Inlägg från: hyperballad |Visa alla inlägg
  • hyperballad

Vi som väntar junibebisar del 2!

Svar på #2034
    chesa skrev 2009-03-15 17:48:46 följande:
    Jag gillade inte heller vinnarlåten. Jag hade mycket hellre sett ugglas vinna! Har haft mina föräldrar på besök i helgen! Suupermysigt! De hade med sig lite av mina gamla bebissaker, bland annat en mygg, bestick, en klänning och en kofta och mössa som min mormor stickade till mig och som jag hade på mig hem från bb. Känns roligt att kunna återanvända sakerna! Igår beställde vi vagnen! Det blev ev Emnaljunga Nitro med citykorg! Det känns suuuuperbra! Nu börjar det hända saker!!!!
    åh grattis!
    vi tittade på den först!! men valde sedan buggan.
  • hyperballad
    Svar på #2024
    3barnsmor35 skrev 2009-03-14 18:46:13 följande:
    Vi har kalas för Tösen hela helgen...lite smådöd nu efter barnkalas idag. 11 st femåringar plus min treåring *uffa*
    himmel, hoppas ni lever idag!

• hyperballad

ja det var vi, satt läääänge i bubbelpool (hörde med bm o det skulle gå bra, pausade dock bubblorna emellanåt för att se så att pyret trivdes) o god mat var det också.

han läste en vers/dikt o gick ner på knä o hela paketet, blev ju helt generad o gråtfärdig haha
    sedan hade han beställt alkoholfritt bubbel o rosor till hotellrummet så när vi kom upp från relaxen så stod det o väntade på oss.
    så det var väldigt romantiskt!

• hyperballad
    Svar på #2041
    absolut om man har möjlighet att komma iväg o ta en barnfri helg o bara va o pyssla om varandra så är detta att rekommendera.

jo mannen är den som är romantisk här hemma, jag är ingen romantiker direkt.
    bäbis m skrev 2009-03-15 18:19:14 följande:
    Jisses, låter som en riktig romatiker till fästman Mysigt. Alla rekommenderar en varmt att göra någon weekend eller annat mysigt bara de blivande föräldrarna..att passa på medan man kan. Låter som ett lyckat koncept för eran del, hihi.
  • hyperballad
    Svar på #2045
    3barnsmor35 skrev 2009-03-15 18:30:44 följande:
    Grattis!!!!
    åh skönt att se att du överlevde gårdagen!
    måste varit en tuff match med så stort kalas!?

åh tack så mycket, känns lite overkligt fortfarande faktiskt, har aldrig smycken så nu försöker jag vänja mig vid ringen 
  • hyperballad
    Svar på #2047
    3barnsmor35 skrev 2009-03-15 18:46:33 följande:
    jaa, jag överlevde, o idag hade vi släktkalas...så nu är man mer eller mindre slut i rutan. Vad skööööönt med måndag imorgon *not* Hur gör man för att få en söndag till???
    det har jag alltid undrat, speciellt nu när man är extra trött också. men jag har tyvärr inget bra svar
    tänker att man kommer ju inte att vara mer utvilad när man har barn direkt, eller har jag rätt hihi?
  • hyperballad

tack för grattisarna!
    ja bröllop 2010 blir det med bebis, eller ja inte bebis längre vad säger man då? för bebisen kommer ju att vara lite över året.

häftigt att det gick så fort bebek!!

• hyperballad
    Svar på #2060
    mysare skrev 2009-03-15 21:42:24 följande:
    Hej alla! Idag har jag varit riktig bitch känner jag. Stackars min man.. Jag är trött, trött, trött. Noll tålamod med vår 3-åring (dom kan ju i och för sig vara väldigt tålamodsprövande) och sur och vresig mot "gubben". Och gråtfärdig hela tiden. Ja, ja, det är väl grav.hormonerna som spökar. Dessutom tror jag att min mammas bortgång för 3 månader sedan börjar komma i kapp mig, det har gått så bra tidigare. I början var det nästan mer en lättnad eftersom hon varit sjuk så länge, men nu börjar saknaden komma mer och mer. Mamma är ändå mamma....
    åh jag beklagar.
    förlorade min moster några dagar efter jul, hon skulle ha blivit 44år nu i februari men dog i bröstcancer.
    men jag kan inte tänka mig hur det skulle vara med en egen mamma, för precis som du säger är ju mamma, hon är ju mamma...
  • hyperballad

jag skulle vilja ha en kitchen aid maskin men känns som att det är lite för mycket pengar
    mannen skulle dö han bara skrattar åt mig varje gång jag visar honom den, de har även kommit med våffeljärn som jag visade för honom, han var inte impad...
    kan bero på att det kostade massor hihi

så här finns bara en vanlig hushållsassistent som aldrig blivit använd.
    använder endast stavmixern o råsaftscentrifugen!

idag är det v30
    o jag längtar samtidigt som jag inte är redo för en förlossning...
    hu vad det skrämmer mig (ja fortfarande...)

mammayoga igår o det var fantastiskt!

ska till sjukgymnasten idag, kanske blir det akupunktur får se vad hon säger, spännande spännande. vill också prova nu när du gjorde det bebek!

• hyperballad
    tekannan skrev 2009-03-17 11:59:56 följande:
    hyperballad och jag som använder min assistent varje gång jag bakar... försök förbereda dig inför förlossningen redan nu - läs på, prata, fundera, skriv förlossningsbrev osv. Det är nog bästa sättet att förbereda sig mentalt...
    jag är så dålig på att baka bröd, kanske därför.
    här blir det endast scones o det är även det mycket sällan (bageriet ligger ju rakt över gatan... )
    om vi har nybakat bröd så är det sambons förtjänst...

ja jag jobbar på det, går även på samtal med en klaratant. så jag försöker. haha
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!