• Anki 82

    Septembertråden 2006 - bubblar vidare :-D

    Får se hur man lyckas med att starta en ny tråd då! Men jag känner mig manad att göra ett försök

    Så nu kommer ännu en tråd för alla oss som hade bf eller fick barn i september 2006

    Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

    Så kliv in och bubbla på!!

    Gör ett försök och kopierar in bildtrådarnas länkar också.
    Våra bildtrådar:

    Septembertrådens Bildtråd 5 (senaste)
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m37234376.html

    Septembertrådens Bildtråd 4
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m34455075.html

    Septembertrådens Bildtråd 3
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m31870226.html

    Septembertrådens Bildtråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m28935535.html

    Septembertrådens Bildtråd (första)
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m25938583.html

    Recepttråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m37239178.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 00:46
    Länk till den allra senaste bildtråden nr 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m40268374.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 20:15
    Länk till den senaste recepttråden:
    beta.familjeliv.se/Forum-5-72/m40296223.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 21:58
    Uppdaterar väl igen då Denna gången våran Må bra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m40304371.html

  • Svar på tråden Septembertråden 2006 - bubblar vidare :-D
  • Fåret Shaun

    Lia, jag har rätt att ha mina på förskolan även i sommar dock ej de veckorna de stänger eller när J har semester. För jag får inte ha dem hemma när jag är sjukskriven.

    Nu ska vi ut i solen grilla lax till middag.

    Aga har börjat gnälla över blöjan tills jag kom på att hans lilla snopp hamnade i kläm, bara att fixa blöjan så blir han nöjd


    Har börjat inse att folk hellre talar om en, än till en.
  • lia76
    Tant Elin skrev 2009-04-05 14:26:44 följande:
    lia: när dom är 4 år har alla barn rätt att gå på dagis 15tim/v gratis. Men en sådan plats följer terminerna och då får dom inte gå på loven. Behöver man dagis även på loven så får man betala på sommaren tex. Storebror går sina 15tim/v gratis men får betala för honom juni-aug.
    Ok, men då är det bara för att hon är arbetslös då som de har de reglerna att hon inte får ha dem där på somararna.

    Då kommer det lösa sej.
    Var bara något jag kom att tänka på
    Trodde de inte fick vara på dagis när man jobbade heller, men det vore ju helknasigt nu när jag tänker efter
    Stella och Ida
  • Fåret Shaun

    Lia skulle hon få jobb eller behöva gå på en arbetsinterjuv har hon rätt till förskola. Här får de som är arbetslösa ha även på loven för de söker jobb även då, alt tar korta vik


    Har börjat inse att folk hellre talar om en, än till en.
  • Bästamorsan
    lia76 skrev 2009-04-05 12:05:06 följande:
    Ok, kanske min svägerska måste ha dem hemma för att hon är arbetslös på somrarna då.Kom att tänka på det Men då får man ha dem på förskola om man jobbar då fastän de fyllt 4 år, det är bra Nu i sommar kommer jag ha henne hemma iallafall Jahopp.. Så avbröt de Formel 1 pga att det är så j*a mycket regn.De spinner av flera stycken hela tiden.Tråkigt
    Det är så i Västerås ja att om man är arbetslös/föräldraledig etc så går barnen 25h men de är lediga alla lov inklusive sommarlov.
    Eller kanske om hon har barn över 4år som går gratis 15h/vecka "allmän förskola" mån-fre 8-11.
    De är också lediga sommarlov och andra lov.
  • Bästamorsan

    Skulle vara kanon för oss om vi fick använda oss av "allmän förskola"
    dvs gratis 15h/vecka.
    Det ska införas för barn över 3år också.
    Men då går de mån-fre 8-11 och går hem innan lunch.
    Och man hinner bara gå hem o vända innan man ska hämta igen...

    Men egentligen är det så vi har nu nästan.
    Barnen går
    mån 9.30-12.30
    tis-tor 8.45-12.30
    Jag har ju dessutom barnen på olika avdelningar så jag behöver ju vara där vid 12 ca. Så hemma vid 10 och gå tebaks före 12...
    Känns rätt värdelöst att springa fram o tebaks... :,( I hate it!
    Men i höst tar jag tillbaka tis-tor 9-14,
    om jag inte jobbar/pluggar...

  • Bästamorsan

    ...siter o kikar o "min utbildning" skulle ta 5år!
    GAH tiden spelar ju inte så stor roll, men studielånen!!! GAH
    Måste komma upp med en plan B och C ... =)

  • julmusten

    Men Dandi, kan man inte plgga och vara FL samtidigt?? Alltsa om man inte anmaler sig till CSN sa borde val ingen bry sig? Fast du behover sa klart lanen sa att ni kan slappa dagarna? Far man inte en hel del bidrag nar man har barn och pluggar? Alltsa bidragsdelen blir storre eller vad det ar.

    Gud sa flummigt svar, vi har varit ute i solen har. Det var jatteskont, men nu ar jag trott. Finn satt sa mysigt i barsjalen och Ella i vagnen. I lekparken sa hittade Ella flera barn att leka med, men mot slutet blev hon lite knapp och borjade hanga pa andra vuxna. Hon gick och kramade dem och sant, det var lite pinsamt. Jag vet inte varfor hon gor sa, men hon ar overlag valdigt social och hejar glatt pa alla hon ser, (vi kallar henne var lilla politiker). Att ga fram och krama framlingar ar dock lite val mycket. Men barnen var kanske inte sa kul helt enkelt!!

  • Dody

    NÄr jag var med mina barn på gympan sist så väntade jag med Elise i omklädningsrummet bland alla andra föräldrar och barn. Då sprang med hon fram och kramade andras mammor. Jag höll på att dö men de andra bara skrattade så de tyckte väl hon var söt...

    Jag har varit på mässan idag och är helt slut. Mkt folk och mkt intryck. Köpte inget gamalt men däremot ett lerägg i teracotta. Somnade en halvtimma på soffan och har nu städat golven. Borde eg damma av lister och så men jag orkar fan inte.

    Imorron klippning. Jippie. Ser så fram emot det. Det blir IKEA på tisdag för mig och min kompis. Ska bli kul att se hur gigantiskt det är. Så kanske vi ses Anki, om inte så hps jag vi kan ses ngt här framöver.


    Det svåra är inte att hitta ngn ny att älska utan att älska det du har
  • Happiest

    Anki 82 skrev 2009-04-05 10:25:01 följande:


    Jo en annan sak. Alvin är besatt av vem som köpt vad. Kommer man hem med en kasse så hinner man knappt innanför dörren innan man hör "Jöpt då mamma??" "Ä de min?" Varpå maken säger "Gud så lika ni är då" Nu sitter Alvin med händerna för ögonen och säger "Ja sej inget mamma!"Och nu satte det sig en hund här bredvid mig och fes.. trevligt. Tror jag ska bege mig till jobbet snart...
    Precis så är Wilgot också. "mamma höpt?" säger han så fort jag kommer innan för dörren...
  • Anki 82
    Happiest skrev 2009-04-07 17:50:44 följande:
    Anki 82 skrev 2009-04-05 10:25:01 följande:
    Precis så är Wilgot också. "mamma höpt?" säger han så fort jag kommer innan för dörren...


    Såg du nya tråden happiest? Nino har länkat ovanför.
Svar på tråden Septembertråden 2006 - bubblar vidare :-D