bebek skrev 2009-03-24 12:39:14 följande:
jo jag kan ta ut semester för att spara på föräldrardagarna, men föräldrarpenningen räknas ändå ut från ditt
bf och 240 dagar bakåt. det blir inte mindre eller mer "arbetsdagar" om du föder för tidigt eller går över tiden, om jag fattat det rätt. Så det är väl bara att bita i det sura äpplet. känns ju bittert man har jobbat konstant i flera år utan en enda sjukdag eller a-kassa/stämpeldag. Sedan blir man straffad för man blir gravid 20 dagar för tidigt. Vi hade ju räknat med att det skulle ta ett halvår efter doktorns utläggning, men det tog ju som sagt knappt en månad:) hoppas nu på att de kan räkna med tidigare arbeten trots det är någon månads uppehåll mellan de två sista jobben. får
iaf havandeskapspenning beräknad på min nuvarande lön.
men herregud, så kan de ju inte göra!
straffa er för att ni är fertila om man nu uttrycker det så. ja annars får du muta en doktor eller något att ändra bf, näe men skämt o sidor...
jag hoppas verkligen att de kan räkna med ditt förra jobb.
ibland känns det som att man blir straffad bara för att man skött sig, medan andra som utnyttjar systemet osv kommer undan. jag har också alltid jobbat, sedan pluggat o nu sist jobbat o pluggat samtidigt.