bebek skrev 2009-02-09 21:20:12 följande:
Hm just nu känns det som om varje vecka som går som en liten seger på något sätt, att ju äldre barnet blir desto större chans att den klarar sig utanför magen. Undrar om den börjar få lite trångt där inne nu? sparkarna är mycket hårdare och ibland kan män känna hur hela barnet vänder sig om. Käns som om den oftast "står" i magen med fötterna på kissblåsan och rumpan utåt. får "puffa"bort den ibland det kan nästan börja göra ont av alla sparkar där. får en spark och det känns nästan som om jag ska kissa på mig, springer på toa... men nej.. då försvann det.. Nova är jättefint, det gillar vi med. Rakel låter också väldigt rart. Vad tycker ni om Serena? låter det mycket konstigt i era öron?
Sen två veckor tillbaka, som jag kände första buffarna, så har de bara blivit starkare o starkare, och idag fick sambon känna tre riktigt starka buffar

Men som du beskriver känner jag oxå ibland, att den sparkar mot blåsan, men de gör den ju inte än eftersom h*n är så liten. Men när jag e kissnödig så känner jag liksom sparkarna jag inte skulle känna annars. Och när jag inte känner buffar så känns de som h*n ålar och gör kullerbyttor därinne. I helgen har de vart ganska lugnt, idag har de vart en herrans liv i magen

Men vilken underbar känsla

Och visst är det skönt ju längre tiden går, för ju större de blir, desto större chans att rädda om h*n skulle få för sig att komma ut för tidigt.