Incommunicado skrev 2009-01-10 12:45:18 följande:
det är så olika. Jag tror de vill kolla och sen ha ett öga på dem för att det inte ska bli problem senare, men visst blir man stressad som förälder! Jag trodde min grabb var sen att tala, men han kan mer än de 8 orden och är 16 mån så det är ju helt ok, däremot ska vi på måndag på ännu en läkarkoll för att hans huvud inte växer i normal takt, de har kollat tidigare och allt var lugnt så de stressar oss rejält. Är allt ok nu ska jag påpeka för dem att det är jobbigt med deras kurvor, det var likadant med vikten. De säger att de inte stressar ändå har de haft tätare kontroller för hans vikt hela tiden. Han ligger på sin egen kurva helt enkelt, och det har de efter låååång tid konstaterat. Han är inom ett noirmalspann men lite på ytterskalan. Men han var smal och liten redan vid födseln, alla barn är olika. Pigg och glad är han så det är det de ska utgå från tycker jag.Lycjkligtvis äter han som en häst så deras viktskala borde skjuta i höjden någon gång!
Trist att de ska stressa så. Så länge de följer sin egen vikt/längdkurva är det väl normalt.
Noel har ju nästan alltid legat över på medel på vikt. Ska jag då oroa mig att han blir fet som vuxen? Det är så knäppt att de blir för obstinata ibland. Visst ska man hålla koll men det får ju inte överdrivas heller.
jompa skrev 2009-01-10 12:46:47 följande:
Mira var på denna kollen nu i julas och vad jag förstod fick hon godkänt på allt men de frågar ju bara om de kan säga åtta ord och svarar man ja så blir de ju godkända, det är ju inget de direkt kan kolla.Sen blir många barn inte så medgörliga heller när de kommer dit.
Nej, helt sant. Noel kan ju fortfarande inte klappar händerna. Han verkar helt enkelt inte intresserad. Men han kan ju slå klossar mot varann så själva funktionen finns ju där