Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

jompa skrev 2009-01-10 12:37:52 följande:
    Inget man ska oroa sig för. P pratade och pratar ju massor, ibörjan helt obegripligt, så länge de förstår vad du säger så är det ingen fara.
    Jag är inte orolig men en annan undrade om det var sent att hennes barn inte kunde prata än. (hon är lika gammal som Noel) och jag sa att det är nog väldigt individuellt. Tror inte att BVC börjar oroa sig förrän de blir 2-3 år i alla fall. en kompis barn hade ju eget språk då hon var 4 år. bara en kompis till henne fattade vad hon sa och kunde översätta till dagisfröken Nu är hon 10-11 och pratar så klart som vanligt
  • Duntoffla
    gambia90 skrev 2009-01-10 12:39:41 följande:
    timm mig sade hon på bvc att de kommer kolla om han kan säga 8 ord, om han kan peka ut kroppsdelar på sig själv och om han kan bygga med klossar. Vansinnigt att stressa så. Min lilla A kan iallafall inte prata än, han pratar låtsats språk ;)
     N kan typ 2 kroppsdelar Han kommer nog inte få en "godkänd-stämpel" i baken. Verkar lite löjligt att de redan kollar så noga. Ok när de är 3 år kanske men vid 18 månader??
  • Duntoffla
    tinkerbell74 skrev 2009-01-10 12:42:07 följande:
    Idag har Alice sin nya Molobody på sig. Den blå/lila med rosa kanter som SmillaMilla fick mig att leta ihjäl mig efter. Jag som inte tycker så mycket om blått är totalt kär i den! Så djupa fina färger! Är det nån som sett tröjan nånstans??? För denna får hon aldrig växa ur.
    Kul när man hittar nya favoriter bland gamlingarna. Kan inte komma på att jag sett den kvar någonstans. Vilken storlek?
  • Duntoffla
    Incommunicado skrev 2009-01-10 12:45:18 följande:
    det är så olika. Jag tror de vill kolla och sen ha ett öga på dem för att det inte ska bli problem senare, men visst blir man stressad som förälder! Jag trodde min grabb var sen att tala, men han kan mer än de 8 orden och är 16 mån så det är ju helt ok, däremot ska vi på måndag på ännu en läkarkoll för att hans huvud inte växer i normal takt, de har kollat tidigare och allt var lugnt så de stressar oss rejält. Är allt ok nu ska jag påpeka för dem att det är jobbigt med deras kurvor, det var likadant med vikten. De säger att de inte stressar ändå har de haft tätare kontroller för hans vikt hela tiden. Han ligger på sin egen kurva helt enkelt, och det har de efter låååång tid konstaterat. Han är inom ett noirmalspann men lite på ytterskalan. Men han var smal och liten redan vid födseln, alla barn är olika. Pigg och glad är han så det är det de ska utgå från tycker jag.Lycjkligtvis äter han som en häst så deras viktskala borde skjuta i höjden någon gång!
    Trist att de ska stressa så. Så länge de följer sin egen vikt/längdkurva är det väl normalt.

Noel har ju nästan alltid legat över på medel på vikt. Ska jag då oroa mig att han blir fet som vuxen? Det är så knäppt att de blir för obstinata ibland. Visst ska man hålla koll men det får ju inte överdrivas heller.
    jompa skrev 2009-01-10 12:46:47 följande:
    Mira var på denna kollen nu i julas och vad jag förstod fick hon godkänt på allt men de frågar ju bara om de kan säga åtta ord och svarar man ja så blir de ju godkända, det är ju inget de direkt kan kolla.Sen blir många barn inte så medgörliga heller när de kommer dit.
    Nej, helt sant. Noel kan ju fortfarande inte klappar händerna. Han verkar helt enkelt inte intresserad. Men han kan ju slå klossar mot varann så själva funktionen finns ju där
  • Duntoffla
    tinkerbell74 skrev 2009-01-10 12:50:37 följande:
    Duntoffla skrev 2009-01-10 12:46:51 följande: Ja verkligen. Jag är så glad att jag hittade den i rätt storlek på Batinki rean. EST har haft tröjan men nu finns den inte kvar i rätt storlek.
    Vilken storlek behöver du då?
  • Duntoffla
    Incommunicado skrev 2009-01-10 13:10:36 följande:
    låter gott! vi ses!
    Det blir nog gott för de som ska äta. Själv hoppar jag över den. blir smoothie för min del. Gott det också
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-01-10 19:53:16 följande:
    Hej hejJapp Här shoppas det för fullt. IRL shopping under dagen och nu blev det en regnbågs tröja också, väntar hem 5 paket nu.
    Såg den fina shoppingen i BT. Vad väntar du på i paketen?
    LykkeLee skrev 2009-01-10 19:54:55 följande:
    Vet inte var jag ska fråga så jag frågar här.. Hur gör man för att lägga in bilder i BT??
    Du måste ha plus-tjänsten via FL. har du det så öppnar du upp bilden i ditt galleri. Högerklickar. Kopierar och sen klistrar in i BT
  • Duntoffla
    Nova76 skrev 2009-01-10 19:58:14 följande:
    shoppade NS jeans innan idag och nu blev det en bilsuit från Eleraff... Lyckas du hålla ditt köpstopp?
    Vilka NS blev det? Och vilken bilsuit? Den med bubblorna eller den mer amerikanska bilar?
    Japp, har inte köpt något utom den Småfolkströja som inte GICK att köpa på Tradera häromdagen (innan mitt köpstopp) så säljaren la upp den igen och då gick det att köpa. Så den räknas faktiskt in innan stoppet började Inte mitt fel att T strular
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12