mumsfillibabba skrev 2009-01-14 03:16:59 följande:
Jag undrar vad ett vanligt dop kan komma att kosta.Skriv gärna, om ni har lust:Vad dopet kostade totalt, alltså med dopklänningen, festlokalen, mat/dryck, dukar, blommor, servetter mm.Och hur många som var bjudna Tack
ja de gick nog på några tusen.. klänningen var en släktklänning, festlokalen var gratis när man hade döpts..vi var i församlingshemmet.., vi bjöd på potatissallad, cassler, sallad osv..å sen tårta ,me bullar å kaka osv.. dukar hade vi i papper såna i rullar du vet..
Sen så hade jag vikit skjortservetter till alla så de va snyggt på borden i blått eftersom de va et killdop..sedan köpte vi sådana där dekorationsgrejor i silver..billiga på ica maxi..
å så va de lite blommor på borden, sådana fina vinterblommor som tillhörde församlingshemmet..vi hade dop 28/12 så man kunde använda jul grejer..
Å antal gästar var runt 50 pers..
beställde inbjudningskort från optimalprint..å nu kom ja på att ja får nog skicka tack kort oxå..
ja ville ha ett perfekt dop till lillen och de fick jag me hjälp av alla släktingar som hjälpte till med mat, bakning och dukning osv..
Lycka till..