Vi som väntar junibebisar del 2!
Mmm, jag fattar inte att jag kommer att han två små busar i sommar!  
  Fast då har Vincent hunnit bli ett år - stora killen!  
  Så han är väl ingen bebis då längre...
Mmm, jag fattar inte att jag kommer att han två små busar i sommar!  
  Fast då har Vincent hunnit bli ett år - stora killen!  
  Så han är väl ingen bebis då längre...
Hehe, det jag var mest rädd för inför förra förlossningen var att behöva bli sydd. Så jag skrev i mitt förlossningsbrev att om jag sprack så ville jag absolut inte bli sydd om det inte var helt nödvändigt. Hmm, jag blev ju klippt ganska mycket och klart att det måste sys, annars hade jag väl förblött. Nog fattade jag väl egentligen att det inte var ett rimligt önskemål, men jag var så dörädd för att bli sydd så jag tänkte väl att "försöka duger".  
  Med facit i hand, när väl bebben var ute var allt annat bagateller, som att bli sydd halvt utan bedövning, no problems  

Jag använde bara lustgas, enligt min önskan i förlossningsbrevet, funkade bra för mej. Man bör dock veta att de tar bort lustgasen när krystvärkarna kommer (det visste inte jag i förväg) så sedan får man ju fixa det utan smärtlindring. Och visst gjorde det ont, det som gjorde mest ont var det sista krystet när klippet kom och bebben kom ut. (Hade även hjälp av tång vilket också kändes) Läkaren klippte snett bakåt så det kändes som om man "sket ut" bebben, blev mycket förånad och förstås överlycklig när han några sekunder senare låg på min mage, blodig och alldeles underbar. Man klarar av mycket mer än man tror. Vi kvinnor är fantastiska!  

Oj vad mycket niskrivit sedan igår fm - tar tid att läsa ikapp!  

Någon frågade om vi som fått barn tidigare tog lavemang innan vi åkte till BB. Har aldrig hört talas om att man borde göra det - någon som vet? Tror inte att jag skulle haft ork med något sådant, hade såna kraftiga värkar när vi åkte. Men jag bajsade faktiskt INTE på mej, trots att jag krystade non-stop i en och en halv timme och hade ätit en tre-rätters middag just innan  

Gå till sjukhuset, hehe, det hade inte varit möjligt i mitt fall kan jag säga. KOm knappt ned för trappan, hade värkar var tredje minut och måste då stanna och skrika.
Nej hemorojder är inte kul, jag fick en "klase" sådana efter förlossnings-krystandet. När jag steg upp första gången efter förlossningen kändes det som om jag hade en getingbölla i ändan  

Bikinilinjen är inte så lätt att hålla snygg nu nej. Jag hade hört före förra förlossningen att de rakar en där innan man ska föda (?!?!?!) och det hade jag verkligen ingen lust att låta någon annan göra så försökte hålla buskan lite "välklippt". Vet jag väl inte om den var när jag väl kom in men det var ingen som tänkte på att raka mej i alla fall.  

Har också just kommit från gravidvattengympan, hon körde hårt med oss idag för att några höggravida slutat. "Nu ska vi rocka"  
  Är helt slut, men det var skönt  

Här sparkas det också hejvilt - syns bra utanpå magen  

LÅter härligt  
  Massage är det enda som hjälper mot spänningshuvudvärk för min del iaf.
Har inte heller varit sugen på kaffe tidigare i graviditeten, suget kom för ett par veckor sedan, men jag klarar bara av att dricka svagt snabbkaffe, om det är normalstarkt mår jag illa av det. Så jag dricker ett par koppar "blaj-kaffe" om dagen nu, med mjölk (rismjölk/sojamjölk/havremjölk eftersom jag är mjölkproteinintollerant).
Hyperballad: Grattis, vad roligt!  

Mysare: Beklagar sorgen. Det är alltid jobbigt när en förälder går bort även om man är förberedd efter en tids sjukdom. Min pappa gick bort för 6 år sedan och jag kan fortfarande gråta ibland när jag tänker på det. Första tiden är förstås jobbig men efter ett tag kan man också uppleva att det finns något vackert i sorgen...
Bebek: Samma för mej, hade ätit p-piller sedan högstadiet innan jag blev gravid första gången, trodde det skulle ta minst ett halvår men det gick direkt.  

Så länge allt är bra ska man nog inte fundera så mycket, övre eller nedre spelar väl ingen roll  

Önskar att jag skulle orka baka på den lilla tiden man har över till annat, men finns ingen energi över till sådant. Även om vi har en bakmaskin så kräver det ju en del eget jobb också. Men visst är det gott med hembakat. Även om jag tycker det är svårt att baka bröd som är glutenfritt och mjölkproteinfritt och få det att bli gott.