anneilund skrev 2009-01-14 11:07:57 följande:
Jag jobbar som rekryterare och det spelar ingen roll hur du gör. Huvudsaken att du följer de gängse regler som finns gällande viss utformning och tar bort stavfel samt inte använder dig av för många floskler. Du vet uttryck i stil med "många bollar i luften" eller "jag arbetar bra ensam men även bra i grupp".Jag föredrar ett fylligt och informativt CV sedan ett kortare personligtbrev.Lycka till
Spårar ut lite men kan inte låta blir att tänka på en del av de ansökningar jag läst.
En som skrev att han var noggrann och tyckte detaljer var viktigt men hade en hel del felstavningar i brev ch CV
En annan som beskrev sig som en aktiv människa som gillade att jobba i grupp men inte hade några föreningsmeriter eller dylikt.
En annan som beskrev sig som väldigt målfokuserade men hade tre olika påbörjade utbildningar och en massa år på universitetet.
Men åter till TS fråga. Spelar ingen roll. De flesta brukar skicka två filer. Står de att de vill ha två filer så skicka självklart två filer. Helt otroligt hur en del inte klarar att läsa enkla instruktioner. (Detta inte på något sätt riktat till TS)
/Kjell