Inlägg från: LakeHill |Visa alla inlägg
  • LakeHill

Vi som väntar junibebisar del 2!

Daisyduck skrev 2009-01-21 22:48:05 följande:

Ok nu känner jag mig som världens sämsta blivande mamma.... Man ska inte ha täcke i spjälsängen? Jag ser massa märkliga scenarion framför mig? Äh, jag hänger inte med. Varför är det dåligt?
    Aldrig hört talas om, vi har haft täcke i spjälsängen till sonen sedan han föddes och han har inte mått dåligt av det. Det måste vara något missförstånd.
  • LakeHill

Katta86 skrev 2009-01-21 23:20:01 följande:

Angående varför man inte ska ha täcke i sängen har jag hört är pga att det kan bli för varm och bebisen då får för sig att den är i livmodern och slutar andas.. Vet dock inte hur sant det är..
    Det måste ju vara en skröna De bäddar ju ned bebis i sängen med täcke på BB, det skulle de ju inte göra om det inte var bra.
  • LakeHill

Inför förra grav var vi på Babyland o tittade på vagnar och fick med mej en massa info-blad om vagnar. Bland dessa hade de lagt med en lista om vad som behöver införskaffas innan barnet föds - jättebra

• LakeHill

Vi har ett skötbord redan som vi använt för sonen, det är ett separat skötbord (som står själv alltså) med badkar i om man viker undan skötbänken. Har varit väldigt praktiskt tycker vi.

Vad gäller inköp är det jag som köper kläder, resten köpervi tillsammans.

Svårt att skriva nu, sonen 7 månader klänger på datorn och vill vas med o skriva

• LakeHill
    3barnsmor35 skrev 2009-01-22 18:26:49 följande:
    Vi ska ha vagga i vårt sovrum till att börja med, sen ska den lill* få eget sovrum på ovanvåningen. Planerar inte att byta till eget rum förrän h*n är ca 7 mån om allt går bra.Vi gjorde det med Lillan o det var perfekt, innan 8-mån-strulet när man måste nattvaka o greja, så de känner sig trygga i det nya.
    Vid 7 månader, det var tidigt. Gick det smärtfritt?
  • LakeHill

Intressant att höra att flera skaffat eget rum till bebben så tidigt. Vi har inte en tanke på sådant ännu (han är 7,5 mån nu), han har sin säng i vårt sovrum och sov i den tidigare men nu är han inne i en period där han bara sover i sängen med oss, så det skulle inte fungera.

• LakeHill

Bebek: Vad hemskt, jag hade nog krävt att få tala med restaurandchefen på plats! Förstår att du blev arg!

Jag har mest sug på salmiak, men det ska man ju va lite försiktig med när man är gravid...

• LakeHill

Samma här, fler osug än sug faktiskt. Generellt känner jag för mer nyttig mat än förra grav, då var det en period som jag levde på pommes frites med ketchup, men bara tanken på det gör mej illamående nu.

• LakeHill

bebek skrev 2009-01-25 14:43:22 följande:

Det är svårt med mat, tycker mer saker är äckligt nu, men häromdagen fick jag för mig att det skulle vara jättegott om jag rev morötter och hade i citronyoughurt.... tyckte själv det var en extrem tanke så jag doppade moroten i youghurten..otroligt gott tyckte jag då! Sen så tuggar jag i mig alla citronskivor på jobbet som vi ska ha i drickorna.... Giros på resturangen får de göra när jag gått hem.. kräks av lukten av köttos...och när det ska styckas kött... fyfan...  den där lukten alltså, blivit lite halvvegetarianmen honungsmelon/vattenmelon måste vara de godaste.. tur att det är säsong...
    Känner igen det där, ibland tycker jag att kött är jätteäckligt och vill bara äta vegetariskt. Särskilt när jag har mina illamåendeattacker.
  • LakeHill

Jag köpte amningsbh:ar i slutet av förra grav och de passade även när jag började amma. Så mina bröst kan inte ha ändrat sej så mycket efter att amningen satte igång. De blev nog mer svullna men rymdes fortfarande i bh:n.

Bebek: Du har rätt, det sägs att om man är sugen på fräscha/sura saker så blir det en flicka. Vet inte ännu vad jag har i magen men ska bli spännande att se om det stämmer. Med sonen var jag sugen på mer onyttiga saker.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!