• Hägris

Varför skaffar ni barn med en karl som är pappa?

Med tanke på alla "stackars mig som har fått bonusbarn på köpet"-trådarna.

Om ni inte gillar andras barn, VARFÖR tar man ihop det med en karl som är pappa? Och varför skaffa barn med en sådan? Finns det inte karlar som ni kan föröka er med som inte har det betungande bagaget?

Då vet ni ju att ni ska tillbringa hela livet med människor som ni inte gillar(hans barn) oavsett om ni sedan skaffar barn tillsammans senare, så finns dom ju alltid där.

Det här gäller alltså bara dom som inte gillar att han har barn/inte gillar andras barn alls.

• Svar på tråden Varför skaffar ni barn med en karl som är pappa?
  • Nyfiken gul

Jag kan säga så här:

Jag är den vuxna som väljer att gå in i en relation med en man som redan är förälder. Därför är det mitt ansvar - bara mitt - att se till att relationen fungerar. Man kan aldrig skylla ifrån sig på omständigheter, det förflutna, gamla ex eller barnen. Det är bara jag som kan förändra och göra något åt situationen och förhållandet.

Är man inte villig att ta itu med det arbete som krävs av en styvförälder kanske man ska överväga att inte ge sig in i en sån relation alls eller vänta och se tiden an innan man flyttar ihop.

Och känner man nånstans att jag inte kommer att acceptera barnen, gillar inte barnen eller på annat sätt inte accepterar mannens förflutna - då börjar nog i alla fall MINA varningsklockor att ringa - då ska man nog ta sig en allvarlig funderare och ta reda på vad man vill.

och sen undrar jag - (är själv styvmamma) -  vad är det som gör att man inte gillar barnen? Hur kan man inte tycka om barn??   (när man i samma andetag sedan säger att man vill bli gravid.. )

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • wino

Hur kan man inte älska barn?? (oavsett vem som är förälder till det,..)

• CillaBerg

Hägris skrev 2009-01-11 10:23:15 följande:

Med tanke på alla "stackars mig som har fått bonusbarn på köpet"-trådarna. Om ni inte gillar andras barn, VARFÖR tar man ihop det med en karl som är pappa? Och varför skaffa barn med en sådan? Finns det inte karlar som ni kan föröka er med som inte har det betungande bagaget?Då vet ni ju att ni ska tillbringa hela livet med människor som ni inte gillar(hans barn) oavsett om ni sedan skaffar barn tillsammans senare, så finns dom ju alltid där.Det här gäller alltså bara dom som inte gillar att han har barn/inte gillar andras barn alls.
    Sen kan man vända på det också: Hur skulle det kännas för dessa "bounsmammor" om DERAS barn får en bonusmamma som inte tål dem?
  • viseversa

Vissa är svatrtsjuka och låter det gå ut över barnen tyvärr! Och det är sbvårt att älska någon man är svartsjuka på.bonusbarnen är ju ett bevis på att den man älskar har älskat en annan kvinna/man innan en själv.

wino skrev 2009-01-11 11:01:27 följande:
    Hur kan man inte älska barn?? (oavsett vem som är förälder till det,..)
  • Nyfiken gul

Bara en tanke...

vad är det för karlar som accepterar ett sånt här beteende mot sina egna barn?

Skulle jag börja andas om att jag kanske inte gillade mina bonusar skulle jag åka ut med huvudet före inom 2 sekunder.... han accepterar inte sånt helt enkelt...

• Nyfiken gul
    viseversa skrev 2009-01-11 11:14:39 följande:
    Vissa är svatrtsjuka och låter det gå ut över barnen tyvärr! Och det är sbvårt att älska någon man är svartsjuka på.bonusbarnen är ju ett bevis på att den man älskar har älskat en annan kvinna/man innan en själv.
    oerhört korkat resonemang.. hur många är oskulder när man träffas liksom?....

tål man inte att partnern haft andra för mig ska man kanske leta en oskuld istället...
  • zazla

Jag har aldrig gjort det. Skulle välja bort en kille med barn direkt tror jag. Jag har lite dålig erfarenhet av bonuspappor.

Sedan tycker jag att det är hemskt att se alla rubriker om tjejer som hatar sina bonusbarn (klickar aldrig på dem för jag får ont i magen bara av rubriken). Det får mig bara att tänka på hur mina bonuspappor kan har känt om mig och det blir man ju inte gladare av.

• Nyfiken gul
    CillaBerg skrev 2009-01-11 11:07:50 följande:
    Hägris skrev 2009-01-11 10:23:15 följande: Sen kan man vända på det också: Hur skulle det kännas för dessa "bounsmammor" om DERAS barn får en bonusmamma som inte tål dem?
    jag tror att många inlägg i Känsliga rummet handlar om just det här fast ingen tänker på det...

kvinnan som skriver gråtandes att hon hatar sin bonus är kanske just MITT barn hon skriver om... ??
  • Minisen

Nyfiken gul skrev 2009-01-11 11:00:28 följande:

Jag kan säga så här:Jag är den vuxna som väljer att gå in i en relation med en man som redan är förälder. Därför är det mitt ansvar - bara mitt - att se till att relationen fungerar. Man kan aldrig skylla ifrån sig på omständigheter, det förflutna, gamla ex eller barnen. Det är bara jag som kan förändra och göra något åt situationen och förhållandet. Är man inte villig att ta itu med det arbete som krävs av en styvförälder kanske man ska överväga att inte ge sig in i en sån relation alls eller vänta och se tiden an innan man flyttar ihop. Och känner man nånstans att jag inte kommer att acceptera barnen, gillar inte barnen eller på annat sätt inte accepterar mannens förflutna - då börjar nog i alla fall MINA varningsklockor att ringa - då ska man nog ta sig en allvarlig funderare och ta reda på vad man vill. och sen undrar jag - (är själv styvmamma) -  vad är det som gör att man inte gillar barnen? Hur kan man inte tycka om barn??   (när man i samma andetag sedan säger att man vill bli gravid.. )
    Mycket klokt talat!!!

Jag som är förskolelärare VET att det går att lära sig att älska alla barn, det handlar bara om att bestämma sig för att göra det arbetet med sig själv. Och det är de vuxnas ansvar att se till att barnens liv blir tryggt och kärleksfullt!

Att gå in i en rellation där det finns barn är ett ansvar för dig som vuxen, du är inte viktigast, du kan välja det kan inte barnen...

Jag tycker att det finns alldeles för många egocentriska bonusföräldrar.
  • zazla

Nyfiken gul skrev 2009-01-11 11:23:03 följande:

oerhört korkat resonemang.. hur många är oskulder när man träffas liksom?.... tål man inte att partnern haft andra för mig ska man kanske leta en oskuld istället...
    Jag skulle gissa att hon menar att det är en ständig påminnelse om det. I andra fall så behöver man ju inte ha så mycket med partnerns Ex att göra men finns det barn inblandade så blir ju exet väldigt inblandat. Är man då svartsjuk av sig så kan det nog vara jobbigt.
Svar på tråden Varför skaffar ni barn med en karl som är pappa?