Inlägg från: ModernaModern |Visa alla inlägg
  • ModernaModern

Vi som väntar junibebisar del 2!

bebek skrev 2009-01-20 16:51:40 följande:

Haha tyvärr fanns den blå inte kvar :( men den här var söt också, lite romantisk sommarvagn www.blocket.se/vi/19861376.htm www.blocket.se/vi/19802364.htm Kolla på blocket barnartiklar och sök på retro, finns ganska många fräna vagnar! Jag har vart lite sugen på att köpa en gammal trävagga, tycker de ser så mysiga ut! typ en www.blocket.se/vi/19836234.htm
    mmm...min stund på dagen när jag får kolla sånt..haha..
    Tack för tipset!!

Gillar också trävaggor, jag har dock en gammal korgsäng som vi ska använda den första tiden är det tänkt..( sa jag iofs med mina andra barn oxå men det hamnade i sängen bredvid mig istället*ler*)
  • ModernaModern

När det gäller skötbord så ska vi inte ha något alls, då vi inte behövde det med de andra två heller. Byter hellre på golvet ( men det är jag det)

När det gäller shopping till nya bebisen så är det mest jag som kollar nu. Sen har vi ju massor sedan syskonen samt kusinen som snart fyller 1 år.

Täcke till vagn lär ju inte behövas i juni, en tunn filt bara..tänkt sy ett lapptäcke...

• ModernaModern

skrattmaja skrev 2009-01-22 08:51:54 följande:

ang täcken så antar jag att det beror på att inte alla bebisar kan reglera om det är för varmt el för kallt, i alal böcker jag läste udner förra grav stod det att de inte kan känna om det är för varmt el för kallt det är därför viktigt att de inte blir för varma! vår upplevelse är en helt annan, johanna blev irriterade o missnöjd om hon inte var lagom klädd så det var inte ngt bekymmer! jag köpte billiga fleecefiltar på IKEA som jag satte  saxen i utan att fålla och efter två års användade fungerar de lika bra! sen har jag köpt mönstrad fleece som vi haft som filtar i vagn o bil etc. Fungerar hur bra som helst och är lagom varmt både i vagn och säng. JAg tycker att det är lättare att ha oliak lager dvs lättare att ta med en extra filt för lite kylaigare tillfällen (inte vinter för då anv jag en åkpåse) håller tummarna för Ul idag det är en speciell upplevelse och spännande att läsa om ni som varit där härligt med vagnsinköp det är en speciell känsla att göra det! här har mitt tyg som jag besälde häromdagen så det kliar i fingranra men det måste bli senare fastän jag vill nu jag har lite annat att stå i nu, efter påsk och efter april får jag ta tag i detta beror inte på att jag är skockfull utan jag har lite mkt med jobbet... Pluttis i magen rumlar runt o jag känner bebis tydligt ett par gånger omdagenså härligt man känner sig inte ensam då!
    vad är det för tyg?
  • ModernaModern

ja, whow vilket tyg...jättefint!

Jag ska snart till Panduro och köpa mönstrade stuvbitar, sen ska jag börja sy mitt täcke.

har även tänkt att sy omlott-bodisar...

• ModernaModern

Vi tänker köpa en begagnad vagn, mitt största krav är att det INTE ska vara lufthjul utan gamla vanliga hederliga..vill absolut inte behöva byta däck/slang flera gånger.
    nej hjul som klarar det flesta underlag.

Vi kommer däremot att bära mycket i sjal...

• ModernaModern

Bebek..hittat några som vill hjälpa dig med sjal*ler*

• ModernaModern

Jag en mamma som samsöver med mina barn, kommer även att göra det med bebisen...att låta dem sova själv i ett rum är inget för mig.
    Sen har vi redan från början, vant våra barn vid ljud därför vaknar de inte så lätt...

• ModernaModern

Mmm..redan från början är det bästa..

• ModernaModern

Bebek! Förstår att du är arg, det har du all rätt att vara..hoppas verkligen att det inte händer igen. Om det finns möjlighet skulle jag mailat till restaurangen och bara sagt vad du tycker. Även om ni fick mat gratis så är det viktigt för andra att det inte händer igen..

Kram kram

• ModernaModern

Okej, men hjälp mig med det här då:

1 Grav: var jag tokig i tomater ; flicka

2 grav: var jag tokig i salt: pojke

NU i 3 grav. Galen i tomat med salt på:?

Vad får man det till att bli...

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!