Inlägg från: hyperballad |Visa alla inlägg
  • hyperballad

Vi som väntar junibebisar del 2!

bebek skrev 2009-03-23 09:57:17 följande:
    v. 30 idag! så nu är det mellan 8-12 veckor kvar! oj vad lite det låter:) Var på akupunktur nu på morgonkvisten, det gick sådär, fick blodtrycksfall med tjut i öronen och silverprickar för ögonen och höll på kräkas. ska få testa tens-apparat istället. och så rekomendera hon en sådan massagevagn, perfekt för karln att massera sin gravida kvinna utan att bli trött i händerna eller massera totalt okoncentrerat för han kollar på tv samtidigt;) www.spinalistips.se/tips-massagevagn-med-rorl...
    ojoj låter läskigt.
    fråga efter kvaddlar, det hjälpte mig!

tänkte på det igårkväll för jag höll på att freaka ut för jag trodde att slemproppen hade gått!
    (ja lite mycket info nu men iaf det var inte som det varit tidigare utan väldigt segt o konstigt. ringde 1177 o de tyckte att jag skulle ringa förlossningen! ringde dit men hon sa att så länge det var genomskinligt o jag inte hade ont var det inte någon fara.)
    men då tänkte jag att om bebisen kommer om 6 veckor så är det okej! 6 veckor!!!
    jag blev lite smått stressad.
  • hyperballad
    Tickollina skrev 2009-03-23 10:15:30 följande:
    Vart tog våren vägen? I går snöade det hela dagen här......så i dag ser det ut som vinter igen, utan någon sol. Måste snart åka till jobbet....min chef har klantill det. Hon har inte fyllt i papperena från FK, så nu har de skickat hem pappaer till mig, som ska fylla i. Jga vill gärna veta om min sjukskrivning går i genom......
    fick hem papper ang. hp, de vill ha det från min chef som hon inte ville fylla i. har försökt att ringa henne men ingen svarar.
    man blir trött av alla dessa papper alltså.
  • hyperballad
    bebek skrev 2009-03-23 11:18:24 följande:
    här snöar det också, vinter igen. yep yep. kvaddlar? vad är det? försöker lära mig laga mat nu när jag är ledig och inte jobbar, är ju bortskämd som har resturang. och säkerligen i sommar också om man inte hinner laga mat kan man gå ner och ta sig en kycklingsallad.....
    det sägs att kvaddlar ska göra super ont, som tusen getingstick ungefär fast under en kort period - men jag kände verkligen ingenting!
    du får ett par sprutor (jag har enorm fobi mot sprutor men det gick super duper bra) med koksalt som ska sätta igång kroppens egna endorfiner eller hur det nu är.
    men det används vid förlossningen så jag visste inte att man kunde få det innan mot annat.
    www.growingpeople.se/templates/Page.aspx
  • hyperballad
    3barnsmor35 skrev 2009-03-23 11:53:32 följande:
    Mina gjorde vansinnigt ont, jag var på väg att mörda BM som satte dem när min värk tog slut.
    jag läste om det o sa till mannen att när det är dags så aldrig någonsin under några som helst omständigheter vill jag ha epidural eller kvaddlar (spruträdd till max o ja lät inte så skönt heller med den fruktansvärda smärtan innan de verkar)
    men nu när jag fick sprutorna i övre skinkan så kände jag ingenting.
    men det är väl för att där är gott om vaddering nu
  • hyperballad
    Tickollina skrev 2009-03-23 12:40:07 följande:
    Hyperballad: Hur kan din chef säga att hon inte vill fylla i papperna? Låter hur skumt som helst. Idag kom det hem nya papper, men nu var det för att söka föräldraledighet och få föräldrapenning. =) Är det någon som har varit på "kursen" som försäkringskassan har??
    jag vet inte, men hon är så där bra kan jag ju säga...
    hon sa först att det inte var lönt eftersom någon annan inte fått det godkänt sedan när jag propsade på så sa hon att hon kunde väl göra det iaf men det har inte blivit gjort o nu får jag inte tag på henne...
    bebek skrev 2009-03-23 11:59:14 följande:
    nej, ordet getingstick fick mig att bestämma mig att kvaddlar inte är något för mig:) jag bryter hellre armen än får ett getingstick... 
    jag kände ingenting, lovar. men jag tror säkert att det känns som getingstick vid förlossningen för då får man dem vid blygdbenet!!!
    men nu ovanför skinkan vart det fantastiskt!
  • hyperballad
    3barnsmor35 skrev 2009-03-23 12:45:44 följande:
    Akupunktur hjälpte inte alls på mig. Jag är öppen för allt, men om jag kan fixa det utan EDA så vill jag det. Fick så svaga värkar när jag fick den med Tösen, så det blev tufft på slutet m klocka o allt. Det var så häftigt att krysta ut Lillan själv, så det vill jag igen!
    jag är rädd för EDA, vill helst inte ha någon spruta alls när det är dags...
    o inget blod heller. kan man bestämma det?
    ska skriva det dära brevet
    *smart*
  • hyperballad
    Pian80 skrev 2009-03-23 12:57:47 följande:
    Vi ska gå på kursen den 7/5. Jag ska nog skicka in det där moderskapsintyget nu... Är nog bäst .
    vad har jag missat?
    vad är detta för kurs??
  • hyperballad
    3barnsmor35 skrev 2009-03-23 15:18:56 följande:
    Det här med FK är jättesvårt att greppa, jag fattar inte allt ännu o detta är nr3 för mig. Ett tips är att skaffa bankid o sköta allt på internet, annars drunknar man i blanketter! kram Bönan
    det var ett bra tips, har inte riktigt förstått ännu men jag är lite mer laidback där... det löser sig tänker jag..
    kanske fel taktik iof..
    tänk om man kunde vara lika relaxad när det kommer till själva förlossningen

nu har jag vikt tvätt ätit lunch o strax bär det av på yoga - tjohooo!
    ps: här i helsingborg skiner soooolen äntligen - i love it!
  • hyperballad
    kicki08 skrev 2009-03-23 15:55:28 följande:
    Det snöar här!!! FAN va deprimerad jag blir!! Det har varit vår hela veckan och nu bara ÖSER det ner snö!! Fy fan...
    åh fy, då ska jag inte säga att solen skiner här lagom tills jag ska cykla iväg till mammayogan?!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!