• mumsfillibabba

Vad kostade ert dop?

Jag undrar vad ett vanligt dop kan komma att kosta.

Skriv gärna, om ni har lust:

Vad dopet kostade totalt, alltså med dopklänningen, festlokalen, mat/dryck, dukar, blommor, servetter mm.

Och hur många som var bjudna Tack

• Svar på tråden Vad kostade ert dop?
  • Danne08

Vi hade dopet i vår stuga på landet, prästen kom dit på en lördag. Mina och min sambos föräldrar var bjudna (inte våra syskon pga att vi ville ha det så litet som möjligt). Dopklänning hade min sambo sen hon döptes. Kostnad för dopet var smörgåstårta och dryck.

Mao, man behöver inte göra det så märkvärdigt.

• LouiseT

Vi hade ca 30 personer på vårt dop, vi hade smörgåstårta, kaffe och 2 sorters kakor/bitar.

Vi betalade ca 3000:- Exkl. dopklänning som vi hade en sen tidigare av..

• Kluvenflicka

vi hade namngivning o bjöd på fika, tårtor o kakor osv, gjorde allt själv..utgifterna var sakerna till tårtorna, tryckta servetter samt kläderna till lillan..mindre än 1000kr garanterat..

• miababia

dopklänning lånade vi av kyrkan så det var gratis. vi var 8st, bjöd på smörgåstårta och tårta på ett fik, gick på under 1000kr.

• galnevale

Min mamma sydde vår dotters dopklänning och betalade hälften av kostnaden så vi betalade mellan 300-500 kr för den.

Hade smörgåstårta och kaffe och tårta. väldigt billigt dop och så passade vi på att gifta oss så någon "rättvis" kostnad blir svårt.

Vårt andra dop nu i vår blir nog lite mer påkostat. Dock kommer min mamma att sy även denna dotters dopklänning. Men jag tänkte kosta på tex handtryckta servetter med namn och datum på.

• Kimsut

Vi var 60 personer stor familj! Men det gick på 4000. Köpte brickor med skicnka och ost m.m. och färskt bröd. Sedan kaffe och kaka. Vi låde kyrkans lokal och var där efteråt. Kostande ingenting.

• Alexan

Ja, vi hade inte direkt ngn stor fest lr så...men det gick väl på kanske cirka 10 tusen med allt.

• TvåTrollsMamma

Beror ju lite på vad ni vill bjuda på.
    Vi hade en stekvarm sommardag, så vi hade bara smörgåstårta, mineralvatten/dricka till.
    Sedan kaffe och lite fikabröd/glass. Gick på 3000 då lånade vi dopklänning från kyrkan. Vi var 40 pers

En kompis hade nyss dop deras gick på 5000kr men de hade mottagningen på resturang med mat och tårta. De hade ca 40 pers

• Kluvenflicka

vi var ca 25 pers..så vi kom billigt undan..

• siamusen

Vårt gick pa 45 000och vi hade 54 gäster vid middagen tror jag. men då hade vi hyrt lokal och hade sittandes tre-râtters med vin, champagne och liknande.

Priset beror ju helt och hallet pa vad ni vill göra och vad ni bjuder pa.

Bufféer kan man ju gôra mycket sjâlv och förbereda dagen innan om man vill få ned kostnaden. Brukar vara gott ocksa nâr man får vâlja vad man vill ha sjâlv

Svar på tråden Vad kostade ert dop?