Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

1 och 1 är 3 skrev 2009-01-10 20:01:26 följande:
    Duntoffla, e de du som bor i nybyggt hus!?
    Nja, nybyggt och nybyggt. Vi byggde det 2005. Varför undrar du?
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-01-10 20:02:39 följande:
    DuntofflaBlev så glad när dom turkosa velorisarna fanns på rea, 150 kr känns mer ok än 300 kr Hum...Molo nyheter: regnbågs tröja, dalmatin tröja och turkost stars linne.Och från T: Utterbody och Småfolk tröja.Förresten, passade inte Småfolk flodisarna Noel?
    Ja, det är verkligen ett bra pris. Jag gav 174 för mina under kalendrarna. Också nöjd. Massa fint på gång hem. Vilken Småfolk?

Flodisarna var lite skum. Blev liksom lite puffärm så han såg lite girly ut. Synd för jag gillade trycket och sambon tyckte den var ascool. Folkabussarna satt bättre.
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-01-10 20:07:00 följande:
    Ångrar att jag inte köpte 104 också, 98 var ju ganska små. Men herregud vilken underbar färg det är *käääär*.Va tråkigt med flodhästarna, dom är ju så fina annars. O va jobbigt det är att modellerna varierar så, antingen är dom tok små eller jätte stora, skönt att det finns några som är mer normala iaf.Denna Småfolken, egentligen en storlek för liten men jag drog en chansning, Liam har ju en t-shirt som jag tror är från samma kollektion och den är fortfarande stor i 74/80.www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=8159...(inte min auktion)
    Ja de är såååå fina! Jag tog 92 i Noels och de sitter bra så du hade nog som sagt kunnat gå upp en till storlek utan problem.

Blir tokirriterad att modellerna ska vara så olika. Jag chansade ju på den oranga Småfolkströjan med dinosaurierna på T också. Tog 74/80 men den är rätt stor tror jag.

Fint köp!
    Nova76 skrev 2009-01-10 20:07:17 följande:
    jag fick nästan direkt, men har för mig att de kan krångla ibland... kanske bäst att maila dem
    Bubblorna ska jag nog också ha så småningom. Jag vet inte vad som hände med auktionen på T. Satt och verkligen väntade och uppdaterade. När det var ngn minut kvar försökte jag lägga ett bud men det liksom studsade dvs siffrorna gick inte igenom. Måste varit ngn bugg på ngt vis. Mailade säljaren som la ut den igen och jag kunde köpa den efter några dagar för 99 kr Nu hoppas jag att den passar då det bara är 74/80 men den verkar enligt mått lite större i modellen. Detvar denna:

http://www.tradera.com/Smafolk-troja-stl-74-80-nyskick-auktion_81543314

inte min annons!
  • Duntoffla
    1 och 1 är 3 skrev 2009-01-10 20:09:09 följande:
    För vi har fått ett flipp å funderar på att bygga nytt.... tänkte mest om du har några särskilda tips och råd...
    Aha! Du får gärna ställa massa frågor om du kommer på några. Vi köpte materialet från Fiskarhedenvillan och är väldigt nöjda med det valet. Bygger man själv är det galet kul men asjobbigt! Kan vara bra att veta att allt tar 3 gånger så lång tid som man trott
    LykkeLee skrev 2009-01-10 20:11:29 följande:
    Jag är mest såld på småfolks kläder.. tycker dom är sååååå fina.. jag har hört att Molos kläder tappar färgen så fort.. jag har inte från Molo men jag funderar på att köpa.. men hur tycker ni att dom är i färgbeständighet??
    En del av Molos kläder tappar lite färg och blir tvättluddiga men det är större risk med de mörkare printen. Jag tycker de har oslagbar passform vad det gäller bodys och suits. Bättre än Småfolks. I tröjor gillar jag både Småfolk och Molo. (köper bara tröjor från Småfolk, inget annat)
  • Duntoffla

Nu kunde jag visst inte citera längre... Ängeln- Ja, visst är det trist att man inte kan lita på hur modellerna är. De har ju verkligen skiljt massa under hösten. Noel mår bra nu. Lite hostig på nattetid men annars bra. Vi började med inskolningen en dag för sent så han började i torsdags. Det går bra men han är lite blyg till en början men det går bättre och bättre. Nästa vecka ska de äta lunch där också. Är det i mars Liam börjar?

• Duntoffla
    Nova76 skrev 2009-01-10 20:25:53 följande:
    vilket klipp!
    Ja, det är ett helt ok pris den ser ju himla fin ut så nu hoppas jag bara att den passar. Har ju 86/92 i övriga.
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-01-10 20:30:10 följande:
    Störande när det blir så, brukar hjälpa om man öppnar FL i nytt fönster igen.Verkligen, o jag som älskar Småfolks tröjor. Men va sa du nu, var folka bussarna normal i storlek?Skönt att han mår bra och att ni har börjat med inskolningen, klart dom är lite blyga i början.Japp, i mars är det dags, börjar väl skola in honom i början på mars, tror dom pratade om 2 veckors inskolning. Sitter just nu och är mest nervös över vilket dagis han kommer hamna på. Hoppas verkligen det blir för 1:a val, det enda dagiset jag vill ha honom på.
    Nu funkar det igen.

Vi har ju inte fått där vi vill än men det verkar bra här också men en omväg och ändå inte där vi helst vill ha honom. Hoppas på att få plats där vi bor i augusti.

Nja, skulle inte säga att folkabussarna är helt normal i storlek kanske (men inga puffärmar ) Den är lite kortare och bredare än ex den med lejon som du har på T nu.

Jag kan fota om du vill?
  • Duntoffla
    1 och 1 är 3 skrev 2009-01-10 20:30:22 följande:
    Duntoffla: Vi har väll tänkt att vi ska köpa nyckelfärdigt, V jobbar ju konstant så de funkar inte att vi skulle göra något själv...
    Bra idé! Vi kommer aldrig byggt helt själva igen (eller det gjorde vi inte nu heller men det mesta. Stomresning, innerväggar och innertaket gjorde snickarna) Resten gjorde vi själva och hyrde in för ex badrum och el.
    Nova76 skrev 2009-01-10 20:33:20 följande:
    Eleraff har bubblorna i t-shirt från 92 och upp
    Ok. Måste missat dem där. Knåpar på min lista Tack!
  • Duntoffla
    Jen80 skrev 2009-01-10 20:33:59 följande:
    Åh, dalmatinerlinne!! Det måste Ilon få! Och Liam ska få det med tuggummin och grön stjärnrygg. Fint fint!!! Sen måste Ilon få en dalmatinertröja... Det är mina måsten just nu. Kommer säkert köpa lite till Ava, men har ju en förkärlek till klänningar så tröja+ byxa blir verkligen inte använt här ofta. Nån som sett hur bebisklänningarna ser ut??
    Det måste väl ändå komma ett i blått med? Jag ska ha ett i så fall. Bubbelgummen också, och dinosaurie och det svarta med stars  

Jag gillade inte bebisklänningarna på bild i alla fall. För mycket volanger för min smak...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12