• chesa

Vi som väntar junibebisar del 2!

bebek skrev 2009-02-09 21:20:12 följande:

Nova är jättefint, det gillar vi med. Rakel låter också väldigt rart.Vad tycker ni om Serena? låter det mycket konstigt i era öron?
    Serena är jättefint tycker jag! Låter inte alls konstigt!
  • chesa

Vi väntar första barnet så vi måste inhandla ALLT. PUH! Men får väl se om man kan hitta en del begagnat!

Har lagt in en ny magbild från idag i galleriet!

• chesa

Träning 6 : Tack! Det är roligt när det växer. Men jag chockas fortfarande när jag går förbi en spegel, känner ju inte igen mig själv!

• chesa

Vilket underbart väder idag! Tog en romantisk promenad med mannen nu innan jag ska iväg och jobba! Mysigt!

• chesa
    Daisyduck skrev 2009-02-14 14:24:43 följande:
    Åh suck vad mysigt det låter med alla hjärtans dag och romantiska promenader med mannen... Vi har haft ett storbråk så här blir det noll romantik! Men ha det så bra ni andra *avis*
    Stackare, storbråk är hemskt. Hoppas att ni reder ut det. Ibland tycker jag att det kan var riktigt skönt efteråt, att man liksom kommit varandra närmre efter att fått rensa luften från all skit!
  • chesa

Sitter hemma i soffan och tycker synd om mig själv nu! Har åkt på en duuunderförkyldning! Var iväg på läger med jobbet måndag till tisdag och när jag kom hem igår var jag heeeelt slut och sen kom nästäppan och nu är jag såååå kass! Inget jobb för mig idag!

Har lagt in nya magbilder idag. Tycker att magen vuxit mycket på bara en vecka! Häftigt att det går så fort!

• chesa

bäbis m skrev 2009-03-02 14:38:35 följande:

Hm det nya FL är lika seeegt och irriterande som mitt tarmsystem Senaste veckan har mina tarmar verkligen tagit semester och jag är superöm i magen. Är det någon som har tips för att sätta fart på systemet? Listar upp vad jag brukar göra så kan ni se om ni har något nytt utöver vad jag redan gör. Tusen tack på förhand! *regelbunden motion (ca 3-4 ggr i veckan).*dricker mycket vatten.*äter mycket frukt (ca 3 om dagen).*äter katrinplommonpuré ibland. *äter inga järntabletter. Har ni något tips om vad som fungerar/fungerat för er eller nåt ni läst/hört om så är jag öppen för alla råd. :-O
    Jag har fått problem med magen sen jag började med järntabletter. Det som hjälper mig är linfrön. Jag äter ca 2-3 matskedar varje dag i filen! Utan det hade min mage varit katastrof. Så testa det!
  • chesa

Jag ääälskar body butter (body-shops)... lider inte så mycket av kliande men det är skönt att smörja ändå....

• chesa

Jag gillade inte heller vinnarlåten. Jag hade mycket hellre sett ugglas vinna!

Har haft mina föräldrar på besök i helgen! Suupermysigt! De hade med sig lite av mina gamla bebissaker, bland annat en mygg, bestick, en klänning och en kofta och mössa som min mormor stickade till mig och som jag hade på mig hem från bb. Känns roligt att kunna återanvända sakerna!

Igår beställde vi vagnen! Det blev ev Emnaljunga Nitro med citykorg! Det känns suuuuperbra!

Nu börjar det hända saker!!!!

• chesa
    hyperballad skrev 2009-03-15 17:54:46 följande:
    nu är vi hemkomna efter en weekend på hotell där sambon friade till mig så nästa sommar ska vi gifta oss!!!
    GRATTIS! Vad roligt! Hur gick frieriet till??
  • chesa

99 dagar kvar idag! Känns märkligt att vara nere på tvåsiffrigt! Men vad skönt!

Det lilla miraklet är jätteaktivt och sparkas massor. Jag som trodde att de mest skulle sova!

Nätterna tycker jag börjar bli jobbiga nu, sover inte alls bra. Hittar inget skönt läge att ligga på och den lille bökar mycket!

Har haft det jättestressigt på jobb ett par dagar och bröjat få lite sammandragningar, och känt av foglossningen mer. Måste nog försöka ta det lite lugnare!

• chesa
    3barnsmor35 skrev 2009-03-18 20:22:43 följande:
    Jag har också 99 dagar, då har vi samma BF =)
    Åh vad roligt! du är den första jag sett med exakt samma bf!
  • chesa
    Marinero skrev 2009-03-19 14:44:25 följande:
    Samma här Eller, ja, han har inte boksavligen gjort det än, men det är nära måbnga ggr, han blir arg om jag läser negativt.Förresten fick brev från fk nu. Jag är beviljad hp!!!! *så lycklig*  
    Grattis! Min chef har ääääntligen börjat fylla i pappret om omplacering så jag hoppas på att få iväg ansökan på måndag! Oroar mig såå hela tiden! Hur lång tid tog det innan du fick beskedet? Vad jobbar du med?
  • chesa

Vi beställde ett skötbord idag! Det blir ett från Jysk, fredrik heter det. Det är superfint med tre lådor under och fack på sidorna! Det retliga är bara att när vi var och kollade på det i januari så kostade det 200 kr mindre än vad den gjorde nu. Men då tyckte jag att det var lite väl tidigt att köpa det! Dumt!

• chesa
    längtan09 skrev 2009-03-19 20:22:16 följande:
    Åh skulle också egentligen vilja ha ett skötbord men det får inte riktigt plats i lägenheten. Funderade på IKEAs ihopfällbara men det kändes inte stabilt nog. Blir en byrå i sovrummet med en skötbädd på, för vi behöver något att ha bebiskläderna i :)
    Det är en byrå med skötbord på som vi köpt! Vi har inte plats i badrummet för ett skötbord utan måste ha det i barnrummet. Vi behöver dessutom all förvaring vi kan få så lådorna är guld värda!
  • chesa

Här är det skötbordet/byrån vi fastnat för.

www.jysk.se/359/362/3628100/a/catalog

Vi har kollar runt på massor olika modeller och tycker denna är bäst. De flesta som byråer med skötbord får man antingen ställa en bit ifrån väggen (när man har skivan på för att använda det som skötbord), eller så sticker skivan ut långt framför och skymmer liksom lådorna! Men jysks modell tycker jag är suupersmart och ge mycket förvaringsutrymme! Så det är ett tips!

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!