Inlägg från: hyperballad |Visa alla inlägg
  • hyperballad

Vi som väntar junibebisar del 2!

Svar på #1964
    Marinero skrev 2009-03-12 21:42:54 följande:
    Ja det va de jag tänkte, att du kanske är van vid annat kaffe, då kanske inte Gevalia är det man föredrar Själv testade jag med nescafe koffeinfria, men va tvungen att sluta efter sådär en och en halv månad, tyckte den smakade blääk. Men den kanske är mer lik Zoegas i smaken?
    inget är som zoegas i smaken {#lang_emotions_wink}
    hihi näe men jag är kräsen när det gäller bryggkaffe ska jag säga så det är nog det som är mitt problem. brukar göra det på spisen i espressokanna m. malda bönor från tebutiken (dock zoegas) eftersom det bara är jag som dricker o det blir inte alltid på vardagarna eftersom då blir det köpekaffe...
  • hyperballad
    Svar på #1971
    3barnsmor35 skrev 2009-03-13 06:01:08 följande:
    Jag är finsmakare =) gillar espressobönor, har en Saeco maskin hemma. Bästa medeprisbönona heter Monsoon Malabar, fantastiskt gott! Finns som bugdetvariant också av gevalia.
    åh det låter ju super gott!!
    men jag tar med kanelbullar så fixar du lyxkaffe!
  • hyperballad
    Svar på #1985
    bebek skrev 2009-03-13 12:38:01 följande:
    Tekannan: Ja jag vet, men hur många centimeter det växt sen du mätte sist:) Och haha men kallar du mig babe K eller bab ek? (pappa ek på turkiska, haha.. bebek betyder bäbis;) men du kan få kalla mig pappa om du vill! Men Hp börjar 8 april, men läkaren har sjukskrivit mig 75% Han tyckte hundra men jag måste ju hinna installera lite ny personal och arbetsavvänja mig;) Och det gick åt helvete att jobba igår, för jag sover inte ordentligt och jag hade så ont i svankryggen att jag knappt ville röra mig! Ja jag har t.om lärt mig göra riktig latte, cappuchino o allt vad det heter!! Fast jag föredrar mitt snabbkaffe, supergott men det är grossistvara, så det får ni komma till mig o dricka;) haha
    jag kommer gärna o dricker kaffe
    lite långt bara..
    tänkte på hur det gick på jobbet eftersom du hade ont i ryggen. själv ska jag vara hemma i en månad nu o får jag sedan hp så kommer jag inte tillbaka till jobbet. känns konstigt att det börjar närma sig..
  • hyperballad
    Svar på #2000
    bebek skrev 2009-03-13 16:11:36 följande:
    haha lugnt, jag smålog varje gång jag läste "pappa ek" roligt med språk, jag gillade namnet Kim, men det blev jättekonstigt för det betyder "Vem" på turkiska. Kan man ju inte döpa någon till.. Samma sak med alla som är i turkiet och presenterar sig som Anne eller Anneli... De säger "jag heter Mamma!" :D Blir nog namnet Denize om det blir en flicka, tycker jag om, det betyder Havet. Ah nej inte madla bönor utan pulver/snabb kaffe som innehåller mindre koffein:) Och jag känner mig som en vandrande misär just nu. Inte kunnat sova på två nätter och helt totaldeprimerad och gråtmild orch oroar mig för konstiga saker.. Som att inte kunna knyta an till bebisen. Vet inte varför, jag har mått så bra under hela grav, men nu känns det, som om jag vill lägga mig och aldrig mer kliva upp ur sängen. Kanske är brist på sömn eller någon släng av vårdepp, jag vet inte. men jag har gråtit hela dagen, sambon gav mig blommor för att muntra upp mig, då börja jag störtgråta.. mitt på resturangen, pinsamt.. tror inte det var reaktionen han vänta sig.. stackarn Bortbjuden ikväll också, men jag tror bara jag vill ligga hemma på soffan och äta piggilinglass och sharonfrukter.
    (du skrev inlägg 2000 inte dåligt!)

åh jag älskar sharonfrukter!
    hade dille på dem för ett tag sedan.
    jag är också gråtmild, blev helt förstörd när jag vek örngott för jag kom inte ihåg hur jag skulle vika dem - helt knäpp.
    tror det hör till, eller det hoppas jag iaf..
  • hyperballad
    Svar på #2004
    Kkarin skrev 2009-03-13 16:54:35 följande:
    Jag vet inte vad som hänt med mig, jag har blivit helt tokig i godis. Om det inte är pga att jag är gravid så vet jag inte vad!
    det var jag i början, syrligt o salt godis var ett måste annars blev jag galen.

men efter lite mindre än halva tiden försvann det o ersattes av fruktberoende. bättre tycker jag även om min bm var på mig idag om att inte äta så mycket socker!?!
    blir sur på henne för jag äter inte mer socker än vad jag brukar, jag har gått upp i vikt men inte galet mycket - ligger på kurvan!
    hon sa till mig att inte äta godis - gör jag inte sa jag
    då skulle jag inte äta vitt bröd - gör jag inte sa jag, äter ekologiskt rågbröd o knäckebröd
    då skulle jag inte dricka läsk eller juice - gör jag inte sa jag, köper smaksatt ramlösa på helgen o i veckan dricker jag ca 1 dl juice om dagen (på kvällen för att svälja järntabletten eftersom de tas upp bättre ihop med c-vitamin!)
    vad vill hon? är det häxjakt så är jag fel person att jaga!
    när hon sedan tog provet i fingret efter glukosbelastningen så låg det inte högt!
    ha där fick hon
  • hyperballad

tack, man blir ju inte gladare direkt. tur att man får lyssna på hjärtljuden varje gång så man blir lite glad av besöken.

nu ska jag laga biff a la lindström som ska vara klar tills lets dance börjar...
    liiite dålig planering här känner jag..

ha en härlig helg tjejer - imorgon åker jag på mini weekend

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!