• Hägris

Varför skaffar ni barn med en karl som är pappa?

Med tanke på alla "stackars mig som har fått bonusbarn på köpet"-trådarna.

Om ni inte gillar andras barn, VARFÖR tar man ihop det med en karl som är pappa? Och varför skaffa barn med en sådan? Finns det inte karlar som ni kan föröka er med som inte har det betungande bagaget?

Då vet ni ju att ni ska tillbringa hela livet med människor som ni inte gillar(hans barn) oavsett om ni sedan skaffar barn tillsammans senare, så finns dom ju alltid där.

Det här gäller alltså bara dom som inte gillar att han har barn/inte gillar andras barn alls.

• Svar på tråden Varför skaffar ni barn med en karl som är pappa?
  • viseversa

kan tro att det är för att man älskar mannen.Men det finns inget som säger att man måste älska hans barn.Jag är iallafall glad att min sambi inte hadde några barn när vi träffades för jag vet inte hur jag hadde gillat det.

• viseversa

kan tro att det är för att man älskar mannen.Men det finns inget som säger att man måste älska hans barn.Jag är iallafall glad att min sambi inte hadde några barn när vi träffades för jag vet inte hur jag hadde gillat det.

• AnniPanni

viseversa skrev 2009-01-11 10:29:23 följande:

Och jag har sååå svårt att förstå hur man kan resonera så...barnen är ju hur man än vänder och vride på det en STOR del av pappan. väljer man att bara älska en del av mannen då eller?

Jag har själv vart bonusmamma och man måste verkligen tycka om barnet/barnen för annans funkar det bara inte. Man lurar sig själv om man tror att det går att leva delvis med barn man inte tycker om.
  • Nyfiken gul
    AnniPanni skrev 2009-01-11 10:33:36 följande:
    viseversa skrev 2009-01-11 10:29:23 följande: Och jag har sååå svårt att förstå hur man kan resonera så...barnen är ju hur man än vänder och vride på det en STOR del av pappan. väljer man att bara älska en del av mannen då eller?
    håller med!!!

en av egenskaperna är ju att han är pappa och man ser ju rätt fort hur han är som pappa också - hur kan man bortse från en sån stor del av mannen?
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • viseversa

NEJ man MÅSTE inte älska sin mans barn.man kan inte hjälpa hur man känner och man kan inte tvinga sig själv att älska sina bonusbarn.MEN man kan VISST älska mannen för det.Han är INTE sina barn.Dom är egna personer med egna personligheter och man kan omöjligt älska alla.

AnniPanni skrev 2009-01-11 10:33:36 följande:
    viseversa skrev 2009-01-11 10:29:23 följande:
    Och jag har sååå svårt att förstå hur man kan resonera så...barnen är ju hur man än vänder och vride på det en STOR del av pappan. väljer man att bara älska en del av mannen då eller?Jag har själv vart bonusmamma och man måste verkligen tycka om barnet/barnen för annans funkar det bara inte. Man lurar sig själv om man tror att det går att leva delvis med barn man inte tycker om.
  • viseversa

men det skulle ju självklart vara lättast för alla om man älskade sina bonusar.men man kan inte tvinga sig själv att känna något man inte gör.jag har inga bonusar så jag vet inte men jag kan gissa.Jag älskar inte alla människor jag träffar och kommer aldrig att göra.Varför skulle binusar bvara ett undantag bara för att man älskar deras pappa?

• Nyfiken gul
    viseversa skrev 2009-01-11 10:40:42 följande:
    NEJ man MÅSTE inte älska sin mans barn.man kan inte hjälpa hur man känner och man kan inte tvinga sig själv att älska sina bonusbarn.MEN man kan VISST älska mannen för det.Han är INTE sina barn.Dom är egna personer med egna personligheter och man kan omöjligt älska alla.
    nej man måste inte älska barnen - MEN man MÅSTE acceptera att dom finns och göra det bästa av situationen.

man kan inte bara älska familjen varannan vecka - det funkar inte så. Framförallt är det jävligt oshysst mot barnen. Då kan man vara särbo istället.
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • viseversa

självklart måste man acceptera bonusbarnen.annark kommer ju inget funka.men jag vägrar säga att man måste hysa starka känslor för sina bonusar.man behöver inte ens tycka om dom.Man kan inte hjälpa sina känslor.
    Nyfiken gul skrev 2009-01-11 10:44:05 följande:

nej man måste inte älska barnen - MEN man MÅSTE acceptera att dom finns och göra det bästa av situationen. man kan inte bara älska familjen varannan vecka - det funkar inte så. Framförallt är det jävligt oshysst mot barnen. Då kan man vara särbo istället.
  • Tess the mess

Personligen kan jag säga att jag inte förstod vilket stort ansvar det är att vara bonusmamma och hur det var att leva med barn. Jag var 21 år och inga av mina vänner hade barn.
    Jag höll ut i två år och sen lämnade jag killen för att det livet inte passade mig. Nu är jag 10 år äldre och har två egna barn med en kille som inte hade några barn sedan tidigare.

Jag tror inte att man kan förvänta sig att en ung person utan barn ska förstå hur det är att vara förälder och att man själv kommer i andra hand som flickvän/pojkvän. Det bästa man kan göra är nog att inte flytta ihop snabbt utan verkligen känna efter innan man blir för seriös.

• Hägris

Det är precis det jag oxå menar, man behöver inte ÄLSKA, men tolerera och ta hand om och bete sig normalt mot är väl någon sorts minimum? Att se bonusar som en börda man kan nonchalera känns inte friskt i mina ögon, men alla trådar där folk skriver det är å andra sidan i kr..

Svar på tråden Varför skaffar ni barn med en karl som är pappa?