Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

Vi som väntar junibebisar del 2!

hyperballad skrev 2009-03-19 20:27:15 följande:
    hihi det var tur det näe min älskade sambo är världens mest envisa människa, jag är också relativt envis... så man undrar ju hur pyret kommer att bli... sambon sa att ofta blir ju två fel ett rätt... haha så vi får hoppas att det tar ut vartannat
    Hmmm ja, de får vi hoppas på då Jag är definitivt den mest envisa av oss två. Däremot har vi grymt hett temperament båda två, ja min sambo har lugnat ner sig, jag har väl inte direkt gjort det Får väl se hur det slutar.
  • frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-03-19 20:34:44 följande:
    haha ja jag är mer tjurig o gråter när jag blir arg, karln här hemma blir sällan arg men när han blir arg så blir han verkligen arg men det ska mycket till. o då blir han högljudd... så ja här kan det bli vad som helst. men hellre som sambon än som jag - värre när folk går o smågnäller..
    Men oj det låter ju som här Jag kan också bli så arg så jag gråter och blir skitsur, länge. Jag är lite långsint {#lang_emotions_tongue_out} Sambon kan styra temperamentet mer nu men kan bara helt plötsligt explodera när han fått nog, och då kan röstläget höjas lite här med.
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-03-19 21:17:30 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00067830 den är jävligt snygg om man har vitt.. nästan en uns av beslutsångest:)
    Den va görsnygg tycker jag. Vi kommer också handla mkt på ikea. En kollega sa att deras saker är dessutom testade av råd och rön, så de är säkra Och mycket bra priser!
  • frukarlssonn
    LakeHill skrev 2009-03-20 09:58:49 följande:
    I helgen blir det städning o visning av lägenheten, vi har den till försäljning. När vi fått den såld ska vi börja bygga hus.
    Va spännande, hoppas ni får en fin slant av lägenheten

Vi ska kika på två hus på måndag, i Vänersborg, liten stad så det är billigt där. Mycket billigare än Alingsås där vi i nuläget inte har råd att köpa nåt. Så detta kan bli vår chans att flytta nu när barnet kommer trots att vi har dåliga inkomster just under min mammaledighet, för boendet kommer lbi relativt billigt då både jag och David har lägenheter som vi hoppas få ut en bra slant av, och då slipper vi ta höga lån. Så bankmannen tyckte vi ska börja sälja min lägenhet på direkten så vi ska försöka ta oss dit så snabbt som möjligt och börja fota, sen lägga ut den på Hemverket. Längtar så efter hus, eller radhus, de spelar inte så stor roll, bara jag slipper lägenhet på andra våningen utan hiss.
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-03-20 15:27:38 följande:
    skrattmajja: oh ja det var ingen dålig idé faktiskt! önskar man vore duktig på att måla fina bokstäver och texta, kalligrafera heter det va?Lakehill & chanell: oh vad spännande med hus! Vi har också börjat spana lite smått, men det får nog vänta ett litet tag, måste se vart "affärerna" hamnar först, har kikat lite nedåt i sverige mot säsongställen. Men samtidigt så är det ju bra köp och bygg tider, kluvet det där.Ja tänk vad skönt med en altan och gräsmatta! gott doftande blommor och en liten babypool där det kan plaskas runt medans grillen fixar fileerna och de egenodlade tomaterna plockas ner i salladen..... *drömmer mig bort*
    Hmmm... helt plötsligt längtar man efter sommar ännu mer och GRILLAT, slurp {#lang_emotions_tongue_out}
  • frukarlssonn
    MissMurrig skrev 2009-03-20 22:14:50 följande:
    Har lagt in lite nya magbilder i galleriet om någon vill se
    Fin mage

Idag ska jag gå på turmässan med en kompis. Det lustiga var att hon frågade mig i torsdags om jag ville gå med henne. En timma senare får jag ett sms att hon fick två gratisbiljetter till turmässan när hon provkörde en bil på Volvo

Usch vad jobbigt det är att promenera ibland. Jag får jättelätt sammandragningar så jag måste dra ner på tempot nästan direkt. Och det drar i ligamenten, aj... men det är ju positivt för bebben växer man får se det så
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-03-21 10:42:35 följande:
    miss murrig: fin du är, och vilken söt tröja du stickat!det borde finnas ett duschmunstycke som man stänger av och på vattnet på själva munstycket. eller det kanske finns? någon som sett något? Jag var på fest en inflyttningdfest en liten stund igår, det kändes ungefär som att gå in på ett sönderslaget systembolag, lukta lika gott. och sen alla snacks, ostbågar, snacks, nötter, man är lite känslig nu har jag märkt. Hade svårt att hällas rödvin i början på grav på jobbet, men däremot whiskey kunde jag tjyvsniffa lite på.
    Apropå luktsinne, shit vilket luktsinne jag fått! Känner lukter på avstånd jag aldrig känt förut. och som ingen annan känner. Både på gott och ont
  • frukarlssonn
    Smulan87 skrev 2009-03-21 10:44:47 följande:
    har nya magbilder jag med, och en där ni får ser framifrån mina bristningar, tror fasen jag är den som fått mest :P haha
    Oj sicken fin kula du har
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-03-21 20:32:01 följande:
    ja, jag känner mig lika skarpnosad som en blodhund!har du druckit lättöl till maten? lånat min asiktscreme? smörjt in dig i brun utan sol? här kan du inte dölja något! haha
    Haha ja, var ute med sambon och promenerade en dag, och kände röklukt, men inte en käft så långt ögat kunde nå. Sambon känd inget, men jag kände tydlig cigarettlukt.
    Smulan87 skrev 2009-03-21 20:36:36 följande:
    haha, asså den är enorm, jättemånga som säger de >.< tänk om jag får en jättebebis? :(
    Nej då, det beror väl på hur bebisen ligger i magen, en del har liten mage hela graviditeten, andra har jättemagen.
  • frukarlssonn
    Smulan87 skrev 2009-03-21 20:48:43 följande:
    tror de med :Dfast gud hur kan man längta så mycket till något man aldrig haft innan? :O asså jag vill bara att bebis ska vara i mina armar nu! :D kramas och gosa ^^
    Ja visst är det otriligt, jag/vi längtar ihjäl oss också!!! Åh va härligt de ska bli att få hålla den lill*  {#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!