Inlägg från: LakeHill |Visa alla inlägg
  • LakeHill

Vi som väntar junibebisar del 2!

bebek skrev 2009-02-04 16:25:25 följande:
    bäbis m men foglossningsbältet ska väl sitta under mage, typ över höftebenen och rumpan. men det är ändå inte skönt att sitta med ett.. då kan det skava in i magen.Lakehill: ahaa.. men är åland svensk eller finskt? :O) mitt största minne därifrån var en jädrans storm, vi vart inkvarterade i någon stuga och fick inte gå ut.. o allt blåste ner o omkull, läskigt...NU ska jag iväg på veckans höjdpunkt! Mammasim;)
    Åland tillhör Finland. Ojdå, var någonstans var den stugan?

Var också på gravidvattengympa igårkväll - härligt!!!
  • LakeHill

Låter jobbigt att gå och oroa sej hela tiden. Visst kan jag få tankar ibland att något kan vara fel, men försöker slå bort dem. Det blir ju inte bättre av att oroa sej. Men ni som oroar er mycket kanske borde prata med BM om det, kanske det finns någon hjälp att få, så att ni mår bättre.

• LakeHill

Bebek: Åland är enspråkigt svenskt och har även självstyre, så vi ser oss själva som ålänningar även om vi är finländska medborgare. Vi håller hårt på vårt svenska språk, skulle säga att Åland språkmässigt är svenskare än Sevrige. Jag är född och uppvuxen på Åland, men har bott i Sverige i 12 år efter gymnasiet (studerat i Uppsala och jobbat i Stockholm) men flyttade sedan tillbaka till Åland. Hade väl först lite svårt att återanpassa mej till lilla Mariehamn efter Stockholm, men jag reste då mycket i jobbet så jag besökte tillräckligt med storstäder för att slippa "klättra på väggarna". Nu tycker jag att det är skönt med lugnet. Det är ju även enkelt och billigt att ta färjan till Stockholm över dagen.

Håller med, skulle också vilja ha vattengympa varje dag - det är grymt kul!!!

• LakeHill

bäbis m skrev 2009-02-05 10:35:06 följande:

Åh nu har jag blivit så inspirerad av alla med vattengympan att jag ringt och bokat in ett testa-på pass. Ska bli skoj. Underbart att få vara i varmt vatten också =)
    Kul - ha det skoj!
  • LakeHill

Smulan87: Skönt att allt var bra med den lille

• LakeHill

Fröken Vennberg skrev 2009-02-05 12:49:42 följande:

jag ringde och talade med en av bm i vänäs i dag. ang. mina besvär. och hon tyckte att jag skulle bli sjukskriven. annars fanns risken att jag skulle få för tidigt. så jag har medelat min chef detta. får söka läkare till veckan. om inte jag får tag i någon i morgon.
    Vad bra att du har en vettig bm! Hoppas det går bra nu och att du får en bra läkare som beviljarsjukskrivning. Håller tummarna för dej!
  • LakeHill
    bebek skrev 2009-02-05 21:25:09 följande:
    Lakehill: jag tycker om åland, får morsa på dig nästa sommar jag åker
    Kul! Hör av dej när du är på väg! När hade du bf? Jag har ca 16 juni.
  • LakeHill
    Marinero skrev 2009-02-06 07:21:29 följande:
    God morgon. Idag vill jag bara skära av min näsa. Jag är egentligen inte så jätteförkyld, men ända sen tre inatt har jag legat och haft en nysning på gång och det har kliat och kliat.Jag har en annan fråga. Känner ni era hjärtslag mer tydligt ibland och att de slår hårdare och lite snabbare? Jag vet ju att hjärtat pumpar mer nu, men kanske tänker man inte på de när man inte känner hjärtat så väl. Jag kände den jättemkt nu p morgonen. Jag mådde inte dåligt eller så, bara att den slog hårdare.
    Stackare, inte kul med förklyning

Jag känner också av hjärtslagen mer tydligt ibland. Tycker också att jag mina blodkärl syns tydligare, t.ex. över bröstet. Men det är väl som du säger för att hjärtat pumpar mer blod nu. Var likadant för mej förra grav.
  • LakeHill

bäbis m skrev 2009-02-06 09:41:56 följande:

Jag känner min puls på magen supertydligt nu för tiden. Precis under naveln. Tom så barnmorskan på UL kommenterade det. Det är någonting nytt för mig och lite obehagligt när det ibland dunkar på hårdare än annars. Någon som känner igen? För andra gången på 1 vecka drömde jag att jag skulle föda barn och var på själva förlossningen. I måndags födde jag en råtta som tydligen med tiden skulle utvecklas till en bäbis..ehh. Det jobbiga var att den ville springa "hamsterhjul" i mina händer hela tiden och stannade man så bets den. I natt gick förlosningen supersnabbt bara att precis när jag öppnat mig helt och de kände på huvudet såå var det superlitet. Det visade sig att jag hade TVÅ bäbisar där inne varav den ena var 9 månader och den andra bara 1,5 månad. Oj..Sjuka drömmar.
    Hehe, jo man har konstiga drömmar. Vet inte om jag berättat om det här tidigare, men i förra graviditeten drömde jag att sonen kommit ut men var en stor spindel som vi måste hålla i ett stort provrör med vatten den första tiden och vi måste se till att det stod upprätt. Sedan på natten vaknade jag och frågade maken var sonen var och då låg provröret under täcket och sonen/spindeln var alldeles livlös och jag grät och grät tills jag vaknade på riktigt. Hemsk dröm! Men otroligt att man t.o.m. i drömmen kände en sådan kärlek till sitt ofödda barn fast det såg ut som en stor spindel (kanske ska säga att jag är rädd för spindlar).
  • LakeHill
    kicki08 skrev 2009-02-06 10:10:21 följande:
    Ja åland är jättehärligt. Där har man spenderat många semestrar Både ung och festande och med familj på senare år Underbar ö Var ju faktiskt senast där före jul när vi spelade mot Jomalas volleybolldamer och VANN
    Ja just det ja! Glömde ju fråga hur det gick i matchen! Du får hojta till om du/ni ska hit något på semester igen!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!