Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

Vi som väntar junibebisar del 2!

Jag har ganska mkt sammandragningar. fast i perioder, när det kommer så kan de komma sådär var 5:e minut. Gör inget ont men som sagt lite konstig känsla, allt under naveln blir verkligen stenhårt. Sen släpper det o så håller de på så ett tag. Sen kan de va borta ett tag.

• frukarlssonn

Min livmoder slutar exakt under naveln fortfarande. Jag är iofs ganska lång, 1.75, kanske därför...

• frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-10 18:42:28 följande:
    oh vilken ståtlig kvinna du är:D

Hihi tack

När jag gick på mellanstadiet skämdes jag, för jag va alltid längst, längre än killarna, så de va ingen som ville dansa tryckare me mig ens än gång
  • frukarlssonn
    3barnsmor35 skrev 2009-02-10 20:28:43 följande:
    Chanelli,Jag är 1.74 - inget fel med att vara lång! Min man är 1.90 så tjejerna lär ju bli långa också!
    Hihi näe absolut inte, nu är man stolt över sin längd Min sambo är två cm kortare än mig
  • frukarlssonn

Jag har gått upp 6 kilo totalt. Har aldrig haft så stor mage inna Men gud va mysigt de e

mammabyxor va jag tvungen att börja med i v13 redan. Allt annat va väldigt obehagligt.

Ja de är så svårt att fatta att man har ett levande litet liv därinne, även om man känner rörelser mer eller mindre varje dag. Som du skriver bebis m, så är det nog svårt att fatta ordentligt förrän man håller i den lill*. Om man ens fattar det då, tänkte på det första dagarna, veckorna. Min kompis sa att de tog ett tag innan hon verkligen förstod att hon verkligen var mamma. Ja fast hon sa att de va annorlunda nu när hon fick andra barnet, de va lättare o fatta då hon redan va mamma sen innan.

• frukarlssonn

Appropå rörelser, kan de gå flera dar utan att känna nåt? I måndasg kände jag jättemkt, sen dess har jag knappt känt nåt man blir livrädd ju

• frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-12 13:33:38 följande:
    Korall serien? jag var på ikea häromdagen men jag måste missat massor.undervattenstema? låter härligt! Jag är ju en passionerad dykare;)Tycker om leksvik serien, så fin träfärg..Chanell: vilken vecka är du i? jag oroa mig här i forum för någon vecka sen jag inte känt sparkar på några dagar, men efter några dagar börja det igen. Fick höra den inte är så stark och kan helt enkelt ligga så du inte känner, sparka "inåt" OM man har gått över v.27 och sparkar försvinner helt, då kunde man börja reagera om sparkar uteblev några dagar.
    Jag är i v 20+4
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-16 22:24:25 följande:
    Var upp på FK idag, bm hade skickat in moderskapsintyget dit, jag har inte fått något i handen. Allting verkar ske med datorer nu, har ingen "gravidjournal" heller att kika i utan både bm, och förlossningen/specmvc i västerås ser min på datorer, är det så överallt? Fick blanketter om HP men FKtanten sa att jag inte skulle ansöka om FP när barnet var fött? men jag måste väl kunna söka innan barnet föds? verkade lite knasigt..
    Någon här på fl sa att om man får hp så anmäls man automatiskt så man får fp. Men är det verkligen så eller skaman söka när barnet e fött? Tycker oxå de låter rätt konstigt att man ska söka efteråt...
  • frukarlssonn

Appropå hormonrand så har jag oxå fått en svag sådan över naveln Hade ingen aning om att de kunde bli så långt

Jag har oxå väldigt starkt o fint hår nu. Min frisör förundrades så över mitt hår, sen när jag sa att jag va gravid så sa hon att det förklarar ju saken

• frukarlssonn
    bebek skrev 2009-02-18 09:27:58 följande:
    mm tror inte heller det går att smörja bort, då skulle ingen ha bristningar..meeen vet ni, nu känner jag mig lite småtönting men förförsta gången i mitt liv har jag fått sådana där gropar i låren! och inte så några heller! ska de också sitta där resten av livet?
    Cellisar alltså? Jag har än så länge sluppit bristningar, men små, små gropar på låren har jag allt, eller ja, ska man kalla det för apelsinhud? Men de har jag nog alltid haft förutom för tre år sen då jag va vältränad som en puma Men dom syns nog mest när jag står i starkt ljus.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!