Inlägg från: ModernaModern |Visa alla inlägg
  • ModernaModern

Vi som väntar junibebisar del 2!

Oh tjejer, jag är ju en av dem som haft förlossning innan och jag är ärlig, det gör skitont..men jisses vilken fantastisk upplevelse, om man är förberedd innan.
    Mitt tips är att läsa på sig, lyssna på avslappningsband, osv.

Det är fantastiskt att ens kropp innehar en sådan styrka som den faktiskt har, att den av sig själv hjälper till att föda ut barnet...att ens kropp har burit en ny människa...

Så tänk, eller jag gjorde det iallafall, att varje värk är ett steg närmare första mötet med ens bebis, varje onda värk som man får ta är ett steg för ens bebis möte med världen, varje sekund som man vill ge upp och gå hem blir sedan ett resultat som är värt varenda smärta som finns...ens lilla/e bebis finns i en famn...

• ModernaModern

grattis till pojken dagdrömmare!

• ModernaModern

Chanell, du kan ju skriva att du först och främst vill prova bara lustgas, men om det skulle kännas för jobbigt så är du villig att testa något annat.

Jag kommer att skriva förlossningbrev, även om detta är min tredje förlossning. Tycker det är viktigt att BM och undersköterskan vet vad jag vill ha, inte vill ha, hur jag upplever en förlossning, vad jag behöver under förlossningskedet ( dvs peppning och förklaring till allt som görs)
    Jag kommer att skriva vilken roll jag vill att pappan ska ha i det hela, hur jag vill att barnet ska tas emot och skötas efteråt, vilken ställning jag vill föda i osv...

• ModernaModern
    ploppen skrev 2009-03-09 22:46:58 följande:
    Ja, visst är det mysigt! Jag har inte handlat några kläder än, men stalkat babyavdelningen på Lindex idag efter jobbet. Det finns ju för mycket sött, jag blir alldeles handlingsförlamad!
    Oh såg du de fina landskaps-bodysarna...*suck*
  • ModernaModern

Jag har oxå bakmaskin och det är helt super, bara att slänga i ingridenserna och sen sköter maskinen resten, man får nybakat bröd när man vaknar, man sparar tid och blir lätt beroende*ler*

Man kan själv välja om maskinen endast ska knåda ihop degen eller om den ska grädda också...

Helt klart värt pengarna!

• ModernaModern

Ja nu går det undan tjejer! Våren är här idag och solen skiner så fint...

Längtar efter att få vara ledig, har inte haft en dag på länge där jag bara gått hemma och inte gjort något speciellt..alltid är det något.

• ModernaModern

Min bebis blir nog bibliotikarie när den blir stor för den vaknar bara när jag läser sagor för storebror/storasyster och då är det liv på bebisen..slutar jag läsa, slutar bebisen att sparka*haha*

• ModernaModern

Sug så här lagom till påsk har blivit marspianägg...mmmm

• ModernaModern

Ja, då har man gjort sockerbelastning idag, blev godkänd!
    Skönt...

• ModernaModern
    Smulan87 skrev 2009-03-27 14:03:37 följande:
    Jävla skit med :( fick apper från skatteverket nu.. ingen fara för min del, får betala 235 kr,.. förra året fick jag 1000. Förra året fick sambon betala 3000 kr för att skatteverket hade dragit FEL skatt, så han fick betala för DERAS misstag, nu i år så har dom dragit RÄTT skatt, han har ETT jobb och allt går skitbra, etc etc.. MEN.... han ska betala 8000?!?!?!?!?!?!?!?! JÄVLA skit idioter! han står ju på RÄTT jävla skattetabell, hur i helvete kan de bli så jävla fel????.. jag sa att han SKA till skattevrekt och stäta sig ner och prata med dom, och sedan överklaga, för han ska då fasen inte betala några 8000...! hela helgen är nu förstörd, och detta kommer SÅ gå ut över mig..
    Men se till att han drar av så mycket som möjligt då, så att det går jämt ut!
  • ModernaModern

Längtan09: Grattis till sjalen!

med allt detta prat om Försäkringskassan påminns jag om att jag måste skicka in moderskapintyget!

• ModernaModern

Frissan ska jag ta precis innan bebisens ankomst, så att man blir fin på BB*hehe*

• ModernaModern

Oh jag hade sån hjärtklappning igår, läskigt var det! Tror det beror på att jag stressade grymt igår, inte bra jag vet, men men.

idag känns det bättre... hur mår ni andra?

• ModernaModern

Jag har heller inget färdigt ännu, ingen barnvagn, inget skötbord ( vet ej om jag ska köpa det heller),har ännu inte lagat vaggan, inte tvättat...

Tänkte dock sätta mig och börja fundera ut ett förlossningsbrev som ska med till BB...och sen göra allt annat också..hehe

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!