• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Hej på er!
    Ligger ff hemma med 40 graders feber (när den får chans att stiga) och halsfluss . Var hos läkaren idag och hon förstod att jag inte kan äta med den halsen. Skönt! Så nu fick jag penicillin och då brukar det ju gå fort. Idag har jag druckit en kopp te och ett glas blåbärssoppa. Har redan gått ned 2 kg på tre dagar så jag hoppas jag kan börja äta lite snart. Ava helammar ju i princip så det tar väl rätt mycket på mig.

Helt underbara bilder i BT. Tänkte börja kommentera när jag såg  Buttes söta barn i underbara kombos (Kik-kid-klänningen är ju sååå fin!!). Suiten var superfin på Bia!
    Och söta Hilda! Hon ser bättre ut i ansiktet nu. Har utslagen försvunnit nu?
    Som sagt, var så många fina barn idag så ta åt er allihop !

• Jen80
    Buttelina skrev 2009-01-21 14:39:29 följande:
    tack sötis vad tråkigt att du inte mår bra usch hoppas att penicillinet verkar snabbt
    Ja, jag hoppas också det. Just nu är jag mest bara nära tårarna hela tiden. Jobbigt att ligga helt däckad med ter små barn och sen när man inte kan äta så tappar man ju all ork. Men snart ska sambon åka och köpa lite glass och bananer så jag kan göra milkshake . det tråkiga är att jag måste ha laktosfri glass, vilket inte alls är lika gott... men men, det blir nog bra.

Usch, va OT jag är, men nu är jag så osäker. HAr hållt på att traggla med gröt till Ava, men hon äter bara nån tesked sen blir hon ledsen. Hon vaknar ofta på kvällarna och är ledsen och vill komma upp. Idag fick hon laktosfri gröt och hon åt mer än hon någonsin ätit. Hon gapade och svalde ordentligt för första gången. Jag äter ju laktosfritt eftersom hon fick ont i magen förrut. Men inte borde hon fatta att hon inte får ont i magen av denna? Men enligt många ska den laktsofria gröten vara äckligare... Hmmm, svårt det där!
  • Jen80
    Fiffa5 skrev 2009-01-21 18:27:21 följande:
    Bläää, nu låter det som att min man kanske inte får komma hem från jobbet till sjöss på fredags som det var tänkt. Han har ju varit hemifrån 5 veckor nu Han sa att jag fick tröstshoppa lite....så då nämnde jag dalmatinerna o det tyckte han lät ok. Men de går ju inte att hitta i storlek 92 nu, är inte det typiskt?? Näe, det blir en riktig depp-kväll här
    Åh, stackars dig ! Fy, va jobbigt att vara ifrån varandra så länge! Snällt att du fick tröstshoppa lite iaf, men tråkigt att allt är slut. Vet att eleraff inväntar en ny Molo-leverans som borde komma när som. Kolla om de har nåt i stl 92, vilket jag är nästan säker på. Jag har en dalmatiner-tröja i stl 92 beställd...
    Stor kram!
  • Jen80
    lillronya skrev 2009-01-21 19:18:44 följande:
    JAg tror att de små har stenkoll på det där, instinktivt. Emilio äter ju inget såsigt. Han tål inte mjölk.. Hoppas att du blir frisk snart!
    Ja, det kanske är så. Helt otroligt isf. Har för mig att Ilon gjorde likadant (han var också känslig mot mjölk, men det är borta nu).

