Inlägg från: Smulan87 |Visa alla inlägg
  • Smulan87

Vi som väntar junibebisar del 2!

jo do mär smärtsamma :( ska ringa henne imorgon, hellre att man ringer en gång för mycket en en gång för lite, för jag har kännt mig jättekonstig i flera dagar >.< försöker vila lite varje dag, de hjälper för studen iaf >.< vill inte ta en massa alvdeon i onödan lixsom >.<

bebek skrev 2009-03-31 16:22:46 följande:
    smulan87 om värkarna är smärtsamma eller väldigt regelbundna tycker jag du ska ringa din bm imorn. hon kan avgöra om du ska komma in så de kan kolla att du inte mjuknat för mycket eller börjat öppna dig. bästa botet är faktiskt att vila, sjukskriva dig om du jobbar och bara ta det lugnt, det var rådet jag fick. och det blev mycket bättre.
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

Jo ska göra det! UVI tror jag inte det är, tror visserligen bara att det är som bebisen håller på att fixeras för jag har känt att han ligger högt högt upp nu och sparkar bara uppåt, men vad vet jag? >.< ska iaf fråga och se vad dom säger.

tekannan skrev 2009-03-31 17:43:15 följande:
    Jag tycker du ska kontakta din BM, det skulle kunna vara ett tecken på UVI. Morgonurin och en provsticka så vet du svaret. Annars kan det vara tecken på att ngt är på gång, på tok för tidigt... Men UVI brukar ge sådana symptom hos en gravid.
    Duschade varmt i morse, de hjälpte för studen, men sedan kom de tillbaka igen, och ryggen gör så jäkla ont >.< jag har nämligen missbrukat alvedon innan så jag skippar helst de :/ (jag tryckte i mig ett paket med alvedon i veckan i 3 år >.<) men jag ska ringa imorgon!
    Katta86 skrev 2009-03-31 16:59:02 följande:
    smulan: Prova med att ta ett bad eller en varm dusch. Det är ett bra knepp till att kolla om det är äckta eller förvärkar du har. Ger dem sig så ska det inte vara någon fara! Em vetekudde kan också hjälpa! Och när jag pratade med BM om mina förvärkar sa hon att alvedon och panodil skulle jag inte vara rädd för att ta, de kan man ta var fjärde timme eller vad det står på paketet... Men ring imorgon! Du har ju gått så pass långt i din graviditet att de nog vill titta så att inte livmodertappen är påverkad! Men alvedon, värme och vila är väll det som hjälper mot förvärkar iallafall..
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

Precis den hårfärgen som do har ska jag färga till nu i april, ska även klippa mig, axellångt ska de bli med snelugg, har långt hår ner till midjan nu som jag har tröttnat på, >.< ska även göra ite fejklockar i de inför fotograferignen :)

bebek skrev 2009-03-31 16:42:36 följande:
    ja absolut bättre att ringa en gång för mycket kram på dig
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

var på toa nyss och de bara rann vätska ur mig? har gjort de en gång innan också..? men asså. trodde bara de vart flytning, sedan när jag hade bytt (äckelvarning) trosskydd så rann de på åigen och den vart GENOMBLÖT!?.... fick lite ont i magen efter de, de spännde.. känndes bara mysko, tror inte det är något men de kom så opassande bara :/

Pian80 skrev 2009-03-31 21:03:49 följande:
    bebek Grrr. Verry sexy. Allvarligt, det var skitsnyggt! smulan Berätta när du pratat med din BM imorgon så vi får veta hur det är med dig. Kram
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

jo visserligen :/

tekannan skrev 2009-03-31 21:45:27 följande:
    Jag tycker nog du ska ta och ringa förlossningen omgående. Vill de att du ska komma in för kontroll så är det lika bra att göra det.
    okej :/ justnu känner jag ej så mycket bebis sparkar på och så,.. ska se hur de går, ska iaf ringa och rådfråga.
    dagdrömmare skrev 2009-03-31 21:44:56 följande:
    Smulan87 Om jag var du skulle jag ha ringt Förlossningen och bett om råd. De kan ju vara fostervatten och då behöver de kolla dig. Jag hade mensvärk och ont i ryggen när jag hade urinvägsinfektion för 2månader sedan. Jag hade inga andra symptom. När jag ringde sjukvårdsrådgivningen så skickade de mig direkt till närmsta jourläkare. Hade UVI som blev njurbäckeninflammation dagen efter med feber och smärtor. Vänta inte tills imorgon!!!!!
    Ska göra de, tack för tipset!
    3barnsmor35 skrev 2009-03-31 21:35:31 följande:
    Lägg en binda i trosorna o rinner det med, ring o åk in så de får kolla om det är fostervatten eller flytningar. Ta med bindan in då alltså =) Mitt vatten gick med Lillan v.33+4 o då blev jag stoppad, så det är viktigt att du kollar upp det. skickar kram till dig
    vet inte, men jag tror inte de? >.<
    Tickollina skrev 2009-03-31 21:31:06 följande:
    Det är inte vattnet som gick?
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

ska göra de, kom på en sak dock, jag har inte nummret till förlossningen, hur fasen får jag tag på de? svarar dom ens nu?...? bor i växjö

dagdrömmare skrev 2009-03-31 22:38:37 följande:
    smulan 87 bra att du kollar det, du får hålla oss uppdaterade
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

okej, jag ska kolla där också :) tack endå! ska ringa och fråga vad dom säger :)

dagdrömmare skrev 2009-03-31 23:05:32 följande:
    0470 58 83 82 det borde stå i din journal också, glöm inte ta med den om du åker in
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

Ringde till FL igår, och dom sa att jag skulle ta en alvedon och vila lite och se om de gick över, och om jag inte hade ont eller blödde eller kände av att de värkade sammtidigt som de rann vatten så kunde jag avakta, och med tanke på att bebisen rörde sig som tusan så trodde hon inte de var något jag skulle oroa mig över, däremot så ville hon att jag skulle kontaka dom idag igen på EM och se om de finns någon annledning till att kolla upp de. Känner mig bättre idag dock! inte haft ont eller så alls, bara känt av lite foglossning i bäckenbenet.. !

BF 11Juni 2009
  • Smulan87

grattis ;>

kicki08 skrev 2009-04-01 11:25:55 följande:
    Yippie!! Hemoforen har hjälpt! Hade 102 när jag var hos BM för två veckor sen. Idag hade jag 113 TJOHO
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

hjärtklappning är ju supernormalt :) läskigt men normalt, man ska bara andas lugnt och blunda och slappna av så går de över :)

ModernaModern skrev 2009-04-01 12:37:23 följande:
    Oh jag hade sån hjärtklappning igår, läskigt var det! Tror det beror på att jag stressade grymt igår, inte bra jag vet, men men. idag känns det bättre... hur mår ni andra?
    BF 11Juni 2009
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!