Inlägg från: Tickollina |Visa alla inlägg
  • Tickollina

Vi som väntar junibebisar del 2!

Pian80: Nej det är säkert lugnt.......det är bara det att jag väntar ju tvillingar och vet att de kan komma allt från nu fram till 13 juni, så det är väl därför jag vill ha saker färdig gjorda....stressa inte upp dig =)

• Tickollina

längtan09: Var den bra...kände man sig klokare när man gick därifrån??

• Tickollina
    hyperballad skrev 2009-03-23 13:22:00 följande:
    vad har jag missat?vad är detta för kurs??
    om jag har förstått det rätt, så har försäkringskassan en "kurs" angående föräldraledighet....vad som gäller och hur man kan spendera sina mamma/pappa dagar,,,,,jag tycker ju att allt detta är en cirkus i allafall så det är lika bra att gå och lyssna och samtidigt får sambon oxå hära det =)
  • Tickollina

jag hade som mål att jag skulle kunna arbeta terminen ut......tyvärr så fick jag kraftiga sammandragningar, så läkaren rådde mig att bli sjukskriven.

• Tickollina
    bebek skrev 2009-03-25 18:28:51 följande:
    okej, ringer på fredag om det inte ger med sig, men kollade allt för knappt två veckor sedan och allt såg ok ut, kan det förändras så snabbt? lågt blodtryck har jag alltid haft, dock känns det som om kroppen stundvis sväller upp extremt och hela huvudet dunkar och kroppen blir helt slut o utmattad. Och denna huvudvärk med dundertrötthet, jajja, kanske bara är något släng av något som försvinner snart. man kan inte vara på tiptop varje dag:)kram på er
    Jag har oxå haft huvudvärk de senaste dagarna....ska till barnmorskan i morgon....jag tror dock att mitt järnvärde har dippat....
  • Tickollina

Oj vad familjeliv krånglar i dag! Bebek: om du fortfarande har huvudvärk, kontakta din barnmorska,,,,,Jag var hos min i dag och mitt blodtryck hade ökat så jag ska dit i morgon i gen. De vill se så att jag inte har början till havandeskapsförgiftning.

• Tickollina

Bebek: Jättefina kort.......funderar på om man skulle komma i väg och ta kort, men jag är ingen linslus....gömmer mig i vanliga fall för kameran...hm.....får fundera lite =)

• Tickollina

jag har tecknat en försäkring, vi tog trygghansas....

• Tickollina
    Veronica83 skrev 2009-03-29 19:34:58 följande:
    Tog ni den gratis försäkringen eller den man betalar för?
    vi tog den man betalade för...och nu när vi väntar tvillingar så känns det väldigt bra att ha en försäkring.
  • Tickollina

den vi tog gällde från och med gravv 26

• Tickollina

hej hopp
    jag sitter just nu i kö till försäkringskassan.........

vill reda ut denna cirkusen med alla papper

• Tickollina

Det visade sig att alla papper har kommit in angående min sjukskrivningen, så nu ska vi bara se hur lång tid handläggningen tar =)

• Tickollina

bebek: nej jag väntar mmig inga pengar på ett bra tag, men jag vill bara veta, om jag kommer få några överhuvudtaget =)

• Tickollina
    Smulan87 skrev 2009-03-31 21:26:16 följande:
    var på toa nyss och de bara rann vätska ur mig? har gjort de en gång innan också..? men asså. trodde bara de vart flytning, sedan när jag hade bytt (äckelvarning) trosskydd så rann de på åigen och den vart GENOMBLÖT!?.... fick lite ont i magen efter de, de spännde.. känndes bara mysko, tror inte det är något men de kom så opassande bara :/
    Det är inte vattnet som gick?
  • Tickollina

Smulan 87. Jag håller med dig helt och hållet....vi levde så fram tills vi köpte huset nu......Det går inte nu längre pga att försäkringskassan ej godkänt min sjukskrivning än, plus som du säger. Vi ska bli EN FAMILJ. Nu är det våra pengar...inte hans och mina. Hoppas verkligen att han ändrar sig.

• Tickollina

Smulan: Jga har länge försökt att få min sambo att förstå det....tyckte att vi skulle leva så mycket tidigare, eftersom våra inkomster är så olika. Nu är jag nöjd att han har insett det, bätre sent än aldrig.......förstår att du har diskuterat detta med honom. Men gör det i gen och försök att få honom att förstå att om det hade varit omvänt, visst hade väl han velat ha lite pengar att röra sig med?

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!