• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

Katta86 skrev 2009-02-12 22:19:18 följande:
    Föresten så har det varit en helvetisk dag idag! Har haft sammandragningar från morgon till kväll! Var nära tårar i morse fför att sammandragningarna gjorde så fruktansvärt ont i ryggen! I magen känns dom bara lite irriterande men ryggen är hemsk! Och det gjorde u inte saken bättre att vi skulle sitta två timmar på föreläsning så jag skulle ju inte riktigt kunna ställa mig upp och gå som jag ville! Som tur var så hjälpte det med två alvedon och att föreläsningen var mer praktisk så vi behövde inte sitta hela tiden!
    ohh stackars!! känns sammandragningar i ryggen?
    Kan inte heller sitta ner länge vissa dagar för att ryggen gör så ont, knappt sitta eller stå heller just då. Men sådär hemska sammandragningar ska du väl inte ha?
    urs hoppas du får en bättre dag imorn!
  • bebek
    LakeHill skrev 2009-02-13 10:01:51 följande:
    Igår kväll tog vi äntligen första magbilden, har lagt in den i mitt galleri om ni vill titta. Tycker ni också att jag har ganska stor mage redan? Själv jämför man med första barnet och man är förståd större nu.Japp, Ikea är guld, vi måste nog ta en sväng dit snart känner jag, iaf innan lillen kommer.
    haha vilken gullebullemage!:D har ni navel vänt si å? nää inte jättestor för v.23 tycker jag! lite större än min men som du säger så vill väl magen ut lite fortare med andra barnet, den vet vád det handlar om liksom;)

Vart hon bm idag och lyssnat hjärta för första gången! 150 slag i minuten! häftigt, men det tog ett bra tag innan hon kunde mäta för någon ville inte ligga still och när hon väl hitta hjärtat så börja den kicka mot apparaten! haha
  • bebek

moderna modern: ohh jag vill också ha en vagga! vad har du för en?

• bebek
    längtan09 skrev 2009-02-13 21:18:01 följande:
    Åh vad kul att ni andra gångs mammor berättar vad som är bra att köpa och inte. Har mest tänkt köpa säng, kläder och vagn. Och babyskydd ska vi hyra. Vill inte köpa babygym eller babysitter innan man vet vad för någon bebis det är man har. Tänk om h*n är väldigt beroende av närhet och aldrig vill använda en babysitter eller babygym, då är det bortkastade pengar. Funderar på att lägga pengar på en bärsele eller bärsjal dock. För det verkar behövas till alla barn :-P Har suttit och kollat på väggord idag på internet Blir nog ett ovanför spjälsängen, kan dock inte bestämma mig om jag vill ha "Så älskas från första stund" eller "Det finaste vi gjort...". Men jag har ju ett par månader på mig att bestämma mig
    ah jag har också kollat på väggord:) funderar på att skriva direkt på väggen, några ord eller dikt. finns sidor man kan beställa text och klistra på också. och så finns d et ju enskilda bokstäver i trä, blir lite mycket med en hel dikt då, men fint med bara namnet:)
  • bebek

ja då är det ju bättre:D har funderat på att att texta på en tapetvåd då vi ska tapetsera om, kan ju byta ut den våden sen:) Vart har du hittat vinylbokstäverna? surfade runt förut o hitta massa på nätet men glömde lägga in på favoriter...

• bebek

oh man blir lite rastlös av att jobba, men efter igår så känner jag jag inte klarar jobbet allt för länge, speciellt kvällarna. Stod upp utan rast o mat från 15 - 23, sådan jävla stressig kväll, alla ska ut o äta o dricka på hjärtandagen. Kanske går med på den där sjukskrivningen innan havandeskap, bm varna mig för stressen, har redan haft så kraftiga och regelbundna sammandragningar. Vill ju inte riskera att pyret kommer ut nu sisådär 15 v för tidigt... helt sluut i kroppen idag, tänker liggao dö på soffan... iaf tills jag ska baka bullar, gå på kalas, hälsa på bror och sen hälsa på barndomsvännen. Man lovar för mycket när man väl är ledig.. hrm..

• bebek

jag mena rastlös av att inte jobba:)

hyperballad skrev 2009-02-15 11:46:11 följande:
    Svar på #1062 jag förstår inte hur det inte är möjligt för mig att få hp eftersom jag arbetar på en förskola i en stressig o högljudd miljö där det även förekommer en del lyft osv.men men får se vad som händer. blir så sur bara jag tänker på det. känner mig som en riktig surkärring. haha tur att jag är hemma själv
    tycker alla som vill borde ha rätt i havandeskapspenning, jag menar det finns säkert något i varje arbete som kan vara påfrestande för just den individen. Men det är väl i stort sett din chef som bestämmer om du ska beviljas, eller har jag fattat det fel? Han/hon måste iaf hålla med om att arbetsuppgifterna du har är en orsak att vara hemma för...
  • bebek
    hyperballad skrev 2009-02-15 13:09:34 följande:
    Svar på #1065 tyvärr är det inte upp till chefen utan det är försäkringskassan som beslutar.så nope jag får snällt jobba trots ischiasvärk på höger sida.men men tyvärr är det ju mina kollegor det drabbar eftersom jag inte är fit for fight direkt så de får ju dra ett större lass.man kan inte ge 100% tyvärr.
    Nej det blir ju så.. när får du börja gå hemma då?
  • bebek

Kicki08: Grattis till förlovningen:D

Verkar va rätt smart system på åland. Sveriges Försäkringskassa är rätt totalt lost.

Konstigt folk arbetar och betalar skatt och det mest självklara saker vi betalar skatt för de funkar inte.. så många som får vänta månader på beslut o pengar...
    stackare har månader så utan inkomst eftersom de blivit varslade, bor i industristaden volvo/getrag/tibnor...

Har ni andra sökt fp o hp redan?

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!