. Har hittat ett superfint klädmärke; Desigual! Någon som känner till det? Vill ha typ allt....

Bybo1 skrev 2009-02-17 09:51:16 följande:
    Jag trivs med glasögon, har haft linser förut men gillar inte. Så hög i Norrbotten man nästan kan komma innan det blir Lappland  i Pajala..
    Jag hade jättegärna haft glasögon mer om jag hade haft bättre syn. Så snyggt ju!!
  • Nova76
    Bybo1 skrev 2009-02-17 09:58:38 följande:
    Går ditt synfel att operera?
    nej tyvärr inte, eller jo det enda alternativet är att man opererar in en lins i ögat.... har kollat upp det mängder med gånger men det är ju ändå en liten risk också...

har du funderat på det?
  • Nova76
    Bybo1 skrev 2009-02-17 10:04:07 följande:
    Många gånger men samtidigt är jag feg oxå. Man skulle snabbt spara in vad det kostar att operera, mina senaste glasögon gick på över 9000. Finns ju roligare saker att lägga pengar på som tex Barnkläder
    Ja det är svindyrt, för att inte tala om linser också. Dyrt "nöje" Jag skulle vilja hitta ett par klockrena glasögon så att jag har två par att växla mellan.

Ja, barnkläder eller kläder till sig själv som jag snöat in lite på nu på sistone, är roligare än att lägga pengar på "måsten"!!!
  • Nova76
    saturnina skrev 2009-02-17 10:09:48 följande:
    Var har du hittat det?
    zoovillage har en del men tyvärr slut i det jag vill ha, sen finns det en engelsk sida som var ganska billig också

känner du till det?
  • Nova76
    Bybo1 skrev 2009-02-17 10:13:47 följande:
    Det gör mycket för ens självkänsla att ha glasögon man trivs med och förhoppningsvis passar i Just nu måste jag shoppa nya kläder till mannen, ganska kul det åxo.
    ja, shopping i all form är ju kul Vad är du på jakt efter?
  • Nova76
    Bybo1 skrev 2009-02-17 10:21:03 följande:
    Nästan allt  utom kallingar, det har jag beställt från meandi.. Men var hittar man snygga svarta finbyxor som inte är gubbiga?
    ska du hitta det på nätet eller du ska ut i affär?
  • Nova76
    Bybo1 skrev 2009-02-17 10:29:15 följande:
    Försöka hitta det mesta på nätet. Åker till Luleå på fredag och om vi hinner så kollar vi där. För PO.P och Baby&Barn är prio 1  Skä äntligen få se nya Molo i verkligheten *längtar*
    Sambon köpte en jättefin skjorta på Brothers, nu hittar jag ingen bild men vit och blå med nån röd detalj, så vårig och fin
  • Nova76
    Zvartaliljan skrev 2009-02-17 10:59:13 följande:
    Godmorgon! Här har jag en tjurig liten dam som vaknat helt på fel sida så hon behöver sova lite till.<br /><br />Ang. glasögondiskussionen så kanske -4,75 inte låter så illa men med astigmatism på 3,75 också så blir det desto värre tyvärr..och inga linser hittar jag som täcker båda Vill ha endagslinser men de finns bara för astigmatism upp till 1,5?<br /><br />Kollade upp ang. operation. I sverige skulle det kosta ca.20.000-25.000 o operera. I Argentina kostade det 5000, så nästa gång vi åker ska jag helt klart operera!
    tråkigt att du inte kan hitta linser som täcker båda, hoppas det kanske kommer snart!

5000 var ju inte farligt alls...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12