• Strutsen87

KLARA-bm i helsingborg

Någon som pratat med en KLARA-bm i helsinborg? Väntar nu på min kallelse dit och undrar om de är bra? Är livrädd inför min andra förlossning och hoppas på att få ett planerat snitt.

• Svar på tråden KLARA-bm i helsingborg
  • Varmiz

Sannivitch: Som jag förstått det ska det finnas ngt liknande KLARA i alla län men de kallas lite olika, vet att det heter tex Aurora i sthlm så men får nog söka på förlossningssidorna till det sjukhus man "hör" för att hitta rätt.

*~*~* TINDRA 2008 *~*~* Pyret BF 4 maj 2009 *~*~*
  • Cedergren

Varmiz vad skönt att hon lyssna på dig

• Varmiz

Cedergren: Ja, det känndes verkligen bra nu. Hon blev själv lite brydd över att jag "bara" fick träffa läkaren sist och att han inte hänvisat mig till KLARA när jag var där. Hon tyckte det var knepigt att jag skulle behöva ytterligare en remiss men men skit samma nu ska det ju iaf var på g.

• Strutsen87

Ja nu är det snart dags, imorgon halv tre ska jag vara där. Känner mig rätt lugn och samlad just nu, hoppas bara att jag kommer till en bra.

• Strutsen87

Mötet kändes helt okej idag, hon var inte emot att jag skulle få kejsarsnitt men tyckte jag borde fundera mer på vaginalt.

• Varmiz

Strutsen: Skönt att hon iaf inte satte sig emot snitt med en gång.

• Cedergren

strutsen : skönt att det kändes bra

• Strutsen87

Ja det kändes bra, ska dit igen den 16:e och då skulle vi diskutera fördelar och nackdelar med vaginalt och snitt.

Fast visst prata hon mycket om varför jag INTE skulle välja snitt men det var väntat. Sen sa hon att jag kunde få snitt men sen så börja hon prata om vaginalt igen. Ja det var lite förvirrande ibland.

• Varmiz

Strutsen: Det skulle vara skoj att jämföra vad de har för argument till oss två senare när jag oxå fått komma till samtal iom att det är de som vill snitt mig!
    Vad har du för BF förresten?

Svar på tråden KLARA-bm i helsingborg