Vi som väntar junibebisar del 2!
lagt in lite nya magbilder, i min snygga pyjamas;)
lagt in lite nya magbilder, i min snygga pyjamas;)
hon sa något om att barnet inte tycker om ljudet och att vibrationerna det kan göra sammandragningarna värre och i värsta fall sätta igång en förlossning.
Att bada i vanligt badkar eller badhus var dock ingen fara.
Hon berättade detta när jag var i v. 10, och mitt minne har blivit lite snurrigt, men ska fråga bm igen, eller så kanske den som ska dit tidigare än jag fråga? (ska dit 16 mars)
Men hon lät väldigt tydlig med att jag inte skulle bubbla eller sitta i massagestol iaf..
Hittade lite info nu... citerar:
Undrar om det är sant att det är farligt att bada bubbelpool när man är gravid och om det är - varför?
Detta är rekommendationerna enligt senaste forskningen. Det finns forskning som tyder på att om kroppstemperaturen överskrider 38,9 grader i mer än 10 minuter under graviditetens första sju veckor, ökar risken för missfall och för att barnet ska få skador på nervröret, t.ex. ryggmärgsbråck. Av detta skäl är det viktigt att inte bli för varm under graviditeten. Men från och med vecka 14 anses det vara ofarligt att ta ett kort (ca 10 minuter) bubbel- eller bastubad.
Barnmorskan Therese
Min bm avrådde mig alltså starkt då jag var i v. 9 - 10, vilket alltså var logiskt enligt ovanstående bms svar.
läste däremot på en annan sida att eftersom bakteriefloran är annorlunda och känsligare i slidan under grav och varma bad/bubbelpooler ofta innehåller mer bakterier, därav svampbakterier kan man lättare få infektion genom dessa bad. Alltså om man har upprepade svampinfektioner kan det vara ett gått råd att avstå. Dock ligger barnet väl skyddat och påverkas inte av badbakterier.
Så nu vet vi:)
ja och bebismagar är vackra:)
min mage har dragit iväg nu i växt nu mellan v. 23 o 26 tycker jag! händer mycket på de här veckorna;) poff så blev det lilla putet en stor bebismage;) men jag tycker den är mysig, även om man ofta glömmer bort den och slår i saker o ting med den..
får höra konstant.... -OJ VAD STOR MAGE DU FÅTT!
men jag tror de glömt hur en höggravid kvinna ser ut, som om hon ska explodera nästan! haha, nästan längtar tills vi är där o se alla kläckningsfärdiga jättemagar! :D
FL är supersegt, och så hittar man ju ingenting! tyckte ju det bra som det var, skrev fel gästböcker och svara på fel meddelanden redan då..:)
tror jga kände bebisen hicka igår kväll! (eller är det för tidigt att känna sådant?) det studsa liksom ite i magen med jämna mellanrum, kändes både knasigt o roligt.
Ni måste läsa mitt blogginlägg här på FL! kanske har ni hört dem förut men jag fick mig ett brett leende på läpparna och var tvungen att sprida det vidare:)