• mumsfillibabba

Vad kostade ert dop?

Jag undrar vad ett vanligt dop kan komma att kosta.

Skriv gärna, om ni har lust:

Vad dopet kostade totalt, alltså med dopklänningen, festlokalen, mat/dryck, dukar, blommor, servetter mm.

Och hur många som var bjudna Tack

• Svar på tråden Vad kostade ert dop?
  • siamusen

Hella Pella skrev 2009-01-14 14:56:52 följande:

Vi ska ha dop nu på söndag. Det landar på runt 4000 kr totalt för 45-50 pers. Dopklänning har vi sedan innan, lånar kyrkans lokal gratis, bjuder på exotisk planka samt kaffe och hemmagjord tårta. Dekorationer på borden är vita linnedukar, blockljus med ljusblå sidenband och ljuslyktor (ikea), vita rosor och blåbärsris, det behöver inte vara mer märvärdigt tycker jag :)Lycka till!
    Låter jâttevackert
  • mammatill2rara

vi hade turen att få ett fint dop, till nästan priset av 0:- dopet hade vi i kyrkan och efteråt hade vi hyrt en lokal som vi betalade 500kr för.
    fikat bakade min mamma och sambons farmor.
    och sedan delade dem på dukar och sådant smått.
    Dopklänningen vi hade har gått i arv i strax över 100år så den var också gratis.
    fast det är klart om vi hade gjort fikat själv, hade det blivit mer.
    om man räknar med kläder till Mig och Andreas kan man väl lägga på ett par hundra till för klänning och skjorta till honom.

• La Lola
    Mammut och Papput skrev 2009-01-14 14:58:37 följande:
    La Lola skrev 2009-01-14 14:56:47 följande: Jag är traditionell =)
    Jaha?
    Förstod inte svaret där riktigt....
    *mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • Hella Pella

Siamusen: Tack! Ja jag hoppas att det blir fint! Har nu vikt färdigt den sista lilla ljusblå skjortan av servetter, det tog ett tag men blev mkt gulligt! :)

• siamusen

Hella Pella skrev 2009-01-14 15:03:01 följande:

Siamusen: Tack! Ja jag hoppas att det blir fint! Har nu vikt färdigt den sista lilla ljusblå skjortan av servetter, det tog ett tag men blev mkt gulligt! :)
    Vet inte hur såna ser ut. Har du inget kort?
  • rasajj

Inte ett ore! Nu ar bara tva av vara barn dopta an sa lange, men de som ar, lanade drakt fran var kyrka, och deras pappa utforde dopet, och vara vanner holl tal och spelade musiken. Lokalen ar ocksa gratis. Sa, inte ett ore (eller cent, har da )

Global Warming is Caused by the Sun
  • Cahjo

Vi valde att gifta oss litet och i stället ha riktiga dopfester.

Våra dop gick på ca 25 000:- st (vi har haft två st) och det var ca 65 gäster per gång.

Då hade vi levande musik (ca 6000 kr)
    Catering (2 sorters kyckling och rostbiff + potatissallad och sallad) (ca 7000 kr)
    Hyra av lokal (ca 2500 kr)
    Dryck (starkdryck, vin samt vanlig läsk) (ca 6000 kr)
    Sedan blev det lite pengar på chips, plastglas, servetter, ljusstakar, ljus, tårta och annat smått och gott.

Dopklänningen fixade mormor.

Dopet var i kyrkan och sedan var det mat och fest på kvällen.

• Mammut och Papput

La Lola skrev 2009-01-14 15:01:32 följande:

Jaha? Förstod inte svaret där riktigt....
    Att jag är traditionell? Jag tycker väl att en vuxenmiddag (alkohol) inte relaterar så mycket till barn.
Svar på tråden Vad kostade ert dop?