Har lite T-grejer som ska packas och skickas, men har skrivit till dem att jag ligger hemma med hög feber och halsfluss. Är väl dumt att packa och hålla på med kläderna då?!!? Fast det kanske inte smittar så?
  • Jen80
    Stormis skrev 2009-01-21 19:44:01 följande:
    Jen är du här? Ang laktosfri glass - har du provat den från Tofuline? Den är asagod!!!
    Kikar in en snabbis. Ja, sambon skulle köpa den, men den fanns inte så nu köpte han låglaktos. Hoppas det funkar. Blir ju bara nu. Annars tycker jag sådär om laktosfria glassar. De var goda i början, men nu längtar jag efter vanlig god gräddglass !
  • Jen80
    trunken81 skrev 2009-01-21 21:17:30 följande:
    Slänger in frågan igen. Är det före eller efter sommaren dom rear vårens nya molosar?  
    Har för mig att eleraff brukar börja sin rea i slutet av juli, men är inte säker... Vet inte om de andra butikerna börjar runt där också.
  • Jen80

Hej på er! Var tvungen att kika in i BT för att se på alla fina bilder. Helt underbara bilder ju ! Blev lite gladare i min annars väldigt tråkiga och ledsamma dag.
    Förlåt om jag varit väldigt OT de sista dagarna (de få gånger jag varit inne ), men just nu väntar jag bara på mina Molo-kläder och försöka hålla i pengarna tills dess...
    Har ff så fruktansvärt ont i halsen och har inte ätit på tre dagar. Kom på förrut att mjölken har slutat att rinna till och att Ava är väldigt bökig och blir arg när hon ammar. Det kommer ju inte lika mycket mjölk nu . Hon som redan gått ned i vikt. Usch, va dåligt samvete jag får... Det jag får i mig nu tar min kropp sa min BVC-sköterska. Hur snällt känns det mot Ava?!? Själv har jag gått ned 2,5 kg på de här dagarna vilket jag verkligen inte behövde. Hoppas hoppas bara inte Ava går ner nu... Jobbigt jobbigt !!

• Jen80

För att inte vara helt OT, så längtar jag grymt mycket efter Katvigs nya kollektion. De är, och har alltid varit, min stora favorit !!! Snart så... Nån som vet när de kommer till butikerna i Sverige?

• Jen80
    Rååsa Smurfen skrev 2009-01-22 11:59:59 följande:
    usch otäckt när det händer barnen något ,min son fick ett epeleptiskt krampanfall  tidigare i dag  han har varit hemma från skolan i nästan två veckor sedan förra anfallet som han fick springande på väg till skolan .Han skulle pröva gå i skolan i dag och jag skulle va med hela dagen ,men tur i oturen så hann vi inte lämna huset .Jag HATAR  dessa jävla krampanfall ser ut som han håller på att dö ,varje gång   gör så himla ont i mitt hjärta
    USch, va jobbigt det måste vara ! Liam har haft feberkramper och det är ju som epileptiskt anfall och fy va rädd man blir. Man vet att de inte kommer dö, men just då känns det som det. Det är verkligen fruktansvärt! Tror de att det kommer försvinna eller det kanske det inte gör? Stor kram till dig/er!!
  • Jen80
    Buttelina skrev 2009-01-22 12:35:20 följande:
    ohh det gör jag med jag ska shoppa lila katvig velour som en tok!
    Ja, lila velour *löööööv*
    Fiffa5 skrev 2009-01-22 12:35:46 följande:
    Usch vad jobbigt!! Hur gammal är Ava nu? Du kanske kan ge ersättning/välling/gröt eller ngt för att kompensera lite just nu? Men fortsätta amma så mycket du orkar så att det inte minskar ännu mer..?
    Hon är 8 mån, men har inte velat äta nånting utan vill bara amma. Men igår testade vi laktosfri gröt och hon åt som bara den... ja, alltså "som bara den" för att vara henne . Hon åt, gapade, stängde munnen, svalde och gapade för mer. Har aldrig hänt innan så det var ju super. Så hon fick lite till frukost också... Men fy, va hemskt det känns när det inte kommer så mycket mjölk som hon vill ha. Har varit lyckligt lottad när det gäller amning och kan nu förstå mammors frustration på BB när barnen inte vill ta bröstet, när det inte kommer mjök osv. Usch, va jobbigt det måste vara.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12