• Anonym (Fundersam)

Sambons kompis pundar...

Ja.. jag vet egentligen inte om detta är ett problem eller inte, men för mig är de det.

Var i sambons hemstad och firade nyår, hemma hos en av hans bästa kompisar. Allt var frid och fröjd, tills jag kommer in i köket sådär lagom glad å rund under fötterna klockan 3 på natten, och han står och snortar amfetamin från skärbrädan.
    Jag blev helt ställd, och frågade bara vad tusan han sysslade med. Sen gick jag tillbaka ut till festen.

Min sambo har redan innan berättat att hans kompis, X, "festpundar" en del. Dock är min sambo väldigt drogliberal, och ser inget problem i det, utan tycker att X får göra som han vill.

Själv så tar jag inte riktigt lika lätt på det. Jag är, till skillnad från min sambo, inte alls uppvuxen i en miljö där droger förekommit, och detta är nog första gången jag ser droger överhuvudtaget. Jag är inte alls bekväm i att umgås med X, då jag anser att han kanske "festar" lite väl ofta...

Måhända är jag en moralkärring, men i min värld så sysslar man inte med droger.
    Min sambo blir bara irriterad när jag tar upp det, och tar det personligt att jag inte vill umgås med en av hans bästa vänner. Han menar att vi inte har å göra med vad X gör, att jag inte ska bry mig osv.

Jag förstår att han blir lite besviken, men samtidigt är det inte hans kompis jag tar avstånd från, utan drogerna han sysslar med..

Vad hade ni gjort?
    Överreagerar jag?

• Svar på tråden Sambons kompis pundar...
  • Perry the Platypus

JAG tycker inte att du överreagerar! Jag hade tyckt att det var jätteobehagligt och aldrig mer velat träffa personen.

(¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
  • Anonym (Fundersam)

Ja, det är så jag känner med.
    Men hur tusan tacklar man det när det är sambons bästa kompis?

• Anonym

Säg till din sambo att du inte vill umgås med denne kompis. Va öppen med vad du känner till hans kompis!

• Hatar Sverige

Du överreagerar. Jävla moralpanik. Det må vara olagligt - men det får väl stå för honom?

Svärje och denna ständiga moralpanik. Jag blir tokig!

• idiblon yes

Du överreagerar. Stigmatiseringen av "knarkare" är helt jävla absurd! Att du tycker det är obehagligt för att du inte varit nära det innan, och kanske inte vill vara det igen, är helt okej och kanske förståeligt. Men döm inte människan, tro inte att det är så vansinnigt farligt som alla ska få det att låta som.

I övrigt så är det bara att släppa det. Han skadar inte dig eller din sambo, och förmodligen inte sig själv heller sålänge det inte är problematisk konsumtion.

Chill!

Mahna mahna, - do doo do do do!
  • Hatar Sverige

Word!

idiblon yes skrev 2009-01-15 19:39:06 följande:

Du överreagerar. Stigmatiseringen av "knarkare" är helt jävla absurd! Att du tycker det är obehagligt för att du inte varit nära det innan, och kanske inte vill vara det igen, är helt okej och kanske förståeligt. Men döm inte människan, tro inte att det är så vansinnigt farligt som alla ska få det att låta som. I övrigt så är det bara att släppa det. Han skadar inte dig eller din sambo, och förmodligen inte sig själv heller sålänge det inte är problematisk konsumtion. Chill!
  • peston

Tycker också att du överreagerar lite. Är det en trevlig kille i övrigt och faktiskt en av sambons bästa vänner spelar det väl ingen roll.
    Han behöver ju dock inte ta så öppet, kanske sambon kan säga åt honom att iaf inte "skylta" med det i er närhet.
    Man blir inte skogstokig av knark, någon som festar till det då och då är precis som du och jag bara det att dom gillar ett olagligt nöje som dock inte skadar dej.

• Anonym

jag tkr absolut inte du överreagerar

• Anonym

jag tkr absolut inte du överreagerar

Svar på tråden Sambons kompis pundar...