-
Svar på #778glömde säga att bf är den 1 juni så det blir ju lite förberedelse tid så jag ska inte klaga...hyperballad skrev 2009-02-05 21:22:11 följande:surt att de är så j*vla hårda med havandeskapspengen. jag arbetar på en förskola där det är mycket tunga lyft och detta i en väldigt stressig miljö och jag blev nekad. kul, verkligen kul. nu ska jag jobba tom. den 20 maj. tjohoo säger jag - inte. -
i början drömde jag att jag födde en liten kåldolme, när jag sedan skalade av kålen låg där en yttepytte liten pojke, som tummelisa ungefär...
han var super söt!
sedan har jag drömt att jag födde en pojke hemma i badrummet helt lugnt med min mamma till hjälp... märkligt eftersom jag är livrädd för förlossningen!
visst är det kul med de konstiga drömmarna!? -
haha kul, jag var dock cool lugn (vilket övergår mitt förstånd) medan min mamma var i upplösningstillstånd... hahaJag drömde också att jag födde hemma hos min mamma, i duschen. Jag var jättearg på henne, skrek "hämta kokt vatten och handdukar"Svar på #8193barnsmor35 skrev 2009-02-06 18:54:32 följande: -
vi har lyckats att bestämma oss efter att ha lånat namnböcker på biblioteket...
så här blir det alfred eller alma... -
ahh vi har bara mellan namn till en pojke o det är Carl. släktnamn på bådas sidor! kanon bra förutom att barnet kommer heta Carl Alfred... I den ordningen även om tilltalsnamnet är Alfred.
det roliga är att jag är hundra på att det är en pojke, har drömt det och jag bara känner det på mig. skulle kännas lite konstigt om det kom en tjej nu. inte för att det spelar någon som helst roll utan bara för att jag tror så starkt på en pojk haha -
Svar på #876jag hade det en period när jag var runt tjugo nått, helt sjukt. jag var vaken men kunde inte röra mig och försökte slå/skrika på min dåvarande sambo så att han skulle vakna o sedan kunna väcka mig men det kom inget ur munnen o jag kunde inte röra mig.Smulan87 skrev 2009-02-08 22:31:47 följande:usch >.< asså jag har ju sånna här psykosdrömmar, jag är vaken i medvetandet, men kroppen sover, så min dröm utspelas i mitt sovrum, haft problem med de hela mitt liv, får panik f ör jag inte kan röra mig. och de blir bara värre o värre ibland nu, spec under gravidietetn >.< USCH
det var något av det läskigaste jag varit med om!
tillslut kunde man röra sig o då vågade jag aldrig somna om förrän efter någon timme.
stackars dig!!! -
godmorgon.. här ligger man med sviterna från tidiga morgonens kräksjuka. hoppas att det är färdigkräkt nu känner mig helt slut.
hoppas ni har det bra alla! -
Svar på #882jag förstår inte hur de som kräker under graviditeten klarar sig, jag hatar att kräkas. sitter här o tycker synd om mig själv, sån är jag... o då har jag "bara" kräkts imorse xantal gånger.kicki08 skrev 2009-02-09 09:13:49 följande:Fy fasen mä kräksjuka... Det är det absolut värsta man kan ha! BLÄÄÄ Stackare... -
Svar på #884åh jag tycker synd om er som kräkts, har knappt mått illa under min graviditet så jag ska väl inte klaga på lite kräksjuka. hahaskrattmaja skrev 2009-02-09 09:36:08 följande:hyperballad, det är synd om dig, att kräkas är inte roligt, håller tummarna för att det är över för dig denna gång1 nej det är inte kul att kräkas under grav men för mig har det varit helt olikt en magsjuka... dvs när jag har kräks udner grav ha jag kunnat gå o fortsätta äta där jag avbröt det hela och sedan har det gungerat bra medan när jag är magsjuk blir det ju flera gånger..... jag vet att jag har haft tur udner grav som fått det ganska lindrigt bara ett par gånger per dag udner en begräns peroid....
men att det kan vara så olika är ju otroligt. -
min mamma fyller år så jag ska iväg o fira henne o min käre sambo ska iväg till med sin mamma på någon galagrejj... haha
så vi kommer inte ses på hela helgen.
men jag är van att inte fira alla ♥-dag eftersom vi har två födelsedagar då inom närmaste familjen...