Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

Vi som väntar junibebisar del 2!

Jo visst är det så individuellt hur mkt man går upp i vikt. Sist jag vägde mig hade jag gått upp 9 kilo totalt. Hon sa inget om det. Nu är det säkert 10 kilo

• frukarlssonn

Nä usch jag gillade inte vinnarlåten alls. Men vad som helst förutom ugglan!!!

• frukarlssonn

Hyperballad: GRATTIS!! Blev ju också lite tårögd när jag läste om den romantiska frieriet Undrar när jag får gifta mig {#lang_emotions_undecided} Inte har det kommit nåt frieri än.

• frukarlssonn

Helt otroligt. Hade en helt sjuk dröm inatt. Jag drömde att jag klippte upp ett snitt på magen och tog ut bebisen och gosade med den lite. Precis som de va helt naturligt liksom. Min mamma va med, sen sa hon att vi nog kanske skulle stoppa tillbaka bebben i magen igen så h*n inte fryser. Så jag klämde in h*n igen men hade ingen nål och tråd så jag visste inte hur jag skulle få igen hålet som jag snittat upp.

• frukarlssonn

Och jag har två arbetspass, alltså 14 arbetsdagar kvar. Sen har jag tatt ledigt ett pass och sen hoppas jag att min hp blir beviljad. Jag har jättemkt sammandragningar nu. Dom gör inte ont men de känns obehagliga ibland. Hur mycket kan man ha utan att det är nån fara, nån som vet? Vissa kvällar får jag det stup i kvarten, men härom kvällen avslöste de varann hela tiden. Det kändes sådär... Jag har dem på dagarna också, men tänker inte på det lika mycket då jag är i rörelse.

• frukarlssonn
    Katta86 skrev 2009-03-17 22:57:02 följande:
    Gud vad glad jag är att jag slipper ha foglossning och sådana hemskheter! Och inte har jag några problem med hur jag ska ligga på natten heller. Iof är jag ju beräknad en månad efter många av er men iallafall..Däremot blir jag himla avundsjuk på er som snart ska gå hem med HP! JAg ska ju plugga fram till sommaren och det är ju inte fysiskt jobbigt men med en liten vild kille här hemma och en graviditet på det så är jag helt slut om dagarna! Huvudet hänger liksom inte med! Och inte sover man lika bra på nätterna heller pga alla konstiga drömmar och kisserier som spökar!Det jag lider mest av är att jag får så jäkla ont i ligamenten när jag går. Inte alltid men speciallt på mornarna är det hemskt! Kommer inte ens ut från gården innan det gör så ont att det ibland känns som att något ska gå av där inne! Och det är ju inte alltid man har tid att stanna var och varannan meter för man måste någon stans..Men men, jag kunde ha det värre!
    Då har vi ungefär en lika skonsam graviditet Lider också av onda ligament och det kan göra nåt så djävulskt ont. Kissar på nätterna är det enda jag lider va.
  • frukarlssonn

Njuter också. Jag har verkligen vart skonad från det mesta. Hittills iaf. Däremot tror jag bebben ligger ganska långt ner mestadels, för jag blir så fort kissnödig men det kommer väldigt lite när jag kissar. Så h*n måse helt enkelt trycka en del på blåsan. Nåt jag tycker är lite läskigt ibland är hur hårt h*n kan sparka bakåt, typ mot hål nr 2 känns de som. Känns jätteskumt och det gör nästan lite ont.

• frukarlssonn
    chesa skrev 2009-03-18 20:09:19 följande:
    99 dagar kvar idag! Känns märkligt att vara nere på tvåsiffrigt! Men vad skönt! Det lilla miraklet är jätteaktivt och sparkas massor. Jag som trodde att de mest skulle sova! Nätterna tycker jag börjar bli jobbiga nu, sover inte alls bra. Hittar inget skönt läge att ligga på och den lille bökar mycket! Har haft det jättestressigt på jobb ett par dagar och bröjat få lite sammandragningar, och känt av foglossningen mer. Måste nog försöka ta det lite lugnare!
    Jag har 102 dagar kvar men känner inte alls så mkt sparkar, och vaknar inte av bökande på nätterna. Känner ju nästan hela tiden att den rör sig men inte så fasligt mkt sparkar. Är det olika de där eller e de nåt man ska va orolig över?
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-03-19 09:14:10 följande:
    80 dagar kvar! :D chanell: min bebis bökar mest med nuförtiden, som om det försöker vända sig, om den sparkar är det ofta någon väriktiad sköning mot revben eller slak mot kissblåsan. beror väl lite på hur den ligger hur man känner. Förr var det en liten puffspark, nu trycks en hel rumpa ut på ena sidan:)
    Ja ok, ibland får h*n in rejäla kickar, men mest är det bök som gäller därinne. Men det viktigaste är väl att man känner bebben...? Knanske ligger h*n med bena mot ryggen mkt... för då känns ju inte sparkarna på samma sätt. Förövrigt verkar det ju va en pigg en, action mer el mindre hela tiden Förutom när h*n sover då
  • frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-03-19 11:11:56 följande:
    ja oroa dig inte, alla är ju olika. jag har hört att så länge man känner något varje dag så ska man inte oroa sig. FL kan ju ge den modigaste hjärtflimmer
    Åh va skönt att höra. Jo tack, jag tycker fl är kanonbra, men vissa stunder har man ångrat att man upptäckte fl överhuvudtaget när man läser hemskheter och haft sina oroliga perioder. Men för det mesta är fl bara positivt för mig, som sådana här trådar där man väntar på nåt underbart och "prata" med andra i samma situation Värst tyckte jag det va när jag va nygravid och oroade mig sjukt mkt för mf/ma. Men så är det nog för många.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!