• LykkeLee

Hur väcker ni era tonåringar ?

En fråga om morgnar.. min son är helt omöjlig att få upp på morgonen. Han är som medvetslös. Jag får väcka honom kanske (utan att överdriva) 20 ggr innan han masar sig upp och då ser han ut som om han ska dö.
    Är era tonåringar också så och hur gör ni??

Varje gång som jag inte är hemma på morgonen så sover han hela dagen och missar skolan, sen ringar skolan och skäller på mig och säger att jag måste se till att han kommer sig till skolan. MEN HUR??!!!! Han hör inte om jag ringer, han vaknar inte av några väckare.. det finns ingenting som väcker honom.

• Svar på tråden Hur väcker ni era tonåringar ?
  • korven72

häll vatten på honom =). Han lär bli skitarg men vakna...
    förbered honom på det kvällen innan och hota honom inte innan genomförandet utan häll om han inte går upp första gången... sen lär han ju hoppa upp så fort du visar dig i hans rum på morgonen.... =)

• LykkeLee
    svart tulpan skrev 2009-01-11 13:07:53 följande:
    häll vatten på honom =). Han lär bli skitarg men vakna... förbered honom på det kvällen innan och hota honom inte innan genomförandet utan häll om han inte går upp första gången... sen lär han ju hoppa upp så fort du visar dig i hans rum på morgonen.... =)
    Har prövat det faktiskt.. Han vaknade typ några sekunder och sen somnade han om i den blöta sängen. har t.o.m. tagit honom till en doktor för att kolla om det var ngt fel, men allt såg bra ut.
  • LykkeLee
    Bevabus skrev 2009-01-11 13:24:37 följande:
    När går han och lägger sig om kvällarna då?
    Typ tio.. spelar ingen roll när han somnar.. han är så där ändå.
  • twentyone

sch, jag vet precis hur det är. Jag är precis likadan. Kan sova nonstop från 20-14 om ingen väcker mig. Och det är nästan omöjligt att väcka mig.

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • LykkeLee
    twentyone skrev 2009-01-11 13:35:16 följande:
    sch, jag vet precis hur det är. Jag är precis likadan. Kan sova nonstop från 20-14 om ingen väcker mig. Och det är nästan omöjligt att väcka mig.
    men det tar skitmycket energi från mig plus att jag får skit från skolan.
  • Kalle Karls mamma

Frågan är ju när dom är stora nog att ta eget annsvar för att gå upp och hinna i tid till skolan.
    Det va ingen som väckte mej har fått gå upp själv och fixa frukost sen jag va 10

• LykkeLee
    Kalle Karls mamma skrev 2009-01-11 14:25:30 följande:
    Frågan är ju när dom är stora nog att ta eget annsvar för att gå upp och hinna i tid till skolan. Det va ingen som väckte mej har fått gå upp själv och fixa frukost sen jag va 10
    Ja min dotter fixar det. Jag tycker han är stor nog. Men han vaknar inte så då ringer skolan till MIG och säger att JAG måste se till att han kommer till skolan. Han är som DÖD på morgonen.
  • LykkeLee

Ingenting fungerar, inte straff, inte belöningar. Jag tror inte han gör det av illvilja utan han är bara så jäkla morgontrött. Alltså i princip medvetslös.

• Kalle Karls mamma
    LykkeLee skrev 2009-01-11 14:35:29 följande:
    Ja min dotter fixar det. Jag tycker han är stor nog. Men han vaknar inte så då ringer skolan till MIG och säger att JAG måste se till att han kommer till skolan. Han är som DÖD på morgonen.
    Ja du jaghar samma dilemma här vet inte riktigt vad man ska ta sig till.
    Sen tycker jag ju på samma gång att det är hans ansvar men det är svårt
Svar på tråden Hur väcker ni era tonåringar ?