Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

Vi som väntar junibebisar del 2!

Appropå sammandragningar, hur kännas de egentligen? Jag tror jag har haft det. Ofta på nätterna när jag vaknar till känner jag dem. De gör absolut inte ont, men det känns liksom som den nedre delen av magen blir sten, och när jag känner på den så är den verkligen stenhåer. Håller i sig några sekunder, sen går de över. Jag kan få sånt ganska ofta inom en viss tidsperiod, men sen kan de va borta ganska länge. Det är väl ingen fara så länge de inte gör ont?

Hehe jo hellre sexdrömmar än det andra. Men i perioder har jag även haft mardrömmar, en hel del. Kommer inte ens ihåg va de handlar om, tur är väl det

Skrattmaja: ska du bli läkare till våren? Spännande

• frukarlssonn
    bäbis m skrev 2009-02-06 16:00:24 följande:
    Oj, solly. Kände att det var jag som kanske förvirrade läget. Nä, inte läkare utan doktor inom ett ämne (4 års heltidsforskning vid universitetet). I detta fall lär det bli oorg kemi misstänker jag, eller?
    Ahaa ok, då förstår jag
  • frukarlssonn
    dagdrömmare skrev 2009-02-06 16:20:29 följande:
    chanell precis så känns det. Sammandragningen kan vara i hela livmodern eller bara i mindre områden och så länge de inte gör ont så ska det inte vara någon fara.
    Ok, jag misstänkte att det kunde va så. Ja mlite märklig känsla de där när man aldrig vart gravid innan.

Haha ja vilka drömmar alltså. Kan tänka mig att de inte va så nice att amma katter
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-08 10:57:28 följande:
    hrm.. men om vattnet går så pass mycket tidigare.. fylls det på med nytt vatten eller ligger bäbisen där utan vatten?  Kanske lite knasig fundering.. :) Hur länge ska ni vara hemma med era små? och om ni kunde välja, alltså utan en tanke på ekonomi hur skulle ni vara hemma då?
    Om vattnet skulle gå helt så kan det nog inte fyllas på med nytt vatten. Däremot vet jag att man läcker vatten utan att vi själva märker det, och där fylls de efterhand

Jag skulle vilja jobba 50 procent, det hade vart en dröm. Jag ska nog ta ut fp fyra dar i veckan. Min sambo kanske blir av med sitt jobb och då har jag nog tyvärr inte råd att va hemma längre än så.
  • frukarlssonn

Appropå språk, är det ngn annan som har ett annat modersmål än svenska här? Eller en man/sambo som talar ett annat språk? Jag har finska föräldrar och har största delen av släkten i Finland, därför vill jag så gärna lära barnet finska. Talar själv flytande. Sambon hade en tjej i Finland en gång i tiden så han kan en del, men glömt mycket. Men vill jättegärna lära sig han med och tänkte att det blir ett ypperligt tillfälle för han att lära sig från basic nu Sen kommer ju barnet träffa mina föräldrar en del och de kommer ju naturligt prata finska, så jag hoppas jag lyckas få h*n lära sig språket, det skulle va så guld värt, speciellt då släkten inte kan nåt annat än finska. Fast svenska måste vi ju prata oxå. Oj de kan bli svårt de här... Men jag ska iaf försöka introducera finskan försiktigt sen får de komma med åren.

• frukarlssonn

Skrattmaja: va otäckt med utslagen! Hoppas de bara försvinner och att de va nåt tillfäligt. Va härligt att du snart blir klar Kan tänka mig att man tillslut är lite trött på pluggandet, speciellt i sluttampen.

Det me att prata ett språk me barnet o svenska me sambon låter ju ganska bra. Vi kommer iofs prata svenska me varann då han kan väldigt lite finska. Men tänkte att när jag pratar me bebis kan han va me o lära sig lite ord, då får han ju verkligen språket fr bebisstadiet

• frukarlssonn

Jag kom till ett stadium när jag va liten, då jag tyckte de va pinsamt att vara finsk, och prata finska. Men de gick över Det är ju känsligt de där när man är liten. Man ville ju tillhöra mängden om man säger så. Ungerska är ju besläktat me finska. Men inte fattar jag ett jota för det

Tärning6 skrev 2009-02-08 18:55:58 följande:
    Nu har man kommit hem å gu va gott de va me tårta kan jag säga hehe å lillebror vart nöjd me sina presenter
    Va gott. Vi har mölat i oss tacos. De va himlans gott
  • frukarlssonn

För oss blir det Kevin eller Olivia

• frukarlssonn

Det ska verkligen bli spännande och se vilket kön det blir. Jag känner nämligen på mig att det är en tjej. Sambon tror det är en kille. Och precis när jag plussade så trodde vi båda tvärtom. Han tjej, jag kille. Så vi får se vems magkänsla som har rätt

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!