Inlägg från: Tärning6 |Visa alla inlägg
  • Tärning6

Vi som väntar junibebisar del 2!

HAr heller inga samandragningar å de e ju tur de slipper gärna så länge jag kan

• Tärning6
    bebek skrev 2009-02-10 13:18:42 följande:
    Har ni känt när det känns som om hela bebisen kryper in i t.ex höger sida? så hela magen står ut just där och det känns jätteskumt! brukar putta till den så den flyttar på sig gör nästan ont. :)Tycker det är lite läskigt med dessa sammandragningar faktiskt. Det gör inte ont, men det känns och det kommer alltmer ofta, ibland ganska tätt, känns som om hela livmodern vill krampa ihop sig till en pingisboll. Hur känner ni det? blir lite orolig det har kommit fler sammandragningar än vanligt denna förmiddag/Lunch. men det kanske ska vara så i detta växastadie?svimmade i hallen gjorde jag också, blodtrycksfall säkerligen, har rätt lågt blodtryck och började kräkas. jag hatar att kräkas, tycker synd om dem som kräks hela gradiviteten.haft en supermorgon/förmiddag helt enkelt;)
    JA växtvärk kan jag ha i mellan åt men inge mer de brukar gå ganska bra faktist.. Men hatar oxå att kräkas så e glad att jag slipper å jag lider me dem såm mår illa å kräks jag med uch
  • Tärning6

hehe så kan de va hehe dem kan om dem vill dem små liven redan i magen hehe

• Tärning6
    Marinero skrev 2009-02-10 13:51:24 följande:
    Jag har ganska mkt sammandragningar. fast i perioder, när det kommer så kan de komma sådär var 5:e minut. Gör inget ont men som sagt lite konstig känsla, allt under naveln blir verkligen stenhårt. Sen släpper det o så håller de på så ett tag. Sen kan de va borta ett tag.
    uch låter inge skoj men låter dock som att man kan stå ut me de
  • Tärning6
    Daisyduck skrev 2009-02-10 16:52:17 följande:
    Blir less på alla pekfingrar från livsmedelsverket och dyl. Vi gravida ska skölja exempelvis grönsaker noggrant för att undvika toxoplasmosinfektion, men herregud - hur fasiken ska man då kunna äta på restaurang? Dom kanske inte har sköljt ordentligt! *Suckar irriterat*
    Man får ej bli för extrem men jag förstår dig de e mycke som vi gravida bör äta å inte äta å bör akta oss för å inte
  • Tärning6
    Daisyduck skrev 2009-02-10 19:15:18 följande:
    Alltså det där lät lite fel. Jag menar inte att oroa, jag menar bara att det är svårt att leva upp till alla ideal!
    JA noga ska man ju va hehe apro på sandiga salads blad detta va typ 2år sen jag å min kompis satt på ett lunckaffe typ å min kompis skulle äta så hon bestälde en macka öppnar mackan å vad hitta hon jo blad lös hon fick byta sen tredjegången gav hon upp å sa att du jag vill ha pengarna tebax efter de så kollar jag alltid salladen när jag e ute hehe Vill ej skrämans utan de fins jätte bra stälen å jättedåliga stälen man får ta dem man känner till å dem som vänner försäkrar en om att dem e bra
  • Tärning6

Är sj 1.66 å ganska nöjd me min längd oxå faktist

• Tärning6
    bebek skrev 2009-02-11 16:46:49 följande:
    haha nej ingen ny jacka, känns onödigt, har någon tjock tröja istället och så blir det ju som sagt så många lager av alla mammamuddar, långa linnen sen tröja:PMin 8-åriga lillasyster har designat en poncho som hon o styvmor sytt till mig.Hon tyckte det var så praktiskt för i en sådan får ju magen jättebra med plats! Sen hade hon tovat med ull någon rollig krumelur på magen på den också.. haha så söt:)Min minsta syster däremot som är två titta på mig med stora ögon och börja skratta, himla med ögonen och sa -NÄÄÄ! när jag försökte förklara det var en bäbis i magen..haha
    Gu va gulligt hehe, min ena lillebror brukar krama mig å säga va rund å go du börjar bli hehe han e 8
  • Tärning6

Jag får låna en vagga å en korgsäng som duger dem första månaderna sen ska vi köpa en spjälsäng på ikea som jag vill ha å de e mammut serien gillar den jätte mycke

• Tärning6
    bebek skrev 2009-02-12 10:10:55 följande:
    Oh full dart från start hos dig lakehill:) här vaknar man, gör iordning lite frukost och kollar tv4 nyhetsmorgon..  Skönt att allt så bra ut med bebisen! Jag ska till bm imorn, känns spännande var ju dryga tre månader, om inte mer jag var på mvc sist! eller jag var ju på UL v. 17 förstås. mammut serien? har jag inte hört talas om.. jag gillar Leksvik, de är robusta, har vart där o provskakat på dem, haha.:)
    hehe mammaut serien eee så mysig vet ej vaför men har varit på ikea å smakat på den hehe gillar den du får kolla in den
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!