Inlägg från: hyperballad |Visa alla inlägg
  • hyperballad

Vi som väntar junibebisar del 2!

på onsdag är det dags för besök hos bm, längtar!!
    känner av bebisen i magen men nu är sambon otålig för han vill också känna.

vi bor i helsingborg och detta är vårt första barn, bf 1/6.

kul med denna tråd eftersom man är på samma stället ungefär!

• hyperballad
    Svar på #126
    Tickollina skrev 2009-01-17 18:00:56 följande:
    ja, men vi blev även väldigt paffa =)
    det kan jag tänka mig, jag och sambon blev pikade att det nog var tvillingar för jag som annars är liten blev stor snabbt!!! och vi har tvillingar i släkten.
    men pyret i magen ligger där ensamt så man får se hur det blir med barn nr2 när det sedan är dags om några år.

men vilken suprise det måste vara att gå därifrån och plötsligt ska man få två barn och inte ett.
  • hyperballad

åh vad kul! alltid svårt när ens vänner inte har barn - då får man hänga här istället och spana efter skåningar...
    haha

• hyperballad
    Svar på #133
    mysare skrev 2009-01-17 19:25:41 följande:
    Hej alla. Ett tag sedan jag skrev. Haft mycket nu med son som varit sjuk, rejäl förskylning på gränsen till lunginflamation. Och så gick min mamma bort dagarna före jul så det har varit en del med att plocka ur hennes lägenhet och sånt. Hade begravning i torsdags så det känns skönt att ha det gjort. Sånt är ju jobbigt men en fin minnesstund blev det. Vi var på rUL för en vecka sedan. Allt såg jätte bra ut och vi har fått tid den 15 juni. Känns som en bra tid, vår son är ett vinterbarn (27 dec).
    åh fy, min moster gick bort i julas efter flera års sjukdom. dock endast 43 år gammal o med två barn. så vi hade också begravning i torsdags. märklig att det var samma dag.

men jag kan inte ens tänka på hur det skulle varit om det var min egen mamma, jag tänker på dig!
    bra att UL såg bra ut!!!
  • hyperballad
    Svar på #137
    mysare skrev 2009-01-17 20:01:36 följande:
    Tack. Min mamma har varit sjuk länge, ca 10 år, ena felet efter det andra kan man säga. Nån slags reumatisk bla, dåliga lungor och sista året fick hon ett otäck sår på benet som inte ville läka trots flera hudoperationer. Till slut åkte hon på lunginflamation och det fixade inte hon, hon vägde ca 35 kg på slutet det var ingenting kvar av henne... Hon blev 60 år. Konstigt nog blir det ändå en slags lättnad efter hon gick bort men det var ju för att man har varit orolig så länge för henne, nu är det liksom över. Saknaden kommer väl att komma mer och mer.....
    jag förstår vad du menar, min moster hade bröstcancer för andra gången och den klarade hon i fem år trots metastaser i skelettet. fram tills i somras var hon som "vanligt" men sen fick hon mkt mediciner och dubblade då sin vikt, antar det var vatten..
    men nu var det en lättnad just för att hon inte blev liggandes utan det gick snabbt och vi har fått ha henne "frisk" om än annorlunda till utseendet och mkt tröttare länge.
    så jag förstår vad du menar med att man känner lättnad...
  • hyperballad

jag skulle också vilja ha en vagga, fast jag har kollat mera på den varianten som numera också kallas vagga utan att vara en vacker gammal trävagga.
    nämligen knoppavaggan - någon som har erfarenhet av den??

• hyperballad
    Svar på #244
    Katta86 skrev 2009-01-20 22:47:25 följande:
    I dag kunde jag inte hålla plånboken i styr längre och köpte första kläderna till bebis! Så söta små kläder! Vill att det ska bli juli nu!!
    åhh vad mysigt!!!
    jag har varit så sugen flera gången men har hållt på det...
    men det blir svårare o svårare att motstå.
  • hyperballad
    Svar på #247
    längtan09 skrev 2009-01-20 23:23:11 följande:
    Tjejer jag behöver lite råd. Tydligen fick jag pengarna tidigare denna månad än jag brukar och därför har vi råd att köpa barnvagn imorgon (finns en som är nedsatt, är inte säkert den är kvar imorgon, ännu mindre säkert att den är kvar senare) men vi har inte varit på UL. Vi vet alltså inte hur det är ställt med barnet. Skulle ni chansa? Är vagnen vi letat efter och den är nedsatt med halva priset. Kan inte läsa mig till hurvida man får lämna tillbaka vagnen om något händer med barnet, men någon kanske vet vad babyproffsen har för policy? Hur skulle ni gjort? Skulle ni chansa att vagnen är kvar eller köpa den innan UL?
    oh svårt, jag är så nojjig så jag har ju inte handlat något ännu men det måste ju finnas någon retur rätt kan man ju tycka om ni inte packar upp den och bara låter den stå. sedan har jag hört att det är svårare att lämna tillbaka en vagn som bara stått om den kommit i närheten av husdjur o matos o rök osv. så ha det i åtanke!
    lycka till!
  • hyperballad
    Svar på #249
    längtan09 skrev 2009-01-20 23:29:53 följande:
    hyperballad skrev 2009-01-20 23:26:45 följande:
    Mjo jag har heller inte köpt något men när man kan lägga ned lika mycket pengar på en ny vagn som en begagnad så känns det dumt att låta bli. För vi vill verkligen ha en brio och det är vad det här är...
    men köp den och skulle det (gud förbjude) vara något/hända något så kan man alltid sälja den på blocket!

jag och sambon tittade efter en begagnad barnvagn på blocket och det började vi med tidigt just för att vi kände att vi vill inte lägga flera tusen på en vagn bara för att den är ny. och så lite ur miljösynpunkt - det kändes bättre med en begagnad...
    men sedan så erbjöd mina föräldrar sig att köpa valfri vagn åt oss och ja då kan jag säga att vi nappade ju på det (även om det inte var så miljöhälsosamt...) men hade vi inte fått de erbjudandet hade vi köpt en när det dykt upp någon för att ha en hemma.
    just för att då kan man alltid sälja den vidare sen om det skulle vara något..
  • hyperballad
    Svar på #251
    längtan09 skrev 2009-01-20 23:42:13 följande:
    hyperballad skrev 2009-01-20 23:36:23 följande:
    tack för ditt svar Chansen är ju liten att den fortfarande finns kvar, men chansen är ju ännu mindre på fredag när nästan alla fått lön. Blir nog att vi åker och tittar om den finns kvar imorgon.
    åh lycka till!
    jag ska hålla tummarna!!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!