Vi som väntar junibebisar del 2!
I dag kunde jag inte hålla plånboken i styr längre och köpte första kläderna till bebis! Så söta små kläder! Vill att det ska bli juli nu!!
I dag kunde jag inte hålla plånboken i styr längre och köpte första kläderna till bebis! Så söta små kläder! Vill att det ska bli juli nu!!
Angående varför man inte ska ha täcke i sängen har jag hört är pga att det kan bli för varm och bebisen då får för sig att den är i livmodern och slutar andas.. Vet dock inte hur sant det är..
Angående när man ska handla vad så är mitt råd att köpa lite i taget! Något klädesplagg i månaden i 50/52. Köp inte för mycket för man får oftast ganska mycket av alla runt omkring plus att det är mycket roligare att handla när bebis har kommit så det är bättre att börja spara lite pengar redan nu så att man har råd med en ordentlig bebis shopping sen!
Stora saker kan man ju också köpa nåt i månaden bara. Och så är det rätt smart att börja redan nu för då har man ju ett par ,ånader att sprida ut kostnaderna på.
Jag ska iallafall åka till Ullared innan bebis kommer! Har ju det mesta men vill åka endå! Ångrade att jag inte gjorde det förra gången för där kan man spara in mycket pengar! Dom har ju ALLT! Spjälsängar, barnvagnar, skötväskor mm mm!
Jag är inget jätte fan av bugaboo av någon anledning men det ser iallafall ut som att det är bra sittdelar just när de precis ska till att börja sitta för dom är väll rätt skålade typ som en bilstol?
Vi brukade lägga sonen i sin säng och där sov han tills han vaknade och var hungrig första gången då fick han sova kvar i vår säng. Men vi slutade amma tidigt och då med ersättning så vaknade han mer och mer sällan på natten och när han var tre månader sov han hela nätter!
Vi är sånna som vill titta på tv i sovrummet innan vi ska sova och då stördes sonen av ljuset. Sen märkte vi att minsta lilla ljud han gjorde på natten så for vi upp ur sängen vilket störde honom. Så vi flyttade in honom i eget rum redan vid fyra månader tror jag. Vi hör ju fortfarande om han är lessen eller vaknar men man sållar bort dom där små gnälla i sömnen lätena.. (Hoppas ni förstår vad jag menar!) =)
Sen att han var van vid ljud är det ingen tvekan om för han somnade på sin filt på golvet en gång och vi damsög runt honom utan att han somnade!  

Bebek: Men fy vad hemskt! Jag som aldrig har druckit alkoholfritt vin skulle säkert inte märkt någon skillnad! Förstår att du är upprörd!
Na och inte bara när man är gravid! Tänk om man dricker 2-3 glas och polisen stoppar en när man kör hem, det blir ju inte heller kul!
Här älskas allt som är fräsht! Jag älskar frukt och grönt i vanliga fall med både förra grav och nu så kan jag få riktiga begär efter typ gröna vindruvor, gröna äpplen och isbergsallad! Apelsin juice är också himla gott nu! =)