Inlägg från: hyperballad |Visa alla inlägg
  • hyperballad

Vi som väntar junibebisar del 2!

Svar på #909
    chesa skrev 2009-02-09 20:43:51 följande:
    Oj vad det skrivs mycket här! Hänger verkligen inte med! Det här med namn är inte enkelt! Har flera fina pojknamn som jag/vi kan tänka mig vilket som; Emanuel, Aron och Sackarias. Men så väntar vi förmodligen en liten flicka och då blir det genast mycket svårare. Vi har ett favoritförslag: Rakel. Men våra mödrar, samt en massa annat folk verkar avsky det namnet. Då blir man ju lite tveksam. Vad tycker ni om Rakel? Vackert/tufft eller fruktansvärt hemskt?
    så länge det är rakel o inte rachel, några envisas med att det ska vara samma men med rachel tänker jag på hon i vänner o det stämmer inte.
    min kusin heter rakel o när hon var liten så sjung vi rakel spektakel kusin vitamin istället för krakel spektakel... lite kul.
    så ja jag gillar rakel (dock inte rachel...)
  • hyperballad
    Svar på #919
    bebek skrev 2009-02-09 21:56:37 följande:
    Serena.. det bokstaveras, min sambo som tycker om det, det är turkiskt och jag kan inte bestämma om det är sött eller låter konstigt..  Kanske ett av de finare turkiska namn. Det blir nog ett mellannamn från pappans land iaf. Åh visst är det härligt när sambon känner sparkar också:)Jag har en lattjo liten pryl som lever rövare så fort jag vilar, mysigt, men lite svårt att somna ibland:) H*n kanske kommer vilja bli omkringburen hela tiden sen, det är helt "tyst" i magen när jag rör på mig, sover gott då kanske:) vilken vecka är ni i nu?
    om två timmar går vi in i v25 här...

ang serena, jag hade en klasskompis som hette så kommer jag ihåg o jag bor ju i helsingborg dvs skåne... men det lät inte konstigt.
    kanske beror på vart i skåne man bor, jag har ju t ex svårt att förstå vad vissa säger som bor utanför malmö..
  • hyperballad
    Svar på #921
    bebek skrev 2009-02-09 22:10:29 följande:
    Haha men vi är ju norrlänningar;) Sambon o jag kolla på någon debatt på tv och någon prata skånska, han fatta absolut ingenting:) Då är du exakt sex dagar före mig hyperballad:) Bf 1 juni då?
    precis så det är verkligen en seger varje vecka. även om man hoppas att pyret stannar där så länge som möjligt, eller iaf. till max 1/6

men enligt sambon (fd smålandsbo m rötter i uppsala) pratar jag ju rejäl skånska o han retar mig för mina r medan de som jag tycker pratar rejälskånska, de förstår jag inte vad de säger överhuvudtaget.
    jag vet att jag tittade på grannfejden för länge sedan o det handlade om några skånska bönder. tv3 hade textat programmet o det var tur för annars hade jag inte fattat något!
  • hyperballad
    Svar på #923
    bebek skrev 2009-02-09 23:13:15 följande:
    mm.. min får gärna stanna max till 7/6:) haha ja jag vet dialekter är lite roliga.. men skånska måste ändå vara svårare än norrländska.. men förstår ni skåningar danska? för mig kunde de lika gärna prata kinesiska
    jag förstår viss danska i helsingör men inte annars, det är omöjligt.
    helsingör är ju bara 20 minuter bort med båten över sundet så de är vana vid oss helsingborgare haha
    men sedan har jag en kompis som är dansk o hon pratar dansksvenska... haha
    men jag fattar inte deras räknesätt, helt knasigt.
  • hyperballad

bebek
    jag sköljer alltid grönsaker o är väldigt noga med olika skärbrädor till kött o kyckling osv. diskar skärbräda o knivar emellan eftersom ja jag är väldigt nojjig som mannen här hemma säger.
    men det har jag alltid gjort. tänk alla gifter som de sprutar på frukt o grönt, gravid eller inte så vill jag inte ha det i mig!
    (skalar alltid granny smith äpplen eftersom de är super besprutade)

• hyperballad
    Svar på #966
    Daisyduck skrev 2009-02-10 19:15:18 följande:
    Alltså det där lät lite fel. Jag menar inte att oroa, jag menar bara att det är svårt att leva upp till alla ideal!
    näe jag förstår absolut vad du menar!
    men jag förutsätter väl att alla som jobbar med mat är noga - hmm naivt kanske, ja... hmm
    nu kommer jag aldrig mera våga äta ute {#lang_emotions_cry}
  • hyperballad
    Svar på #1030
    ploppen skrev 2009-02-12 20:30:57 följande:
    Ha, ja till och med min man har varit tvungen att göra impulsköp på barnavdelningen där!
    jag o sambon satt igår o planerade lite med spjälsäng o lakan o annat smått o gott från ikea. länge leve ikea säger jag!
  • hyperballad
    Svar på #1048
    bebek skrev 2009-02-14 11:50:23 följande:
    ja då är det ju bättre:D har funderat på att att texta på en tapetvåd då vi ska tapetsera om, kan ju byta ut den våden sen:) Vart har du hittat vinylbokstäverna? surfade runt förut o hitta massa på nätet men glömde lägga in på favoriter...
    kolla in vimsa!

www.vimsadekor.se/
  • hyperballad
    Svar på #1059
    Jackass skrev 2009-02-14 23:09:13 följande:
    Mamma Bean: Trist att du behövde bli arg. Hoppas han förstod felet han begått. Jag har precis lagt upp nya magbilder. Någon mer än jag som tycker det är för långt tills hp träder in? Jag ska jobba imorgon och jag är inte ett dugg sugen.
    har inte ens fått hp, så 20 maj blir min sista arbetsdag. det känns som en evighet!
    bf är ju 1/6..
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!