Inlägg från: hyperballad |Visa alla inlägg
  • hyperballad

Vi som väntar junibebisar del 2!

Marinero skrev 2009-03-19 19:28:47 följande:
    De hör nog av sig om de vill ha en sådant intyg. Jag missade det i början så jag skickade bara in inkomstuppg. Eller ja, min arb.givare gjorde det. Men efter en vecka fick jag ett brev hem att de önskade ha en sådan blankett som arbetsgivaren ska fylla i. Tyvärr fick jag ingen blankett med posten men jag gick bara till fk och hämtade en sådan.
    hmm okej men min chef vill inte fylla i för det är inte lönt att söka sa hon då ingen annan av kollegorna blivit beviljade det.
    + att jag nu är sjukskriven så jag är redan till besvär enligt henne.
    åh vad det kändes jobbigt nu då.
    hmm..
  • hyperballad
    bebek skrev 2009-03-19 19:41:54 följande:
    nej ingen chef kan neka det. och hon förlorar på det, vid hp betalar fk direkt och vid sjukskrivning betalar arbetsgivaren 3 veckor innan fk tar över. Sjukskrivning minst en månad innan borde du få, om du inte går till doktorn och säger -Hej, jag mår kanonbra, absolut inge fel på mig fast jag är gravid;)
    får hoppas att jag då får sjukskrivning tills det är dags för min chef är inte av denna värld. hon tycker att allt är besvärligt och om man pressar henne trots att hon sagt nej säger hon att hon ska göra det men så blir det inte gjort tyvärr...

min plan är att jag ska söka nytt jobb under min mammaledighet. annars blir jag galen på riktigt
  • hyperballad
    bebek skrev 2009-03-19 19:47:00 följande:
    phu o jag har slipdamm i hela lägenheten, de sitter ju som klister på golven detdär
    åh vad jobbigt, det letar sig verkligen in överrallt också... {#lang_emotions_surprised}
  • hyperballad
    Marinero skrev 2009-03-19 19:52:09 följande:
    Slipdamm är fruktansvärt. När de renovera mitt badrum i min andra lgh, tejpade jag igen alla skåp jag kunde hitta. Nog fan hade det sipprat in lite här och var ändå
    åh ja jag vet, man har verkligen det överrallt.
    min kära sambo tog död på vår dammsugare eftersom han var övertygad om att det gick att dammsuga in. jo men visst sa jag o förklarade att det inte alls gick o att man då inte kan reklamera den eftersom det är självförvållat.
    haha tror ni att han lyssnade?
  • hyperballad
    bebek skrev 2009-03-19 20:02:16 följande:
    ja nu är det bara att skrubba.... men jag har jättefina väggar:D hoppas de tar vardagsrummet på måndag nu! men hall, kök och barn/syrum är jättefräscha nu! Nästa vecka blir det att köpa skötbord och barnbyra, tavla o lite sådant och inreda barn/sykammaren:D
    åh vad härligt, saknar ett bebisrum här hemma.
    vi har bara en tvåa, iof en stor (85kvm) men iaf. skulle gärna haft ett barnrum...
  • hyperballad
    Marinero skrev 2009-03-19 20:24:26 följande:
    Äh du vet karlar Haha jag höll på att göra samma sak, fast när vi hade renoverat i köket lite. Blev arg på net o net som lurat på mig en sån värdelös dammsugare som börjaar krångla bara efter några veckor. Men sen öppnade jag och tittade inne i den och förstod att et nog inte är gjort för att dammsuga den sortens damm med Som tur va så hann jag aldrig paja dammsugarn utan slutade innan den började brinna typ. Så jag gjorde rent den och funkar än, puh
    hihi det var tur det
    näe min älskade sambo är världens mest envisa människa, jag är också relativt envis...
    så man undrar ju hur pyret kommer att bli...
    sambon sa att ofta blir ju två fel ett rätt... haha så vi får hoppas att det tar ut vartannat {#lang_emotions_laughing}
  • hyperballad
    Marinero skrev 2009-03-19 20:30:40 följande:
    Hmmm ja, de får vi hoppas på då Jag är definitivt den mest envisa av oss två. Däremot har vi grymt hett temperament båda två, ja min sambo har lugnat ner sig, jag har väl inte direkt gjort det Får väl se hur det slutar.
    haha ja jag är mer tjurig o gråter när jag blir arg, karln här hemma blir sällan arg men när han blir arg så blir han verkligen arg men det ska mycket till. o då blir han högljudd...
    så ja här kan det bli vad som helst.
    men hellre som sambon än som jag - värre när folk går o smågnäller..
  • hyperballad
    Marinero skrev 2009-03-19 20:40:04 följande:
    Men oj det låter ju som här Jag kan också bli så arg så jag gråter och blir skitsur, länge. Jag är lite långsint Sambon kan styra temperamentet mer nu men kan bara helt plötsligt explodera när han fått nog, och då kan röstläget höjas lite här med.
    exakt så är det här också
  • hyperballad
    bebek skrev 2009-03-19 22:36:17 följande:
    ja, man kan ju säkert hitta något mer orginellt för flera tusenlappar till, om man vill det:D mysare vart hitta du det? tänkte på ett sånt jag har sånt jäkla trångt badrum att vi inte fick plats med det vi hitta, som var ganska brett. Måste ha över badkaret då, o det kanske iofs inte är så praktiskt när man duschat....
    när jag o sambon var på babyproffsen så visade han ett som de hade att fästa på väggen o han rekommenderade också att man satte det ovanför toaletten eftersom det är ett utrymme man aldrig utnyttjar annars.
    hos oss får det dock inte plats...

vad mysigt att du börjat "boa", precis som de skriver i mammaböckerna!
  • hyperballad
    idolf skrev 2009-03-20 19:58:42 följande:
    Ang. skötbord till sonen hade vi en skiva klädd med tyg (så inte skötbädden glider) uppe på tvättmaskinen i badrummet och skötbädden uppe på. Tvättmaskinen var lite liten så med skivan blev det lagom. Skulle först skruva fast med gångjärn bak så vi kunde fälla upp och ner (för att komma åt tvättmedelsfack), men det blev aldrig av så det blev att skjuta ut tvättmaskinen från väggen en liten bit. Perfekt! Blir nog lika nu igen, har inte plats för något skötbord.
    vi har också tänkt ha skötbädd på tvättmaskinen. har inget annat val förutom att sätta ett sådant på badkaret men det verkar sådär bra tycker jag...
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!