• chesa

Vi som väntar junibebisar del 2!

Var på UL igår och det var heeelt otroligt! Det lilla livet mådde jättebra och var helt normal. Den låg inte still många sekunder utan sparkade och rörde sig hela tiden! Blev framflyttad 5 dagar men det känns lugnt, bf 25 juni. BM kunde inte se några tecken på att det skulle vara en pojke utan med största sannolikhet så har väntar vi en liten flicka!

• chesa

Är tillbaka efter en underbar vecka i egypten! Det var härligt med sol och värme! Lite trist bara att jag åkt på någon maginfluensa eller matförgitning. Har kramper i magen och diaree. Inte alls roligt! Så sitter i soffan och tar det så lungt jag bara kan!

• chesa

bebek skrev 2009-01-30 14:58:25 följande:

oh vad härligt:) (förutom magen då) vart i egypten var du? såg du nå fina fiskar då:)
    Ja förutom magen var det underbart! Vi var i Hurghada! Suuuperfint! Såg flera fina fiskar, bland annat delfiner! Har lagt in några bilder i galleriet (dock inte på delfinerna för de var svåra att fånga på bild!).
  • chesa

bebek skrev 2009-01-30 15:11:39 följande:

Oh härligt:) Snorkla varje dag? :) man får ju inte dyka med bebisen i magen, men jag har undrat hur det är efteråt när man ammar? Kanske det blir sådant "tryck" i dem det sprutar mjölk när man kommer ner över 1 bar :) eller så får man mjölkstockning så det heter duga...
    Nej jag snorklade faktiskt bara en gång. Åkte ut till ett jättefint rev. Dock blev det inte någon jättelång snorkling för mig för våtdräkten tryckte lite för hårt på magen! Men åh vad vackert det är under havsutan!

Jag har ingen aning om hur det funkar med dykling när man ammar! Det känns ju inte som om det höga trycket är så jättebra!
  • chesa

bebek skrev 2009-01-30 19:29:28 följande:

Svar på #633Haha att se folk komma i våtdräkter är min hemliga hobby;)
    Hehe ja det är inte det lättaste! Fast det är nästan ännu svårare att ta sig ur dem!

Har du snorklat och dykt mycket?
  • chesa

Jag har börjat känna den lilla ganska mycket nu! Framförallt på kvällarna. Dock är det ganska mjuka rörelser än så länge! Men igår kände min man henne för första gången! Det var häftigt!

• chesa

hehe... rätt så mysig väckning ändå! På morgonen så är vår lilla lugn, morgontrött av sig antar jag!

Jag har inte märkt att hon reagerar på musik än, men det kommer kanske...

• chesa

hyperballad skrev 2009-02-01 17:34:20 följande:

sambon o jag har precis beställt en bugaboo - det är den som får plats bäst o smidigast i bilen..ny bil eller dyr barnvagn? ja dyr barnvagn blev valet.
    Precis så resonerar jag och min man oxå! Men för oss så lutar det nog åt en emmaljunga nitro! Den blir oxå liten, lätt och smidig!
  • chesa

Oj vad det skrivs mycket här! Hänger verkligen inte med!

Det här med namn är inte enkelt! Har flera fina pojknamn som jag/vi kan tänka mig vilket som; Emanuel, Aron och Sackarias. Men så väntar vi förmodligen en liten flicka och då blir det genast mycket svårare. Vi har ett favoritförslag: Rakel. Men våra mödrar, samt en massa annat folk verkar avsky det namnet. Då blir man ju lite tveksam.

Vad tycker ni om Rakel? Vackert/tufft eller fruktansvärt hemskt?

• chesa

hyperballad skrev 2009-02-09 20:50:26 följande:

Svar på #909
    så länge det är rakel o inte rachel, några envisas med att det ska vara samma men med rachel tänker jag på hon i vänner o det stämmer inte.min kusin heter rakel o när hon var liten så sjung vi rakel spektakel kusin vitamin istället för krakel spektakel... lite kul.så ja jag gillar rakel (dock inte rachel...)
    Jag håller med. Det är Rakel som gäller, Rachel är inte alls lika fint!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!