KLARA-bm i helsingborg
Någon som pratat med en KLARA-bm i helsinborg? Väntar nu på min kallelse dit och undrar om de är bra? Är livrädd inför min andra förlossning och hoppas på att få ett planerat snitt.
Någon som pratat med en KLARA-bm i helsinborg? Väntar nu på min kallelse dit och undrar om de är bra? Är livrädd inför min andra förlossning och hoppas på att få ett planerat snitt.
Varmiz : du kan ringa direkt upp till förlossningen o säga att du vill boka tid till klara samtal.
anars kan din bm boka tid till dig där.
min barnmorska bokade tiden till mig
Tack då ska jag nog ringa dem själv i morgon. JAg får lixom inte fram min skräck hos BM, förstår att hon inte tror det är så farligt att jag kan behöva detta jag lixom fryser till is inombords så fort jag är där vet inte varför. Låg och läste Kjesarsnittsboken igårkväll och orkar läsa 4 sidor innan jag tokbölar, kunde inte stoppa tårarna.
Samtidigt säger sambon ngt som jag själv tänkt flera gånger " det känns fördjävligt att det inte ens är vårt fel utan att förlossningspersonale faktiskt rår för att vi är i denna situation idag" JAg blir så fruktansvär arg av tanken att jag bara slår bort den. Orkar lixom inte med den.
ja men jag tycker du ska ringa upp det är helt klart värt det . jag går hos en som heter Suzanne Lindström hon är toppen
fråga äffter henne . är hon inte där så ringer hon upp dig
berätta hur det går för dig sen hoppas det går bra
Tack för namnet. Ska ringde sjukan direkt och blev kopplad till förlossningen då de har öppet dygnet runt. De kan inte fixa ngn tid utan remiss!
Får ringa min BM imorgon och kräva att de får skicka en remiss omg.
ja men det ska din bm kunna göra ju . det är ju din rättighet
Oj va tradigt med dåliga erfarenheter, inget jag märkt av utan det är alltid någon som svarar när jag ringer och blir bra bemött. Hoppas mest att allt går bra hos KLARA-bm, det känns väldigt nervöst nu.
Strutsen87 skrev 2009-01-19 21:27:20 följande:
Cedergren: Jag fick fatt i min BM i morse och hon var faktiskt supergo. Blev mkt nöjd när jag förklarade hur jag blev av boken så blev hon helt bestört "men den skulle ju hjälpa dig inte göra dig rädd :-O"
Svarade att: Den gör mig inte mer rädd men mina tankar som jag inte vågar fundera över står där rakt upp o ner på varje blad" Jag får lixom ord på allt, behöver oxå prata om detta nu" Så hon skulle skicka en remiss för samtal direkt till KLARA. Så skönt.
Strutsen: Skönt att du inte märkt ngt. De måste ju unka med de flesta eg för annars skulle de ju inte finnas kvar. Lycka till imorgon. Skri vgärna och berätta om mötet.
Det är nog så olika de där med barnmorskor.
Har min bm på gasverksgatan i hbg o alltid trivts, alltid fått bra bemötande och alltid varit stöttande i allt.
Har 3 kompisar som gått hos privata och bytat då dom inte alls varit nöjda.
så de är nog jätte olika de där.
De där med klara bm finns de bara i alla län ngn som vet?! sorry ts.. nyfiken bara..