• Strutsen87

KLARA-bm i helsingborg

Någon som pratat med en KLARA-bm i helsinborg? Väntar nu på min kallelse dit och undrar om de är bra? Är livrädd inför min andra förlossning och hoppas på att få ett planerat snitt.

• Svar på tråden KLARA-bm i helsingborg
  • Varmiz

Puffar tråden lite för att se om det kanske kommer ngn fler som vill kommentera lite....

*~*~* TINDRA 2008 *~*~* Pyret BF 4 maj 2009 *~*~*
  • Varmiz

Har nu fått tid till KLARA-samtal den 16e feb det känns ganska så långt fram funderar på att ringa imorgon och se om jag skulle kunna komma tidigare.

Strutsen... ser att vi då ska på KLARA samma dag, vad har du för tid? Jag har 13.30....

• Varmiz

Strutsen: Tror det var Slyvan on heter hon i efternamn.

• sanna 73

Varmiz, jag tror inte att du behöver oroa dig. Har själv blivit beviljad två snitt av dr.Sylvan pga förlossningsrädsala efter två vanliga förlossningar. Hon gjorde klart för mig redan vid första samtalet att de aldrig skulle tvinga mig att föda vaginalt, men att jag fick gå och prata om det. Vid andra snittet lade hon inga resurser på mig utan beviljade snitt direkt. Det kommer att gå bra för dig!
    Sitter själv här och är jättorolig. Skall träffa en annan överläkare idag och "diskutera" snitt nummer tre. Känns inte alls bra att inte få samma läkare som tidigare. Och hur överklagar man om överläkaren säger nej?
    Till er båda: stå på er om ni vet vad ni vill! Ett snitt är också ett underbart sätt att få barn på! Fokusera på barnet ni skall få! Lycka till båda två!

• Varmiz

Sanna: Tack för din info, mitt problem är ju lite tvärt om.. Vill INTE snittas men inte heller riskera att spricka igen. Pest el kolera.....
    Kan du inte fråga eller begära att få gå hos Sylvan igen? Knepigt att de skickar dig till en annan 3e gången när du redan har bra kontakt med henne. De borde ju ha alla uppgifter om tidigare kontakt väl dokumenterad.
    Hur gick det?

Strutsen: Får väl se hur lång tid mitt möte tar om jag känner igen dig i ngt väntrum....

• sanna 73

Jag har fått mitt snitt beviljat!!! Träffade en överläkare som sade att de rekomenderade snitt eftersom jag hade två sedan tidigare. Och jag som var så orolig...
    Warmiz: Jag förstod inte att du inte ville ha snitt. Hoppas du klarar föda vaginalt då utan att spricka för mycket. (man brukar väl spricka mest med första barnet? tror jag) Om det ändå blir snitt så var inte ledsen för det. Det är inget att vara rädd för. Alla är så snälla och positiva. Fokusera i stället på babisen som är belöningen :)
    Lycka till båda två!

• Varmiz

Sanna 73:Grattis till att du fick som du ville med ytterligare ett snitt. Jo jag vet att eg är nog sitt det bästa för mig för att slippa ev framtida men på kroppen tror dock att det blir värre med huvudet om det blir snitt... Min sambo tvekar inte alls, klart de ska bli snitt "jag vill inte ha en fru med påse på magen..."

• kiron

Hej hej!
    Vill bara säga att jag har varit hemma 1v nu, Fick mitt snitt den 2 feb! O vill bara säga att snittet var HELT underbart. ´Stod på benen efter 6h och stannde 48h på BB! Var INTE rädd för snitt!
    LYCKA TILL!!!
    Träffade sj Dr Sylvan!

Hugo 070421 & Tösabiten 090202
Svar på tråden KLARA-bm i helsingborg