Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

Vi som väntar junibebisar del 2!

Hittat hit med.

• frukarlssonn

Jag väntar till rutin ul, sen om allt ser bra ut ska vi genast börja kolla på barnvagn Jag vill ha en sån med svängbara hjul som är lätt att styra. Sen vad det är för märke spelar ingen roll, bara den är bra och prisvärd Men det blir en ny iaf.

• frukarlssonn

Hur långt upp kan man känna fosterrörelserna? Kan man känna dom strax under revbenen? Jag har känt bubbel precis under, emellan båda revbenen länst upp, förstår ni hur jag menar? Kan den verkligen simma runt där uppe? Sen känner jag en del ovanför blygbenet ibland. Är som sagt fortfarande osäker på om det är bebis jag känner.

• frukarlssonn
    Daisyduck skrev 2009-01-16 13:12:17 följande:
    Svårt att svara på men jag kan känna fosterrörelser i navelområdet (ej ovanför) samt ned mot blygdbenet. Jag är i v 18+2 och har moderkaka i bakvägg.
    Jag har känt nåt just i navelområdet oxå o lite runtom. Men känner som sagt samma även där högt upp. Nä jag vet inte. Jag märker väl tids nog om de e bebis el inte.
  • frukarlssonn

Appropå motståndskraft så har jag heller inte känt att den blivit sämre. Jag åkte ju på nån maggrej me lite feber för några veckor sen, men annars har jag hållit mig ifrån peppar peppar. Min sambo har hunnit va sjuk två gånger me feber o allt.

• frukarlssonn

Idag på jobbet va jag på toa och där kändes de som de rann till nåt slemmig och fick för mi att de va fostervatten. Så min kollega tyckte jag skulle åka till sjukhuset o kolla mig, och eftersom vi e i Tyskland (jobbar på båt) för tillfället oc jag vet hur outstanding och snabb vården är här, satte jag mig i en taxi och väl där fick jag hjälp inom en halvtimma. Så där gjorde de ul samt vul och tog prov med en sticka för att se om det fanns spår av fostervatten. Guuud så lättad jag blev när jag såg bebisen med ett stort bultande hjärta!!!! Allt såg helt perfekt ut. Fy sjutton va nervös jag va. Och inte ett spår av fostervatten va de, så nu känner jag mig så lättad kan jag säga. Längtar till ul nu den 22 så jag förhoppningsvis får se bebisen lite bättre. För nu gick allt så snabbt så man såg typ att det va ett huvve och armar o ben

• frukarlssonn
    Veronica83 skrev 2009-01-19 10:10:21 följande:
    Det sägs ju att bebisen blir som en kamin för mamman och att hon kommer att vara väldigt varm av sig under graviditeten, men jag fryser som vanligt. Hade varit skönt att få vara lite varm. Någon här inne som blivit varmare sedan graviditetens början?
    Här är en till som inte känt nåt av den där värmekaminen alla pratar om. Och fötterna är lika kalla som vanligt, även händerna emellanåt.
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-01-21 11:11:07 följande:
    På flertal ställen kan man köpa barnvagn mm och sedan hämta ut dem när babisen kommer, man får lägga handpenning, men om något skulle hända så har man en garanti att man inte behöver hämta ut sakerna och betala restavgiften.. bra tycker jag.. jag är lite nojjig, brukar inte vara nojjig av mig men sen början på jan har jag kännt sparkar varje kväll och annars när jag legat/suttit still.. Men nu har det var helt "tyst" från magen sen måndags eftermiddag.. Skulle ni oroa er, eller har den kanske bara lagt sig åt något håll så jag inte känner sparkarna? Inga övriga konstigheter förutom jag är lite segare o känner mig oroad för allt....
    Du behöver inte oroa dig om du inte känner rörelser på ett tag. Det är inte förrän efter v27 tror jag man ska känna dem varje dag. Själv undrar jag när min bebis ska göra sig hörd... De andra jag känt har ju tyvärr bara vart tarmar har jag ju fattat Men jag har känt lite bubbel nere vid troskanten, men inte speciellt mkt alls och inte regelbundet.

Imorgon har jag ul 14.30. Jag är skitnervös, trots att allt såg bra ut i söndags och hjärtat slog jättefint. Men jag kan inte slappna av förrän de kollat bebis grundligt.
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-01-21 20:20:05 följande:
    Tack för de orden gumman:) Du behöver nog inte heller oroa dig, jag kände ingenting först mot slutet i v. 19, min väninna i v. 22.. fast man längtar ju så tills man känner att något lever där:) Var också nervös för UL, du måste skriva imorn och berätta hur det gick! :) håller en tänke för dig! Kolla Kanal 4+ en dokumentär om bebisen i magen!! Och de berättar även mycket intressant om tvillingar och dess beteenden Tickolina:)
    Tack de känns oxå bra o höra Längtar så att få känna bebis på riktigt!!

Absolut jag uppdaterar så fort jag kommer hem igen.

Tittar på programmet oxå. Så mysigt, o intressant!
  • frukarlssonn

Jag är väldigt känslig i perioder, men är det nåt jag bara storgråter till är det när jag ser på förlossningar och när mammorna får bebisen på bröstet. Herregud då bölar jag som ett barn

Jag har vart alldeles för chockad över att gråta när jag plussade. Men jag kommer gråta ihjäl mig den dan mitt lilla pyre ligger i min famn Och när jag helt plötsligt kommer på att jag har en bebis i magen så gråter jag en skvätt. Jag längtar verkligen till sommaren!

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!