Inlägg från: Tickollina |Visa alla inlägg
  • Tickollina

Vi som väntar junibebisar del 2!

Jag skulle gärna vara hemma hur länge som helst....Nu sk ajga i allafall vara hemma minst ett år....Har väl tänkt att återgå till jobbet efter nästa sommar.....Det passar inte att komma tillbaka mitt i en termin.

• Tickollina
    bebek skrev 2009-02-08 11:20:01 följande:
    vill också vara hemma i ett år.. Kanske jobba några timmar i veckan för den sociala biten, har gått på arbetsavväjning sen jag blev gravid, är av en narkoman som gärna jobba 250 h i månaden, men nu börjar jag tycka att tanken att vara hemma med barnen så mycket o länge som möjligt verkar mycket tilltalande.
    Oj, det problemet har inte jag =) vad arbetar du med? Var det du som jobbade inom vården?
  • Tickollina
    bebek skrev 2009-02-08 11:31:32 följande:
    Nej jag är servetris/bartender, nu har jag o min sambo egen resturang.. Så det kan ju vara jobba från 10 på morgonen från lunchen till stängning vid 23.. Har hänt man jobbat 10 - 03 när man jobba lunch, afterwork, ala carte sen nattklubb:)men vi har inte nattklubb! så skönt:)
    Aha då kan jag förstå att man kanske kan tycka att det är roligare att jobba när det är ens eget =)
  • Tickollina
    bebek skrev 2009-02-08 11:44:56 följande:
    Det är både roligt och jobbigt! Vissa fördelar och vissa nackdelar också.Ibland flyter allt som man vill och ibland önskar man att man vore en normal anställd:)du var lärare tickolina? i vilka ämnen? åh mysig ide:) Har hört talas om att det ska finnas en kurs i hur man startar företag som ska vara bra, arbetsförmedlingen som ordnar den tror jag. Men svårast är ju skatteverket, de vill ju gärna att man går i konkurs innan du öppnat:)
    jag undervisar i matte och kemi i årskurserna 7-9. Det är superkul, men det ska samtidigt bli skönt att få var ahemma och pyssla om de små sedan =)
  • Tickollina
    bebek skrev 2009-02-08 11:54:30 följande:
    oh matte, det är beundransvärt i mina ögon.. har alltid haft lätt för språk o läsämnen, men matte är kämpigt! Ja absolut! en dröm ska man ha och med envishet, mplmedvetenhet och visioner kommer man långt! :D  Själv så vill vi öppna ett nytt ställe efter sommaren 2010, nåt mysigt hak:)
    Då är vi varandras motsatser..språk och jag går inte i hop.....spelar ingen roll hur mycket jag än försöker =)
  • Tickollina

Här är en som precis blivit sjukskriven.......det gick lite väl fort, så nu känner jag mig stressad pga det =)

• Tickollina

Usch jag trodde att illamåendet skulle vara borta vid det här lagret, men nu har det tagit ny fas.....det enda jag orkar i dag är att ligga och sova.....ja mellan att jag springer till toa då.....kokar lite grönsakssoppa nu...är faktiskt sugen på det...magen är nog ordentligt tom nu.

• Tickollina

bebek: Du har oxå blivit sjukskriven nu......hur känns det då...kan du koppla av? =)

• Tickollina

Jag åt postafen i början....håller detta i sig så får jag väl börja med de tabletterna igen...för detta är inte kul, men oj vad det är gott med grönsakssoppa =)

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!