• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

ja bad min mamma gå lite långsammare igår... aldrig hänt förut!
    Haha men vad är rod stewart mot en bäbisspark liksom? Är precis lika dan o får så dåligt samvete jag inte vågar säga att jag inte hört ett smack på en halvtimme i telefonen utan egentligen funderat på hur mycket citronyoghurt det finns i kylen eller om bebisen kan höra telefonsamtalet.. haha

• bebek
    3barnsmor35 skrev 2009-01-30 12:47:01 följande:
    UL idag, gick ok, ska tillbaka på måndag för extra koll iom dålig bild på magsäcken.Samma BF o allt annat var på plats som det skulle.
    Oh, hur känns det då? bra att de är noga, hade du en livlig bäbis då:) vilken vecka är du i?
    kicki08 skrev 2009-01-30 12:47:19 följande:
    Jag är nog sjuk ihuvet. Men häromdagen låg jag och funderade på hur bebis hör eller märker när man har sex Stackars stackars bebis isåfall. haha
    men jag kom fram till att bebisen kan ju inte veta hur sex låter så den tror nog bara att mamman är på vattengympa och därför det skumpar runt!
  • bebek
    chesa skrev 2009-01-30 14:52:58 följande:
    Är tillbaka efter en underbar vecka i egypten! Det var härligt med sol och värme! Lite trist bara att jag åkt på någon maginfluensa eller matförgitning. Har kramper i magen och diaree. Inte alls roligt! Så sitter i soffan och tar det så lungt jag bara kan!
    oh vad härligt:) (förutom magen då) vart i egypten var du? såg du nå fina fiskar då:)
  • bebek
    chesa skrev 2009-01-30 15:03:38 följande:
    bebek skrev 2009-01-30 14:58:25 följande: Ja förutom magen var det underbart! Vi var i Hurghada! Suuuperfint! Såg flera fina fiskar, bland annat delfiner! Har lagt in några bilder i galleriet (dock inte på delfinerna för de var svåra att fånga på bild!).
    Oh härligt:) Snorkla varje dag? :) man får ju inte dyka med bebisen i magen, men jag har undrat hur det är efteråt när man ammar? Kanske det blir sådant "tryck" i dem det sprutar mjölk när man kommer ner över 1 bar :) eller så får man mjölkstockning så det heter duga...
  • bebek

uff.. fick ett mejl från familjeliv som jag öppna och nu ser hemsidan helt annorlunda ut... nu blev jag vilsen..

• bebek
    Svar på #633
    Haha att se folk komma i våtdräkter är min hemliga hobby;)
  • bebek
    chesa skrev 2009-01-31 09:43:47 följande:
    Hehe ja det är inte det lättaste! Fast det är nästan ännu svårare att ta sig ur dem! Har du snorklat och dykt mycket?
    Jo dykning är min största passion i livet, scubadyker och fridyker.  Nu är det självklart uppehåll men 2010 åker vi iväg på smekmånad o då blir det dyksemester:D
    Marinero skrev 2009-01-31 10:45:56 följande:
    Va härligt. Jag känner inga sparkar än, bara pyttesvaga kickar, har nyligen börjat känna rörelser, men jag känner väldigt mkt rörelser när de väl började kännas. Som en fisk som simmar runt, de e ju så mysigt
    :D Åt några pankakor med socker på i förrgårkväll (äter aldrig sötsaker) och sen dess har jag haft kickboxningsmatch i magen! Undra om den sockerkicka? haha
    Jättemysigt är det ju, men min bebis börjar numera kickstarta klockan 5-6 på morgonen, sparkar upp mig helt enkelt. o det blir ju hårdare o hårdare!
  • bebek

Oh det är en speciell känsla när sambon också känner sparkarna, eller hur?
    Jag blir väkt ca 6 varje morgon, uppsparkad ut sängen bokstavligt talat, lika bra man vänjer sig kanske? haha.. Känns riktigt lattjo där inne, börjar sparka hårdare samtidigt som den gör kullerbyttor! Verklig discodans.. o på tal om disco, har era bebisar reagerat nå på musik?

• bebek

Ahh, äntligen sovdags! har firat födelsedag samtidigt som en hel lägenhet packades ner och kök o en alldeles för stor garderob med alldeles för mycket saker städades:) kunde aldrig tro jag skulle få ihop två svarta säckar med skor! lite galet faktiskt. imorn blire flytt av till nya större lägenheten. ska bli så skönt när det är klart!

Hoppas ni haft en bra söndag med bullbak, middagar, vinterdäck, vagnhämtningar o mysiga *puff* bebisar i magen:)

Sov gott!

• bebek

Tackar tackar:D ja superskönt med ett till rum.. när man väl kommer iordning!

Kicki: Jag har molvärk.. typ varje dag, ibland stramar det rejält!

Min moderkaka låg i framväggen, vet inte riktigt vad det innebär egentligen, förutom man kan känna sparkar senare och magen syns mer. Nej vi fick inte lyssna på hjärtljud på rutinUL - det får man göra i v.24. då lyssnar de o mäter magen. Längtar tills dess! den 13/2 vi har bara varit på inskrivning, RUL och sen nu blir det tredje besöket för oss bara!

Oh jag älskar sköldpaddor!! De är mina favoriter:)
    Sist jag var i röda havet kom jag på mig själv, såg en sån fin stingray på snorkelturen, börja packa luft... och precis när jag stoppat huvudet under utan och skulle ta sats kom jag på! - jag är fan gravid! Går ju inte att hålla andan flera minuter o dyka flera meter då! urs, tur jag kom på mig. men havet är en förtrollande värld!!!

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!