• Hägris

Varför skaffar ni barn med en karl som är pappa?

Med tanke på alla "stackars mig som har fått bonusbarn på köpet"-trådarna.

Om ni inte gillar andras barn, VARFÖR tar man ihop det med en karl som är pappa? Och varför skaffa barn med en sådan? Finns det inte karlar som ni kan föröka er med som inte har det betungande bagaget?

Då vet ni ju att ni ska tillbringa hela livet med människor som ni inte gillar(hans barn) oavsett om ni sedan skaffar barn tillsammans senare, så finns dom ju alltid där.

Det här gäller alltså bara dom som inte gillar att han har barn/inte gillar andras barn alls.

• Svar på tråden Varför skaffar ni barn med en karl som är pappa?
  • Hägris

Jag använde uttrycket skaffa barn om man planerat att få barn... Barn kan ju vara väldigt oplanerade med och då blev dom...  Så säger iaf vi, men spelar det igentligen någon roll hur man säger?

Varför FÅR man barn med en ny karl på en gång då? Speciellt om han redan har barn och man inte vet hur det kommer att funka när man ska bilda ny familj, är det inte rimligt att vänta några år innan man planerar "klisterbarn"

Har beta anorexia?
  • Tezz72

Jag har som sagt barn innan också! Min/våran lillplutt blev till fast jag käkade p-piller.. Jag stod i valet och kvalet om jag skulle ta abort. Men jag bestämde mig för att behålla knytet ändå.. Men eftersom jag har barn innan så skulle jag vara nöjd med andra ord..

Hägris skrev 2009-02-01 19:59:46 följande:
    Varför FÅR man barn med en ny karl på en gång då? Speciellt om han redan har barn och man inte vet hur det kommer att funka när man ska bilda ny familj, är det inte rimligt att vänta några år innan man planerar "klisterbarn"
  • Hägris
    Tezz72 skrev 2009-02-01 20:09:09 följande:
    Jag har som sagt barn innan också! Min/våran lillplutt blev till fast jag käkade p-piller.. Jag stod i valet och kvalet om jag skulle ta abort. Men jag bestämde mig för att behålla knytet ändå.. Men eftersom jag har barn innan så skulle jag vara nöjd med andra ord..
    Har någon sagt det?

Jag pratar inte om DIG jag pratar i allmänhet om du tog det personligt. Tycker du illa om dina bonusbarn?
    Har beta anorexia?
  • Tezz72

Den ena tycker jag illa om. Varför tänker jag inte ta här..

Hägris skrev 2009-02-01 21:33:49 följande:
    Har någon sagt det?Jag pratar inte om DIG jag pratar i allmänhet om du tog det personligt. Tycker du illa om dina bonusbarn?
  • lyckans jag

Om ni inte gillar andras barn, VARFÖR tar man ihop det med en karl som är pappa? Och varför skaffa barn med en sådan? Finns det inte karlar som ni kan föröka er med som inte har det betungande bagaget?
    citat

jag behöver inte svara här för jag hatar inte mitt bonusbarn och jag tror inte att det är så många som egentligen gör det,
    gör man det så kanske det har uppkommit giltiga själ till detta.
    hata är ett starkt ord som inte många här på familjeliv använder sig av som jag har sett i alla fall.

att man tycker situationen är jobbig kan bero på många faktorer som inte upptäcks förrens det är försent
    man kanske också går med hoppet om att det ska ändras

det kan faktiskt bero på barnet själva också en del ungar förövrigt finns det även biobarn som är skit jobbiga
    ja det kan bero på mycket

men att skriva ett sådant inlägg som du det är ju inte alls mkt bättre.

• AnnanAnna

Man väntar väl så länge man tycker det är behövligt antagligen. Och som jag skrivit förut många gånger, så tror jag inte att så många "skaffar" barn med en person som har barn som man verkligen avskyr. Däremot tror jag att det lätt blir komplikationer i en familj där det finns barn sedan tidigare, av en massa olika anledningar. Ibland förändras barnen, ibland deras mamma, ibland mannen eller man själv.

jag vet några som valt att "stå ut" med barnet, behandlar det väl men älskar det inte eller ens tycker om det, och längtar tills det flyttar hemifrån. Såklart ingen dröm för någon, men inte något barnet verkar lida av heller vad jag märkt.
    Jag skulle ärligt säga att jag inte tycker det är någon dröm att min man har barn sedan innan, men jag vet att det var de förutsättningarna som rådde när vi träffades och när vi bestämde oss för att leva med varandra. Jag skulle inte gjort det valet om han hade barnet på heltid, det hade varit alldeles för intensivt för mig. Jag behöver verkligen varannan vecka att ladda mentalt, bara umgås med mina småbarn och med mannen och vila ifrån hans dotter. Detta trots att hon är en jättefin tjej, rar och snäll och en väldigt fin storasyster till mina barn. Det handlar alltså inte om att jag hatar henne på något sätt, utan bara om att livet med styvbarn är väldigt olikt livet utan styvbarn, det vet man ju när man lever på båda sätten.

Jag är också ganska övertygad om att det skulle vara lättare att bli styvmamma/extravuxen eller vad man nu väljer att kalla sig (om något alls) ifall de två föräldrarna gjorde plats för en och underlättade så mycket de kunde för den nya personen som kommer in i deras barns liv. De flesta verkar tyvärr göra tvärtom...

Hägris skrev 2009-02-01 19:59:46 följande:
    Jag använde uttrycket skaffa barn om man planerat att få barn... Barn kan ju vara väldigt oplanerade med och då blev dom...  Så säger iaf vi, men spelar det igentligen någon roll hur man säger? Varför FÅR man barn med en ny karl på en gång då? Speciellt om han redan har barn och man inte vet hur det kommer att funka när man ska bilda ny familj, är det inte rimligt att vänta några år innan man planerar "klisterbarn"
  • FrökenBäver

Tänk om man visste allt på förhand!!! Tänk om jag vetat innan att min mans ex var en psykopat som plötsligt slutade ta hand om sina barn och att de skulle börja må extremt dåligt och vi med som en följd av detta. Tänk om jag hade kunnat lista ut på förhand att den man jag älskar inte klarade av att stå upp för barnen och säga ifrån i rädsla för att förlora barnen. Tänk om jag vetat att varannan helg skulle till slut bli varenda och ännu mer än det. TS, jag tänker inte avslöja mer om mitt privatliv men DU har ingen rätt att sitta här och spy över oss som borde ha tänkt till innan vi skaffade osv. Vi har alla en unik situation med en unik sammansättning av personer och olika förutsättningar och vi är bara människor allihop.

• Thessia
    piglet 76 skrev 2009-01-28 09:39:36 följande:
    Nej självklart.....hoppades att du menade att man hunnit bli kär innan o inte hunnit bli gravid innan :)
    jo självklart blev jag kär i min man innan vi blev gravida, det var kärlek vid första ögonkastet =)
    (¯`°?.¸♥ Elias 2oo7o628 ♥¸.?°´¯) ★www.thessia.blogg.se
  • TessaS

Av samma anledning som kvinnor skaffar barn med män som de senare skiljer sig från.
    Människor och situationer förändras.

• nika

TessaS skrev 2009-02-02 22:42:02 följande:

Av samma anledning som kvinnor skaffar barn med män som de senare skiljer sig från. Människor och situationer förändras.
    *fanfar*
Svar på tråden Varför skaffar ni barn med en karl som är pappa?