• bebek

Vi som väntar junibebisar del 2!

har bara sökt hp än så länge, men det finns info på deras hemsida, tror det är någon form av blankett man ska skicka in. finns o skriva ut från hemsidan eller hämta på kontoret..

• bebek
    tekannan skrev 2009-02-20 09:51:30 följande:
    chanellNär det är registrerat att du väntar barn hos FK så kommer de att skicka ut en blankett där arbetsgivaren ska fylla i inkomstuppgifter. Sen är det bara till att begära fp från den dagen du vill ha det. Inskickandet av moderskapsintyget fungerar som en anmälan av föräldrapenning.Om det var det du undrade om...
    ahaa ja jag fatta inte riktigt heller:) ja jag tänkte på hp kanske ändå.)
  • bebek
    kicki08 skrev 2009-02-21 08:27:30 följande:
    Jag tappade min mobiltelefon i toan imorse!!! GAAAA va klantig jag blivit. Jag tappar grejjer och har mig hela tiden. *suck*Hoppas min lilla telefon vill överleva... den ligger på tork nu
    Hahahahahahaha!! men man blir glad av att höra att man inte är ensam om klantidheten, skulle slänga ett par strumpor i tvättkorgen och ser hus jag själv öppnar toastolen och slänger ner dem där! Eller att jag köpte hem grejer och skulle göra tårta helgen INNAN min födelsedag för jag trodde jag fyllde år då, eller gick på stan och fika med en tröja utoin, HELA DAGEN.. hahahaha
  • bebek

hahaha:) och det sägs man blir snurrigare med tiden, ojoj hur ska det här sluta? haha

• bebek
    3barnsmor35 skrev 2009-02-21 09:29:59 följande:
    Jag är superfumlig, när jag gick upp från tvättstugan innan så stängde jag trappgrinden om mig - INNAN jag fått upp båda benen...ahhhrgh. *pang* Fick skrapsår och blåmärke.K-l-a-n-t-i-g-t.
    uff lika bra du gipsar om dig direkt i förebyggande syfte, på med michilindräkten!:D
    lyckats smälla igen tvättstugedrörren två gånger och gått upp till lägenheten och insett nycklarna är kvar i tvättstugan.. haha
  • bebek

hmm låter knasigt... mitt familjeliv slår över till beta ibland, då fattar jag inget..

sen magsjukan har jag fattat tycke för en ny smak, morot o citron eran är förbi för fan vad gott det är med piggilinglassar! honungs o vattenmelon kommer strax därefter, skulle nog kunna leva på dessa tre livsmedel fram till förlossningen...

• bebek

blåbär är inte heller fel... alla frukter o bär är såå gott! godare än godis:)

• bebek

Ahh mina tuttar läcker mjölk! alltså det rinner! ska det vara så? är det ett gott tecken att man får tillräckligt med mjölk sen om man vill amma eller är det bara onödigt spilldropp?

• bebek
    ModernaModern skrev 2009-02-22 17:33:06 följande:
    Det är väl råmjölken som kan komma ut redan nu, men om det är ett tecken på att man har överflöd av mjölk sen när man ska amma tror jag inte. Det har väl med hormonerna att göra kanske?
    ja kanske.. fick råmjölk redan i v.17, men nu kan det bli mjöljfläckar i bhn:!
    haha lika bra o vänja sig kanske..
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!