Inlägg från: Katta86 |Visa alla inlägg
  • Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Katta86
    skrattmaja skrev 2009-01-14 14:33:00 följande:
    hittat hit!!!kanonbra att du fixade i tid katta! uppskattas verkligen!!! till dig
    Ibland överträffar jag mig själv!
    ModernaModern skrev 2009-01-14 15:54:34 följande:
    Också hittat hit!Skrattmaja: Japp, letar för fullt efter den perfekta bolan nu!Sen tjejer, vad ror ni, när bebisen kommer ut är 56 lagom storlek eller ska man satas på en 62?
    Vi hade mest kläder i 56 men även några i 50. Nu var ju sonen några veckor tidig och vägde 2936 och var 48 lång så 50 kläderna var ENORMA!
    Vi ska köpa lite nytt i 50 så att man har på BB bara. Tycker att det är kul att ha något som inte är alltför stort första dagarna åtminstonde och sen är det ju roligare att gå ut och handla med bebisen och man vet  vad det är för kön!
    Jag ändrade smak också när sonen väl var född! Kläder som jag tyckt var SÅÅÅ söta när jag var gravid var fula när jag skulle sätta dom på honom! =)
  • Katta86
    Smulan87 skrev 2009-01-15 09:47:21 följande:
    Jag har parfymfritt både tvätt och sköljmedel, för vi kan itne ha med parfym i hemma, och de räcker till barnet också, min moster har endast grönsåpa när hon tvättar, och kläderna blir jättebra, hon har även valt att tvätta ALLA bebiskläder i en tvättpåse för att inte "skava" plaggen, och jag funderar själv på att testa det, mest för saken skull..^^Barnvagn har jag redan fixat :D fick en för 800:- via blocket, kanonsnygg, aldrig använd, både sitt och liggdel, åkpåse, skötväska, parasoll, och några prylar till :)
    Oj! Det var billigt! Vad var det för märke?
  • Katta86
    Smulan87 skrev 2009-01-15 11:42:11 följande:
    de värsta var att när jag var klar med själva namn och adress och altl de så visade de sig att man var tvugen att ha en skrivare, och de har ju inte jag..:P så jag får allt vackert ringa babyproffsen sedan och fråga vad jag ska göra! >.<
    Jag tror att man kan fylla i lappen direkt där och då också få med sig lådan hem. Det fick jag!

Angående barnvagn så vill jag tipsa om att välja en vagn som är liten och smidig som sittvagn men endå rymlig som liggvagn.
    Vi köpte en Brio kombi till sonen och jag verkligen älskade den som liggvagn men när man sedan skulle ha den som sittvagn kändes den väldigt stor och klumpig så vi köpte snabbt en ny. Så det är mitt tips att både tänka nu och frammåt.
    Sen ska man såklart provgå vagnen lyfta i den och se så att den inte är tung att vända runt eller kliva upp för en trottoar osv. Om man vet att man kommer gå mycket i trappor är det väll bra med en lätt vagn.. Sen får man ju föröka föreställa sig hur vagnen kommer kännas med 3-12 kilo till i..

Det är väll lite av det som jag skulle tänka på om jag skulle köpa en ny vagn. Man blir himla efterklok iallafall kan jag säga!
  • Katta86
    LakeHill skrev 2009-01-15 12:28:31 följande:
    Katta86 skrev 2009-01-15 12:12:07 följande: Bugaboo är väl den lättaste o smidigaste vagnen vad jag vet.
    Jo men den är väll rätt dyr också va? ;)
    Hur funkar föresten Buggans små hjul i snö och slask?
  • Katta86

Va sjutton! Jag tittade igenom trådstarten flera gången innan jag postade den för att jag inte skulle ha några stavfel den här gången men jag missade visst ett iallafall! Typiskt!
    Jag är faktiskt inte så dålig på att stava men på datorn har jag lite svårt att kontrolera fingrarna ibland.. ;)

• Katta86

Nu har även jag lagt upp några bilder på magen! =)

• Katta86
    Tickollina skrev 2009-01-16 16:51:39 följande:
    Vill ni höra den stora nyheten? Var ju på UL idag...världen mysigaste barnmorska.....
    Vad skönt! Såg allt bra ut då? Blev du flyttad något?
  • Katta86
    Kkarin skrev 2009-01-17 11:13:00 följande:
    Måste ju berätta att min sambo äntligen berättat för sina tonårspojkar att de ska få ett småsyskon runt midsommar! Den ene hade svarat: "Jaha" och den andre "Jag ska på hemvärnsövning då". Det känns så skönt att de vet. Nu kan jag klä mig i kläder som framhäver lilla magen.
    Vad skönt! Och då var det ju inte så farligt!

Tickollina: Grattis till tvillingarna!
    Jag och min man pratade igår om vad sjutton vi skulle göra om det var tvillingar! Jag skulle få panik! =) Vi skulle ju få sluta titta på treor meddetsamma och så skulle vi behöva en ny syskonvagn på bredden men sonen är ju så liten att han också måste kunna sitta.. Alltså bara praktiska saker men endå.. Hade det vart första barnet hade jag vart överlycklig!
  • Katta86
    Daisyduck skrev 2009-01-17 19:46:47 följande:
    Nu har jag legat o tyckt synd om mig själv så länge med hosta och feber så när sambon frågade om han kunde göra något förutom att servera mig drycker och mat så sa jag med ynklig stämma.... jooo lite fotmassage, klippa tånaglarna och måla dom skulle göra att jag älskade dig så oändigt mycket mer!!! Och det var riktigt skönt kan jag lova. Rekommenderas. Använd hundögon. Att hosta och kraxa hjälper också.
    Nej fy! Ingen får röra mina fötter!

Jisses vad mina bröst läcker nu! Och vårtorna ömmar som fan! Ser inte fram emot amningen för nu kommer minnena tillbaka! *ryser*

NU ÄR DET BARA TVÅ DAGAR KVAR TILL UL!!!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!